16 ONG-uri vor fi selectate pentru a primi donații direct în aplicația Home’Bank a ING Bank România

0
853


16 noi organizații non-guvernamentale vor beneficia de donații din partea clienților ING Bank România, prin intermediul platformei Donează în Home’Bank, în urma unui program de selecție lansat de bancă, în luna iunie, pentru lista cauzelor din 2025.

 

Ca urmare a succesului înregistrat de platforma Donează în Home’Bank/Donation Hub, ING Bank România dă startul unui nou program național de selecție pentru ONG-uri care au nevoie de finanțarea proiectelor derulate, cu impact real în comunitate, și care au resurse limitate pentru a strânge donații individuale la scară mai mare. Potrivit unui studiu realizat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC), donațiile individuale sunt în topul surselor de finanțare pentru ONG-urile din România. În plus, aceste donații sunt esențiale pentru 21% dintre organizațiile care depind doar de două surse de finanțare.

 

Donează în Home’Bank dorește să completeze instrumentele disponibile pentru organizații din societatea civilă pentru a digitaliza și eficientiza procesele prin care realizează venituri din donații individuale, venituri care pot contribui substanțial capacității organizațiilor de a își urma misiunea.

 

Peste jumătate dintre români au donat în ultimele 12 luni, potrivit unui studiu derulat de Asociația pentru Relații Comunitare (ARC), iar valoarea donației medii lunare a crescut de peste 100 de ori față de 2003. Observăm și noi acest fenomen și, din acest motiv, ne-am dorit să facilităm procesul pentru clienții noștri. Anul trecut am crescut numărul ONG-urilor de la 3 la 16, iar acestea vor fi în fiecare an schimbate pentru a da cât mai multe șanse societății civile să primească ajutorul atât de necesar. Printr-o donație direct în Home’Bank am simplificat un proces vital în activitatea ONG-urilor, respectiv acțiunile de fundraising, lăsându-le astfel ocazia de a se concentra mai ușor asupra creșterii impactului proiectelor caritabile. Mulțumim tuturor clienților care au înțeles inițiativa noastră și au susținut cele 16 ONG-uri din platforma ING să-și urmeze misiunea și sperăm ca împreună să continuăm acest proiect.” –  Alexandra Maier, Manager Sustenabilitate ING Bank România.

 

Procesul de selecție și criteriile de eligibilitate pentru ONG-urile participante

 

Prin intermediul Home’Bank Donations Hub, clienții ING pot dona mai ușor către 16 organizații grupate în cinci categorii: Mediu, Educație, Sănătate, Grupuri vulnerabile sau Situații de urgență.

 

Programul de selecție a celor 16 ONG-uri din 2025 va debuta în luna iunie. Perioada de înscriere este între 6 și 24 iunie, iar dintre ONG-urile care vor completa formularul de înregistrare vor fi selectate 30 pentru o listă scurtă, în perioada 24-28 iunie.

 

Între 1 și 10 iulie, juriul ING Bank România, format din angajați ai băncii, va vota 16 dintre organizațiile non-guvernamentale înscrise pentru a fi prezente în platforma Donează în Home’Bank începând cu decembrie 2024. Lista finală a cauzelor alese va fi anunțată în data de 12 iulie.

 

În programul se selecție se pot înscrie ONG-uri care:

 

  • au minimum 2 ani de activitate;
  • au cel puțin 2 proiecte derulate în domeniile în care activează, cu rezultate concrete și cel puțin 500 de beneficiari (direcți și indirecți);
  • au colaborări demonstrabile cu instituții de stat sau private în domeniul în care activează și/sau cu alți actori care contribuie la realizarea misiunii organizației;
  • pot demonstra transparență în raportarea rezultatelor financiare.

 

De asemenea, sunt eligibile proiecte cu o vechime de cel puțin un an care au impact dovedit asupra beneficiarilor, dar și asupra organizației. Pentru fiecare dintre cele 5 categorii de impact din platformă, se urmărește selectarea unei singure organizații mari, definită printr-un buget anual mai mare de 500.000 de euro. Fiecare participant are dreptul să se înregistreze o singură dată prin completarea unui singur Formular de înregistrare, respectiv un singur Proiect.

 

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creștere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Societatea este în tranziție către o economie cu emisii de carbon reduse. La fel și clienții noștri, la fel și ING. Finanțăm deja multe activități sustenabile, dar în continuare finanțăm mai multe care nu sunt. Vezi progresul nostru de până acum pe ing.com/climate.

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here