38 de milioane de euro din vânzarea produselor electrice, în primele 9 luni din 2017

0
1590

38 de milioane de euro din vânzarea produselor electrice,

în primele 9 luni din 2017

 

  • Capacitatea de stocare proprie dublată, de la 26.000 mp la 45.500 mp, în mai puțin de un an;
  • 8 milioane de euro, investiție în creșterea capacității de depozitare;
  • Produse în stoc de peste 16 milioane de euro, pentru comenzile clienților din România.

 

 

București, 7 noiembrie 2017: Compania românească ELBI Electric & Lighting, lider național în distribuția produselor electrice, încheie trimestrul trei din 2017 cu o cifră de afaceri de 173 milioane de lei (respectiv 38 milioane de euro), în creștere cu 8%, raportat la perioada similară din 2016. La finalul anului trecut, ELBI a înregistrat vânzări de 52.1 milioane de euro provenite din activitățile aferente comercializării produselor electrice, dintr-un total de 84 de milioane de euro, cifră de afaceri înregistrată.

Intrată de curând în raportul Bursei de Valori Londoneze drept una dintre cele zece companii românești care pot inspira Europa, ELBI Electric & Lighting își propune să încheie anul cu o creștere de minimum 10% a cifrei de afaceri prin dezvoltarea continuă a portofoliului de produse (peste 16.000) și accesibilitatea livrărilor din stoc.

„Știm că diversitatea portofoliului și prețurile bune oferite clienților nu mai constituie singurele atuuri pentru a-ți păstra locul de referință ca opțiune de achiziție. Trăim vremuri dinamice, în care contează dacă poți livra acum, din stoc, între 3 și 10.000 de produse de același fel. De aceea, în mai puțin de un an, aproape ne-am dublat hub-urile logistice proprii, de la 26.000 de mp, la 45.500 mp, din care 22.000 mp suprafață acoperită. Investiția în centrele de depozitare a fost de 1.8 milioane de euro. Mai mult, avem în permanență pe stoc produse de peste 16 milioane de euro”, declară Dan Ovedenie, directorul de achiziții al companiei.

ELBI Electric & Lighting deservește peste 10.000 de clienți B2B la nivel național, atât din distribuția tradițională (magazine specializate și magazine universale), cât și din retailul modern (FMCG si DIY). O altă categorie de clienți o constituie firmele de construcții, de instalații, municipalități și instituții, arhitecți și electricieni.

Top 20 clienți ELBI Electric & Lighting au generat peste 7 milioane de euro din cifra de afaceri analizată la sfârșitul primului semestru. Printre aceștia, Hornbach, Rewe, Leroy Merlin, Dedeman, METRO, Auchan, Kaufland, Carrefour, Energobit, IMSAT, Electrogrup, Elsaco, Elco, Tiab, Valoris, Catena și Electrocenter. Pe acest trend, ELBI apreciază că retailul modern începe să caștige teren și în vânzarea produselor electrice. „Din analiza primelor 6 luni, peste 10% din vânzările noastre au venit din hipermarketurile DIY si FMCG. Distribuitorii naționali au generat 65% din venituri, iar 25% au provenit din proiectele speciale de instalații electrice, infrastructură rețele electrice, proiecte de iluminat, cu eficiență energetică crescută și management energetic”, susține Vasile Tiorean, directorul comercial al companiei.

În topul vânzărilor ELBI Electric & Lighting se înscriu în acest an sursele de iluminat (LED și convenționale), corpurile tehnice de iluminat, cablurile și sistemele de protecție. Dintre acestea, peste 40% din vânzări au fost generate de brandurile proprii, Total Green, Novelite, Solentis, Erste Lighting, Ittus – brand specializat în soluții de securitate și Inlet – cel mai nou brand din portofoliul ELBI.

„Este mai mult decât un trend construcția brandurilor locale. Credem că este o datorie, atunci când cunoști piața și consumatorul român, să oferi produse adaptate, soluții tehnice inovatoare la prețuri accesibile în cadrul brandurilor dedicate pieței. Într-un fel, misiunea noastră este ușor inversul dezbaterilor actuale pe tema calitate versus brand, piețe vest-europene versus sud și est. În domeniul nostru, provocarea pe segmentul premium este preț versus caracteristici tehnice (durata de viață, calitatea luminii, eficiența energetică), iar pe segmentul economy luptăm cu produsele care, deși afișează caracteristicile produsului, în realitate acestea nu corespund cu eticheta”, mai afirmă Vasile Tiorean.

Una dintre sursele de creștere a business-ului ELBI Electric & Lighting este divizia de proiecte speciale, ELBI Projects Division, înființată în 2015. Ingineri și experți în proiectarea și implementarea soluțiilor de iluminat inteligente reușesc să creeze sisteme adaptate pentru parcurile industriale, zonele rezidențiale, supermarketuri, spitale, instituții de învățământ, iluminat public cu un consum de energie scăzut cu până la 50% – 70% față de iluminatul convențional, costuri mai mici de mentenanță și management de sisteme, cu tehnologii smart. „Vorbim de soluții profesionale în care durata corpurilor de iluminat poate fi de 100.000 de ore, echivalentul a 25-27 de ani, în care oferim garanția sistemelor de iluminat de minimum cinci ani, și chiar finanțare de tip ESCO pentru implementarea proiectelor. Divizia noastră este una dintre puținele din România care aduc plus valoare nu doar prin produsele folosite, ci încă de la evaluarea și conceperea sistemelor de iluminat, croite special pentru beneficiarul lucrării”, declară Vasile Tiorean.

În activitatea sa de peste 20 de ani din România, ELBI Electric & Lighting își propune să dezvolte continuu soluții și produse inovatoare cu un grad crescut de accesibilitate pentru clienții săi.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here