Nu sunt doar cifre. Sunt zâmbete aduse, oameni hrăniți, lupte duse – un efort comunitar prin care #ACUM, în decursul a peste 2 luni de campanie, echipa Kané – New Romanian Cuisine, alături de partenerii săi comerciali, a pregătit și a donat 15.100 de meniuri, respectiv 45.300 porții de mâncare, cu o valoare totală de peste 100.000 de euro. Partenerii principali ai proiectului umanitar #ACUM au fost Mastercard și Kaufland România.
Dintre acestea, 11.730 de meniuri au fost donate medicilor din prima linie, de la Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Tropicale Dr. Victor Babeș, Spitalul de Urgență Floreasca, Institutul Oncologic Alexandru Trestioreanu și Spitalul Clinic de Copii Marie Skłodowska Curie. Alte 3.370 meniuri au fost donate către persoane vulnerabile, cu sprijinul Asociației Act for Tomorrow, Asociației Studenților la Construcții din București și Asociației Geeks For Democracy / Cumpărături La Ușa Ta.
Pentru a învinge, este nevoie de resurse, iar mâncarea de bună calitate a fost o resursă indispensabilă pentru aceștia.
„Pentru noi, experiența acestor luni a fost una dintre cele mai intense din viața noastră profesională. Industria de restaurante a fost profund afectată de criza sanitară, totuși, am vrut să arătăm că esența a ceea ce facem este despre a avea grijă de oameni, ceea ce ne-a mobilizat și motivat, căci am știut că putem fi de ajutor pentru medici, asistente și oameni nevoiași care erau și mai afectați decât noi”, a spus Răzvan Crișan, Co-fondator Kané Group.
Proiectul #ACUM a fost inițiat de către restaurantul Kané – New Romanian Cuisine în luna martie, imediat după declararea stării de urgență, cu scopul de a pregăti și dona mâncare gustoasă celor care au fost și sunt cei mai mari eroi în această perioadă, medicii și asistentele din spitale, dar și către persoane vârstnice și familii din medii vulnerabile. Restaurantul a devenit temporar bucătărie comunitară printr-un un proces complex de transformare și reorganizare a fluxurilor interne, demarat încă din 15 martie, punând la punct un program drastic de igienă și verificare a produselor, a colegilor implicați și a spațiului în care s-a gătit.
Campania #ACUM a fost posibilă cu susținerea partenerilor principali Mastercard si Kaufland România care au înțeles imediat importanța susținerii celor care au avut cea mai mare nevoie de suport în această perioadă, dar și a altor companii care au ales să susțină o inițiativă comunitară: Genesis Property (Novo Park și WestGate), BCR, Lateral, Secom, Autonom, Biodeck, Urban Spaces și Act for Tomorrow. Datorită acestei susțineri, am reușit să transformăm temporar Kané în bucătărie comunitară și să implementăm proceduri de igienă maximale, să susținem financiar alți colegi din industrie și, mai ales, să facem o faptă bună.
„În perioade limită, ca cea pe care am traversat-o, oamenii și siguranța lor reprezintă prioritatea numărul unu. Cei din prima linie s-au dedicat complet acestui obiectiv, cu eforturi extraordinare, și ne bucurăm că, prin această inițiativă am putut să contribuim la sprijinul oferit lor, dar și industriei HoReCa, un sector extrem de afectat în ultimele luni. Echipa Kané a avut o reacție excelentă și a reușit o mobilizare imediată, iar rezultatele se măsoară, în definitiv, în fapte bune care au atins oamenii și zonele unde a fost nevoia cea mai mare de susținere și care contribuie la un viitor mai bun”, a declarat Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România.
„Ne-am alăturat celor de la Kané în proiectul #ACUM pentru că au venit cu o propunere adaptată nevoilor apărute – mâncare pentru personalul medical din linia întâi, având logistica necesară pentru a asigura continuitate și, implicit, un impact real în comunitate. Dovadă că s-au donat peste 45.000 de porții de mâncare, care au ajuns în 5 spitale din București și, nu numai acolo, au ajuns la numeroase persoane vulnerabile, vârstnici și familii cu copii, pentru care criza cauzată de pandemia COVID-19 a dus la înăsprirea condițiilor de trai. Pentru noi, la Kaufland România, a fost un exemplu că responsabilitatea face diferența”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
În cele două luni de campanie, #ACUM a însemnat 15.100 meniuri / 45.300 porții de mâncare donate către 5 spitale din București (11.730 meniuri / 35.190 porții) și persoane din medii defavorizate (3.370 meniuri / 10.110 porții). O echipă de 11 bucătari (dintre care 4 au venit din echipele restaurantelor Noua, Le Bab, Fish House să ajute echipa Kané) au lucrat peste 3.750 ore să le pregătească, iar 46 de voluntari au distribuit meniurile către familii din medii defavorizate și vârstnici, categorie de populație profund afectată de pandemie.
#ACUM am demonstrat cu toții că împreună putem ajuta, că împreună ne putem mobiliza în timp record pentru a face fapte bune. Mobilizarea partenerilor, a echipei Kané și a colegilor de industrie ne-a arătat că #ACUM poate continua în viitor de câte ori va fi nevoie și în cât mai multe direcții. Avem multe lucruri de realizat și îmbunătățit după această perioadă și, mai ales, va fi nevoie să susținem multe categorii de beneficiari. Ținem aproape, vom reveni cu noi fapte bune!