În urmă cu 30 de ani a fost emisă OG nr 21/1992 privind Protecția Consumatorilor în România, fiind o premieră absolută în Estul Europei. România a contribuit, astfel, în mod real la dezvoltarea mișcării de protecția consumatorilor.
Programul Internațional de Informare – consumers-protection.org
Cu ocazia a 30 de ani de Protecția Consumatorilor, InfoCons, membru în Organizației Mondiale Consumers International a lansat Proiectul European de Mobilitate Globală (www.consumers-protection.org ) cu privire la accesul transparent al cetățenilor la numerele de urgență/utile de pe teritoriul fiecărei țări. Prima inițiativă internațională de unificare a accesului la informare în contextul digitalizării globale.
În contextul mobilității cetățenilor la nivel global, devine imperios necesar accesul corect, direct, rapid, transparent și facil la informarea cu privire la instituțiile puse în slujba cetățeanului în vederea sprijinirii acestuia în caz de urgență.
În conformitate cu Carta Națiunilor Unite și a Drepturilor Cetățenești, dar și cu reglementările internaționale și Europene privind accesul transparent la informare, informație și reclamații, Programul Internațional de Informare – Consumers – Protection oferă cetățenilor din întreaga lume acces la o informare corectă, directă, rapidă, transparentă și facilă.
Programul Internațional de informare pune la dispoziția tuturor cetățenilor accesul neîngrădit la contactul cu instituțiile publice în vederea informării sau soluționării unor probleme. Programul este destinat cetățenilor propriei țări, dar și pentru cetățenii aflați în tranzit pe teritoriul țării fie pentru desfășurarea activității profesionale, în scop turistic sau pentru desfășurarea altor activități.
Aplicația InfoCons este ACUM disponibilă și în limba engleză
Odată cu aniversarea celor 30 de ani de Protecția Consumatorilor, InfoCons pune la dispoziția tuturor consumatorilor la nivel global versiunea în engleză, disponibilă pentru orice sistem de operare IOS, Android și Huawei.
Aplicația InfoCons, unică la nivel internațional, dezvoltată independent și transparent, îți pune la dispoziție:
-Acces la numerele de urgență la nivel județean, național și internațional– pot fi apelate direct din aplicație;
-Acces la alertele Europene cu privire la produsele agroalimentare și non-alimentare, actualizate în timp real;
-Timpii de așteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei din România;
-Lista cu unitățile de cazare clasificate și a agențiilor de turism licențiate;
-Scanarea codului de bare al etichetei unui produs și traducerea instantă a informațiilor de pe etichetă (peste 2 miloane produse in baza de date):
-Tipurile și numericul de E-uri (aditivi alimentari),
-Rating la produsele alimentare din partea consumatorilor
-Alergenii;
-Ingredientele;
-Rating produse;
-Cantitatea de zahăr;
-Cantitatea de sare;
-Caloriile;
-Distanța de alergare, mers sau pedalat pentru arderea caloriilor din produsul scanat;
-Lista cu produsele salvate;
Totodată, de peste 19 ani InfoCons vine în sprijinul consumatorilor prin implementarea de Campanii de educare și informare în domenii precum: protecția consumatorilor, mediu, sănătate, cultură, turism, energie, servicii poștale, servicii financiar-bancare și nebancare etc., realizarea de teste și studii comparative pe diferite produse agroalimentare, consiliere și consultanță oferite consumatorilor, căt și implicarea în proiecte sociale pentru copiii care provin din medii defavorizate, persoane vârstnice, dar și persoane instituționalizate din Centrele de copiii și bătrâni.
Cum arată cei 19 ani de activitate InfoCons în cifre?
-432.465 reclamații depuse atât prin telefon, e-mail, poștă, cât și pe site-ul organizației în domenii precum: servicii bancare, servicii de telefonie, internet, cablu, energie electrică și gaze, alimente, schimb valutar, practici comerciale, servicii turistice, serviciin medicale etc.
-19.025 de apariții în mass-media pe posturi TV, radio, presă scrisă, presă online;
-1.000 de Campanii de educare și informare pe teme precum: protecția consumatorilor, mediu, sănătate, energie, servicii financiar-bancare, servicii financiar nebancare, telecomunicații, turism, siguranța alimentară, jocuri de noroc, protecția datelor cu caracter personal, acces la numerele de urgență și utile de pe teritoriul României, proprietate intelectuală etc.;
– 36 de proiecte europene pe teme precum: protecția datelor cu caracter personal, drepturile și obligațiile consumatorilor, dublu standard, risipa alimentară, combaterea știrilor false, educație, probleme de migrație, probleme transfrontaliere, cultură, incluziune socială, drepturile și informarea persoanelor cu dizabilități, probleme de combaterea corupției etc.;
–peste 250.000 de persoane cu dizabilități , peste 1.000.000 de copii și peste 1.800.000 de bătrâni au fost sprijiniți de proiectele sociale demarate de InfoCons;
–peste 55.000 de consumatori au urmat cursurile vocaționale în domenii precum protecția consumatorilor, financiar-bancar, financiar-nebancar, protecția mediului;
–peste 600.000 de membri simpatizanți;
|