800 de elevi, din 19 licee din București, Cluj și Timiș, au participat la cea de-a doua ediție a proiectului de orientare profesională Profesii digitale, dezvoltat de Junior Achievement România cu sprijinul Orange România.
Scopul proiectului este de a-i ajuta pe tineri să se cunoască mai bine, să găsească răspunsuri la întrebări legate de domeniul IT și tehnologie, ca aceștia să poată alege inteligent drumul pe care să-l urmeze în viitor legat de carieră, ținând cont de abilitățile și competențele personale și de potențialul lor.
Profesorii susțin rezultatele studiilor recente care arată că tinerii rețin și înțeleg mai ușor informația predată atunci când teoria este combinată cu practica și când au acces la resurse interactive. Astfel, tinerii apreciază când profesorii folosesc tehnologia la clasă și țin ore interactive, în care îi implică în dezbateri și lucrează la mici proiecte, pot comunica și afla răspunsuri la întrebări legate de viitorul lor în lumea educației și cea a muncii.
,,Profesii digitale este un proiect ambițios, care sprijină elevii de liceu în alegerea corectă a carierei, pentru a găsi soluții, care răspund la probleme reale identificate în societatea modernă și legate strâns de abilitățile lor, astfel încât să se asigure bunul mers al societății. Un astfel de proiect îi ajută pe elevi să se orienteze către domenii diferite ale economiei, se pot face utili cu inteligența lor, cu abilitățile lor într-o lume din ce în ce mai guvernată de tehnologie.’’ – ne-a mărturisit la finalul implementării activităților educaționale, unul dintre profesorii implicați care predă la Colegiul Național Bilingv George Coșbuc din București
Modulul Profesii digitale a fost accesat de cadre didactice și elevi înscriși în programul JA de orientare profesională, în licee din București, Cluj și Timiș, prin intermediul unei aplicații, pe computer și dispozitive mobile, atât în clasă, cât și în afara școlii.
Liceenii au descoperit la clasă, îndrumați de profesori, prin resurse digitale de învățare (teste pentru auto-cunoaștere, studii de caz despre profesii, exemple de portofoliu personal), într-o aplicație interactivă, ce pași pot urma ca să se pregătească pentru meserii ale viitorului (trainer de roboți, arhitect de realitate augmentată ș.a.), ce cunoștințe și abilități își pot dezvolta și care sunt provocările cu care se pot confrunta.
Informații pentru editori
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și 4.200 profesori din 1.831 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu susţinerea financiară a comunităţii de afaceri.
Web: www.jaromania.org
Despre Orange România
Orange este lider de piaţă în România, cu 10,7 milioane de clienți şi o cifră de afaceri de 1,12 miliarde de euro în 2018. Orange România este parte a grupului Orange, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 261 milioane de clienţi pe cinci continente.
Orange România oferă clienţilor săi o gamă extinsă de soluţii de comunicaţii, atât utilizatori individuali, cât şi companii, de la servicii de bază până la servicii complete de voce, date fixe şi mobile, servicii TV şi servicii financiare mobile.
Mai multe detalii despre produsele şi serviciile companiei sunt disponibile pe www.orange.ro