Optima, compania de outsourcing cu capital majoritar românesc, a raportat o creștere financiară de 50% în primele 3 luni ale lui 2018, față de aceeași perioadă a anului trecut
„Deși în fiecare an am înregistrat majorări consistente ale business-ului, nivelul creșterii din acest an este o premieră. Primul trimestru din 2018 a însemnat pentru Optima o perioadă foarte bună, de creştere organică, în care ne-am concentrat pe eficientizare. Fluxurile interne sunt mai bine optimizate, iar echipele, atât cele din București cât și cele din Iași și Brașov, sunt închegate. Dacă anul trecut, pentru aceeași perioadă, înregistram o cifră de afaceri de 3,30 milioane de lei, acum am încheiat primul trimestru cu aproximativ 5 milioane de lei”, afirmă Daniel Mereuță, director general Optima.
20 de milioane de lei la sfârsitul anului 2018
„Rezultatele obținute confirmă abordarea noastră strategică legată de extinderea regională și dezvoltarea centrelor locale. În ceea ce privește parcursul business-ului, ne așteptăm să urmăm aceeași tendință, la nivelul întregului an și să ajungem la 20 de milioane de lei. În prezent culegem roadele extinderii în țară și creștem pe baza portofoliului actual de clienți, dar continuăm să adăugăm și clienți noi. Spre exemplu, chiar în acest moment suntem în curs de demarare a unui nou proiect cu o instituție din zona bancară”, declară Daniel Mereuță.
Digitalizarea – parte importanta a strategiei companiei în serviciile sales support oferite clienților
Pentru anul 2018, pe lângă diversificarea portofoliului de clienți și a serviciilor oferite, Optima își propune să investească în dezvoltarea unor noi canale de vânzări, în aplicații noi, pe care le va pune la dispoziția clienților care optează pentru externalizare, în special a proceselor de vânzări.
”În ultima perioadă, digitalizarea devine din ce în ce mai prezentă în mediul de afaceri. Companiile au început să folosească tot mai mult și alte canale pentru a atrage potențiali clienți sau pentru a fi mai aproape de angajați. Ieșim, treptat, din zona tradițională a serviciilor de vânzări, dezvoltând canale alternative, în special în mediul online. Cu ajutorul digitalizării reconstruim procesele iar strategiile de vânzări pe care le configurăm pentru clienți au mai degrabă o abordare omnichannel”, spune Daniel Mereuță.
Numărul total al angajaților a crescut cu 26%
„Invesțitiile în extindere au configurat mai bine echipele. Astfel, am creat premise de dezvoltare și angajare pentru colegi noi. Comparativ cu anul trecut, numărul acestora a crescut cu 26%, în special în birourile din țară. Spre exemplu, la Iași avem 170 de angajați, iar biroul din Brașov, cel mai nou deschis, este în curs de dezvoltare, cu peste 20 de colegi. În total, Optima înseamnă în acest moment o echipa de 350 de colegi însă ne dorim să continuăm să creștem. Dorim ca experiența noastră să o transmitem sub forma unor cursuri celor care doresc să învețe lucruri noi, să aprofundeze sau chiar să-și reconfigureze cariera, spre exemplu să lucreze în vânzări. Astfel, lucram la un proiect de training, pe care îl vom oferi gratuit tuturor celor interesați să învețe să facă vânzări în mod eficient. Cei care vor obține rezultate bune la evaluările de după aceste traininguri, se vor putea alătura echipei Optima, alaturi de alti oameni proactivi și perseverenți,” mai explică Daniel Mereuță.
Despre Optima
Compania Optima a fost înfiinţată în 2010 şi are sediul în Bucureşti, fiind membră în Association of Business Service Leaders (ABSL). În prezent, în Optima activează 350 de angajați în centrele din București,Iași si Brasov. Optima face parte din Grupul Next Capital cu afaceri în factoring, cumpărare și recuperare de creanţe, cu o valoare anuală a finanţărilor de peste 50 de milioane de euro. Grupul Next Capital are acţionariat majoritar românesc, iar minoritar fondul de investiţii britanic North Bridge Capital Partners.