91,3% dintre romani nu sunt interesati de asigurarile pentru pensiile private

0
1215

36% dintre romani pot indica denumirea a cel putin unei companii de asigurari
O parte semnificativa a populatiei adulte a Romaniei (36%) poate indica denumirea a cel putin unei companii de asigurari, iar mai putin de o cincime (18,8%) a cel putin doua. Astra Asigurari este compania cu cea mai ridicata notorietate (36%), urmata de Allianz Tiriac Asigurari (14%), Asirom (14%), Omniasig (10%), ING Asigurari (7%), Carpatica Asig (7%) si Generali Romania (4%), BCR Asigurari de Viata (2,5%), Grouprama Asigurari (2%) si Uniqa Asigurari (2%). Alte companii au fost indicate de 1,5% din respondenti.

Ce fel de asigurari prefera romanii
In afara de asigurarea obligatorie a locuintei, aproape 30% dintre romani au incheiat cel putin odata o asigurare de raspundere civila auto (RCA), iar mai mult de unul din zece (12,1%) o asigurare de viata. Printre alte tipuri de asigurari detinute la un moment dat se remarca asigurarea medicala pentru calatorie in strainatate (8,2%), asigurarea privata de sanatate (6,6%), asigurarea auto tip CASCO (5,8%) si asigurarea facultativa a locuintei si bunurilor (4,5%).

La finele primului trimestru, aproape jumatate dintre romani detin o polita de asigurare obligatorie a locuintei
La finele lunii martie, circa 48% dintre romani aveau incheiata o polita de asigurare obligatorie a locuintei. Astra Asigurari a fost indicata de cei mai multi dintre respondenti (44,6%) drept compania la care au polita de asigurare obligatorie a locuintei, urmata de Asirom (17%), Omniasig (9,3%), Generali Romania (7,6%), Allianz tiriac Asigurari (7,3%), Carpatica Asig (5,5%), Uniqa Asigurari (5,2%), Grouprama Asigurari (3,1%) si altele (0,3%).

Polita asigurare de raspundere civila auto (RCA) ocupa a doua pozitie pe piata dupa numarul de persoane asigurate (25,9% dintre romani) in perioada de referinta. Lider de piata este Astra Asigurari (40,6%), iar pe pozitia secunda se afla, la o distanta apreciabila, Asirom (13,7%). Alte companii semnificative pe segmentul de piata RCA sunt Allianz tiriac Asigurari (12,6%), Uniqa Asigurari (8,0%), Generali Romania (8,0%), Carpatica Asig (8,0%), Euroins Romania (3,4%), Omniasig (2,9%) si altele (2,7%).

La finele primului trimestru al anului 2014, alte tipuri de asigurari pentru care romanii detin polite sunt asigurarea de viata, inclusiv ca parte a unui credit (7,9%), asigurarea facultativa a locuintei si bunurilor (5,6%), asigurare auto tip CASCO (4,9%), asigurarea privata de sanatate (4,3%), asigurare privata de pensie sau pensia facultativa de tip pilon 3 (3,5%).

Interes scazut de a avea o asigurare
Marea majoritate a romanilor sunt foarte putin sau deloc interesati de a avea orice tip de asigurare. in privinta celor care nu sunt obligatorii, 91,3% dintre cetateni se declara foarte putin sau deloc interesati de a avea o asigurare privata de pensie, 90,4% de a detine o asigurare privata de sanatate si 88,7% de a avea o asigurare de viata. In pofida reformelor sistemelor de asigurari sociale ani si a campaniilor de informare, numai 4% dintre romani sunt foarte sau destul de interesati de a avea o asigurare pensie privata de pensie de tip pilon 3 si numai 5% sunt foarte sau destul de interesati de a avea o asigurare privata de sanatate.

In cazul asigurarii locuintei si a bunurilor, peste 81% dintre romani sunt foarte putin sau deloc interesati de a avea o polita obligatorie de asigurare, iar 88% sunt foarte putin sau deloc interesati de a detine o polita facultativa de asigurare. Pentru alti 7,7% nu este cazul, deoarece nu detin o locuinta. in privinta asigurarilor auto, 62,3% dintre romani se declara putin sau deloc interesati de a avea o asigurare CASCO, iar pentru 32,8% nu este cazul, deoarece nu detin un autoturism.

Pretul, cel mai important in decizia de a incheia o asigurare
Studiul CCSCC a masurat nivelul de importanta a 7 criterii in decizia de a incheia o asigurare. Pentru 41% dintre romani, pretul este foarte sau destul de important. Renumele si prestigiul companiei de asigurari reprezinta un criteriu foarte sau destul de important pentru 31% dintre cetateni. Pentru 18,6% dintre romani este foarte sau destul de important cat de bine il cunosc pe agentul de asigurari. Ponderile celor pentru care alte criterii sunt foarte sau destul de importante: reclama – 17,5%, cat de apropiat este sediul sau oficiul companiei de asigurari (11,3%), valoarea fransizei – 10,6%, includerea in pachetul de beneficii salariale 8,5%.

Dintre cele 7 criterii, pretul este cel mai important pentru 22,5% dintre romani, urmat in ordinea optiunilor de renumele si prestigiul companiei de asigurari (17,6%), cat de bine il cunosc pe agentul de asigurari (7,1%), cat de apropiat este sediul sau oficiul companiei de asigurari (2,8%), reclama (1,9%), includerea in pachetul de beneficii salariale (0,6%) si valoarea fransizei (0,1%). Pentru 47,4% dintre respondenti niciuna dintre cele de mai sus nu este importanta.

Romanii sunt foarte rezervati in privinta cumpararii de polite de asigurari prin telefon sau internet: 96% nu ar cumpara polite prin aceste mijloace.

Peste jumatate dintre romani sunt la curent cu dosarele Carpatica Asig si Asirom, iar peste o treime cred ca exista si alte companii cu probleme
Dintre stirile si dezbaterile din media legate de piata asigurarilor, majoritatea romanilor (56%) se declara informati despre dosarul Astra Asig, iar 52% despre dosarul Carpatica Asig. O treime dintre romani cred ca exista si alte companii de asigurari cu probleme, in urma declaratiilor pe aceasta tema ale fostului presedinte ASF, Dan Radu Rusanu.

Notorietatea situatiei de la ASF si a arestarii lui Dan Radu Rusanu
Mai putin de jumatate dinte romani (48%) se declara informati despre dezbaterile din media cu privire la salariile de la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Jumatate dintre romani sunt la curent cu arestarea preventiva a fostului presedinte ASF, Dan Radu Rusanu.

Majoritatea romanilor cred ca o vor duce la fel 2014 ca in 2013
Peste 60% dintre cetateni cred ca situatia financiara a gospodariei lor va ramane neschimbata in 2014 fata de anul precedent. Ponderea celor pesimisti si a celor optimisti, cand vine vorba de situatia financiara a gospodariei lor in 2014 este similara. Astfel, 19,2% dintre romani cred ca situatia lor financiara va fi mai proasta in 2014 decat in 2013, iar 20,3% sunt convinsi ca o vor duce mai bine decat anul trecut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here