https://www.pexels.com/photo/four-people-discussing-near-table-inside-room-1308783/
În fiecare companie există un management ierarhic care menține funcțională întreaga operațiune. Un bun lider are abilitatea de a se amesteca în organizație, schimbând lucruri mici, însă de mare efect. Această funcție de vârf este una dintre cele mai dificile deoarece trebuie gestionate cu succes așteptările altor persoane. Angajați, furnizori, clienți, parteneri de afaceri, instituții, colaboratori – de la lucruri mărunte până la cele mai importante sarcini, cu toții au nevoie de un manager extraordinar. Provocările meseriei sunt uriașe, unii șefi îi inspiră și îi motivează pe ceilalți, în timp ce alții eșuează categoric în creșterea nivelului lor de engagement. Vestea bună e că îți poți îmbunătăți abilitățile manageriale ținând cont de câteva aspecte esențiale în leadeship.
Alege cei mai buni oameni
Ca manager, ești la fel de bun ca și oamenii din echipa ta. Oferă-ți cea mai bună șansă de reușită prin alegerea celor mai pregătiți angajați încă de la început. Ca lider, trebuie să fii capabil să antrenezi o echipă pentru a face munca ce îi este atribuită. Formează-ți echipa ținând cont de faptul că oamenii învață în moduri diferite și este responsabilitatea ta să îți dai seama de stilul fiecăruia dintre ei pentru a ști cum să le valorifici aptitudinile.
Motivează-ți echipa
Oamenii fac lucruri pentru că își doresc asta și pentru că sunt construiți pe baza unor principii și valori. Dacă conduci echipa respectând asta, vei fi un lider apreciat. Angajații își fac treaba bine pentru recompensă, prestigiu și recunoaștere. Persoanele motivate sunt cheia succesului unei organizații, iar managerul este factorul determinant al motivației în majoritatea cazurilor.
Remunerația financiară joacă un rol esențial în motivarea angajaților. Este important să îți întrebi subalternii dacă le place jobul și activitatea pe care o depun și să înțelegi cât sunt de mulțumiți de salarii. Pentru a eficientiza munca poți alege un program salarii care să simplifice activitatea de salarizare, atât pentru companie, cât și pentru angajați. Oferă oamenilor din echipă avantaje pe care să le prețuiască!
Construiește-ți echipa
Nu este suficient ca fiecare angajat să fie motivat să reușească. Ai nevoie de o echipă întreagă pentru a realiza un obiectiv comun. Dacă fiecare ar putea să lucreze în mod individual, nu ar mai fi nevoie ca tu să îi conduci. Trebuie să îmbunătățești abilitățile de construire a echipei, să implementezi o structură pentru stabilirea obiectivelor și să îți organizezi angajații pentru a lucra eficient.
Fii un lider adevărat
Ai construit o echipă excelentă cu cei mai buni angajați și i-ai motivat să atingă performanțe înalte. În continuare au nevoie de o direcție și de un manager responsabil care să le transforme motivația în scop. Asumă-ți responsabilitatea pentru erorile angajaților tăi și creează o cultură în care aceștia să se simtă confortabil să greșească, să inoveze, să învețe din asta și să crească. Cheia succesului în conducere este să știi să atribui responsabilități pentru îndeplinirea misiunilor și să ai autoritatea necesară pentru a face lucrurile corect. Liderii se găsesc la toate nivelurile organizației, iar tu trebuie să fii unul dintre ei.
Comunică
Comunicarea poate fi cea mai importantă abilitate a unui manager. Nu poți fi un șef de succes dacă nu știi cum să le transmiți angajaților viziunea ta și nu îți poți motiva să înțeleagă ce vrei. Întotdeauna reamintește oamenilor că, dacă au întrebări sau nelămuriri, ești dispus să asculți. Capacitățile de comunicare pot fi îmbunătățite prin practică. Nu minimaliza sau respinge preocupările angajaților și asigură-te întotdeauna că ai răspuns complet la întrebările lor.
Fii atent la bani
Pe lângă aptitudinile inter-personale, managerii au nevoie și de o strategie pentru a ajuta compania să își crească veniturile, în mod direct sau indirect. În funcție de poziția ta în cadrul organizației, este posibil să ai o influență aparte în zone diferite din firmă. Gestionând mai bine banii societății, îți vei asigura succesul propriu și al întregii echipe.
Ține cont de timp
Probabil singurul lucru limitat pe care îl vei avea de gestionat ca manager va fi timpul. Cu cât ții mai mult la respectarea termenelor și eficientizarea proceselor de lucru, cu atât vei fi mai responsabil ca lider. Supraveghează-ți echipa și implică-te în finalizarea la timp a proiectelor!
Investește în tine
Identifică zonele în care ai slăbiciuni și îmbunătățește-ți abilitățile! Fără îndoială, conducerea unei companii este o afacere serioasă, însă nu te concentra atât de tare doar asupra acestui lucru. Este important să investești în tine, să te specializezi constant și să devii foarte bun în ceea ce faci pentru a-i putea ghida pe ceilalți.
Fii un exemplu
Cei mai mulți manageri eșuează deoarece încearcă să fie pe placul tuturor. Nu vei fi mai apreciat dacă ești prea simpatic, mereu de gașca sau prea îngăduitor. Un lider bun știe să le atragă atenția celor care greșesc sau nu își îndeplinesc sarcinile. Dacă ești corect, angajații vor accepta observațiile fără probleme. Respectă-ți principiile, nu îți însuși ideile celor din jur, nu arunca vina pe angajați și asigură-te că îndeplinești întotdeauna sarcinile de lucru! Vei fi un exemplu demn de urmat pentru toți cei din echipă.
Ia o pauză
Când vorbești în fața echipei, trebuie să explici clar în ce direcție vrei să mergeți, pentru a da sens acțiunilor lor. În momentul în care ești suprasolicitat, nu vei mai funcționa la capacitate maximă și îți va fi mai greu să te înțelegi cu cei din jur. Relaxează-te și din când în când ia o pauză pentru a-ți încărca bateriile. Creșterea productivității și randamentul ulterior vor compensa timpul în care ai lipsit din companie.
Un management eficient include mai multe componente cheie și nu este ușor de atins. Pentru a deveni un bun lider e nevoie de timp și efort. Încearcă unele dintre sugestiile prezentate pentru a reuși să îți conturezi mai ușor drumul spre succes.