1 din 5 bărbați afirmă că situația financiară este un factor decisiv în continuarea unei relații sentimentale

0
970

 

  • Pentru 18% dintre români, situația financiară personală sau a partenerului este un factor decisiv pentru a nu încheia o relație sentimentală.
  • Chestiunile financiare sunt o sursă de tensiune în cuplu pentru 24% dintre români.
  • 24% dintre locuitorii României găsesc dificil să discute deschis cu partenerul despre situația financiară din cuplu.
  • 52% dintre consumatorii români își fac griji că nu își vor putea permite propria locuință, însă 10% preferă mai degrabă să închirieze decât să cumpere.

Nivelul veniturilor financiare și discuțiile pe această temă reprezintă un factor decisiv în evoluția unei relații sentimentale, atât pentru femei cât și pentru bărbați.

 

Raportul European al Plăților Consumatorilor realizat de Intrum România, parte a grupului Intrum, lider în credit management și colectare de creanțe, ediția 2019-2020, prezintă date de interes public cu privire la situația financiară a românilor și a modului în care viața personală este direct influențată de situația materială a partenerilor.

 

În ceea ce privește motivele pentru care unul dintre parteneri continuă o relație sentimentală,  20% dintre bărbații din România, respectiv 16% dintre femeile din România declară că situația financiară este un element decisiv. Acest procent este în creștere cu 5% față de 2018, când doar 13% dintre români erau de acord cu acest aspect.  Media la nivel european este de 15%, iar românii se află în top 5 locuitori ai Europei pentru care situația financiară a partenerului atârnă decisiv în continuarea unei relații. În topul clasamentului se află din nou Cehia (38%), Slovacia (23%), Polonia și Franța (20%).

 

 

Astfel, chestiunile financiare reprezintă o sursă de tensiune în cuplu pentru 24% dintre români, mai exact pentru 23% dintre bărbați și 25% dintre femei. Aceștia susțin că discuțiile pe teme financiare sunt generatoare de neplăceri în viața de cuplu. La nivel european, 26% dintre respondenți susțin de asemenea același lucru, locuitorii din Cehia (42%), Grecia (39%) și Letonia (36%) fiind foarte afectați de aceste subiecte.

 

 

Deși o comunicare deschisă ar putea rezolva aceste probleme, 24% dintre români nu se simt deloc confortabil în cuplu cu discuțiile deschise despre zona financiară. La nivel european, 23% dintre consumatori se confruntă, de asemenea, cu această problemă.

 

Studiul relevă și că achiziția în viitor a unei locuințe este direct influențată de situația financiară. Astfel, 52% dintre români sunt pesimiști cu privire la cumpărarea în viitor a unei locuințe. Media la nivel european este de 44%, iar țările care prevăd o putere de cumpărare ridicată pentru o locuință sunt Danemarca, Germania, Cehia și Olanda.

În ceea ce privește închirierea unei locuințe, doar 10% dintre consumatorii români ar prefera un contract de chirie în favoarea unuia de credit imobiliar. Media europeana cu privire la acest aspect este de 18%.

 

 

Despre Raportul European al Plăților Consumatorilor, ediția 2019-2020

 

Pentru realizarea Raportului European al Plăților Consumatorilor au fost analizate răspunsurile a 24 004 respondenți din 24 de țări din Europa (Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Marea Britanie, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria).

 

Pentru ediția dedicată României, au fost intervievați 1007 respondenți cu vârste între 18-65 ani. Eșantionul a fost format din 51% femei și 49% bărbați iar studiul a fost desfășurat în septembrie 2019.

Studiul complet poate fi descărcat de la linkul: https://www.intrum.ro/media/4387/raportul-european-al-platilor-consumatorilor-2018.pdf

 

Pentru mai multe informații și analize comparative, vă rugăm contactați:

 

Despre Intrum România

 

Cu prezență în 24 de țări din Europa și peste 160 de parteneri la nivel mondial, Intrum este liderul industriei de credit management și colectare de creanțe. Cu grijă pentru clienții și consumatorii săi și prin serviciile de îmbunătățire a fluxului de numerar și a profitabilității pe termen lung, Intrum deschide calea spre o economie puternică. Misiunea Intrum este de a ajuta atât companiile cât și consumatorii, astfel încât aceștia să devină liberi de datorii și să își găsească echilibrul financiar.

Intrum România are o echipă locală de 250 de profesioniști iar, la nivel European, colectivul Intrum numără peste 10000 de angajați. Pentru mai multe informații vă invităm să accesați http://www.intrum.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here