Blue River integrează în flotă al patrulea camion electric și devine cel mai mare operator de transport sustenabil din România

0
953

 

  • Camionul Volvo FM Electric va opera în București, pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată pentru Carrefour România
  • Blue River anunță atingerea unui prag al costurilor de operare mai mic decât al camioanelor diesel, datorită eliminării costurilor cu autorizațiile de transport în zona A a Capitalei
  • Flota electrică Blue River este formată din patru camioane și operează pe rute locale și regionale

 

București, 11 iunie 2024 – Compania de transport de marfă Blue River își mărește flota de camioane electrice prin achiziția unui nou camion cu zero emisii, produs de Volvo Trucks. Camionul este al patrulea din flota electrică a companiei și va fi utilizat pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată pentru retailerul Carrefour. Acesta este cel de-al doilea camion electric Volvo achiziționat de Blue River, confirmând planurile de extindere a flotei și dezvoltarea parcului de camioane electrice pentru rutele interne.

 

Blue River a început dezvoltarea proiectului de electrificare a flotei în 2022, prin achiziția primelor camioane electrice. În 2023, compania a achiziționat primul autotractor Volvo FH 4x2T din portofoliul Volvo Trucks. Al doilea camion achiziționat de Blue River de la compania suedeză este un autotractor Volvo FM Electric 4x2T de 40 de tone, echipat cu un pachet de 6 baterii cu o capacitate totală de 540 kWh (6 baterii de 90 kWh fiecare). Camionul oferă o autonomie de până la 300 de kilometri încărcat și va fi folosit pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată de la depozitul central Carrefour către hipermarketurile din București, în special Carrefour Orhideea, cu posibilitatea de a extinde traseul pe viitor.

 

Premieră în România, electricul atinge costuri de operare sub combustibilii clasici

 

La doi ani de la operarea primului camion electric din România, Blue River a reușit să atingă performanța de a optimiza costurile de operare a flotei sale electrice. Reprezentanții companiei susțin că, în acest moment, pentru rutele din Capitală, costul operării unui camion electric sunt mai mici decât cele pentru cele alimentate cu combustibil clasic. Acest lucru se datorează eliminării taxelor de acces în zona A a Capitalei pentru vehicule grele nepoluante și costurilor de întreținere.

 

Noul camion electric a intrat în flota Blue River pe 5 iunie, chiar de ziua Internațională a Mediului Înconjurător. Această zi marchează pentru compania noastră un punct important pentru misiunea pe care am declarat-o încă de acum doi ani – de a deveni partenerul de transport al companiilor care integrează sustenabilitatea în principiile lor de business. Ne bucurăm să începem colaborarea cu Carrefour prin operarea acestui camion și să observăm că modelul nostru este urmat

 

 

de tot mai multe companii din România. Întreaga echipă Blue River lucrează constant la dezvoltarea direcției sustenabile a activității și ne bazăm pe parteneri de încredere care înțeleg această misiune importantă pentru întreaga economie,” a declarat Alexandru Păun, General Manager Blue River.

 

 

În acest moment, Volvo Trucks dispune de cea mai extinsă gamă de vehicule electrice în producția de serie, cu mii de camioane electrice Volvo livrate deja din 2019 și care operează cu succes în afacerile zilnice ale clienților. Gama de camioane electrice acoperă o diversitate de segmente de transport si, astfel experiența unică obținută ne permite să sprijinim clienții noștri și partenerii acestora cu cele mai bune soluții pentru a-și îndeplini obiectivele de sustenabilitate. Suntem bucuroși să vedem cum Blue River, compania căreia i-am livrat primul camion electric greu din România se extinde acum și continuă călătoria electromobilității prin achiziția modelului Volvo FM Electric – perfect potrivit pentru distribuția urbană. De asemenea, sunt foarte încântat să văd cum clienții clienților noștri, în acest caz Carrefour, susțin și iau decizia de a parcurge călătoria către sustenabilitate la care toți trebuie să luăm parte, pentru a schimba lumea în care vrem să trăim,”a adăugat Per Forsberg, Director General Volvo România.

 

Conștienți de amploarea businessului Carrefour și de impactul semnificativ al transportului asupra mediului, acordăm o atenție deosebită optimizării operațiunilor logistice. Împreună cu partenerii noștri, căutăm continuu soluții de transport mai ecologice. Integrarea camioanelor electrice este un pas important în strategia de reducere a amprentei de carbon, iar eforturile noastre vor continua să se concentreze pe dezvoltarea transportului sustenabil la nivelul companiei,” a declarat Dumitru Lapadat, Manager Transport, Carrefour România.

 

 

Despre Blue River

 

Cu o experiență de 24 de ani pe piața transporturilor, compania Blue River se definește ca lider în transportul sustenabil de marfă. De peste 5 ani, compania face progrese către un transport non-poluant prin achiziția de camioane electrice sau alimentate cu CNG. Aceste eforturi susțin viziunea companiei de a contribui la un mediu înconjurător mai sănătos, alături de partenerii care împărtășesc aceleași valori

de business. Printre serviciile oferite de Blue River se numără transportul de marfă intern și internațional, cu o flotă formată din 150 de camioane proprii. Printre partenerii care s-au alăturat demersului sustenabil inițiat de Blue River se numără: Carrefour, Lidl, Coca Cola, PepsiCO, Portman, NTG Nordic Transport Group, Kuehne Nagel și DHL.

 

Despre Volvo FM Electric

 

Achiziția autotractorului Volvo FM electric s-a făcut după o perioadă în care camionul a fost testat în paralel cu primul tractor livrat de către Volvo Romania, in februarie 2023, Volvo FH electric. In urma perioadei de testare în condiții similare de

 

 

 

 

utilizare, s-au remarcat pentru Volvo FM Electric consumul mai scăzut de energie și beneficiile cabinei FM HighSleeper, mai compactă: accesul ușor în cabină, datorită

înălțimii mai reduse, poziția de condus mai joasă și implicit vizibilitate mai bună în traficul dens urban și greutatea net mai redusă.

 

Volvo FM electric, cel de-al doilea cap tractor din flota Blue River, vine cu un pachet complet de servicii customizate și accesorii Volvo: stație de încărcare Volvo 43kWh AC, contract de finanțare oferit de Volvo Financial Services, contract de service Volvo Gold și software specializat pentru camioane electrice Volvo, care ajută în operarea și monitorizarea de zi cu zi: serviciile Range & Route, Energy & Environment și aplicația Volvo My Truck.

 

Despre Volvo Trucks

Volvo Trucks și-a fixat obiective globale exigente pentru reducerea impactului asupra climei: până în 2030, cu 50% mai puține emisii de CO2 și cu 100% mai puține până în 2040. Pentru a-și atinge obiectivul de „zero emisii”, Volvo Trucks se va concentra pe 3 tehnologii: motoare cu combustie folosind combustibili regenerabili, motoare electrice cu pilă de combustie cu hidrogen și camioane electrice cu baterii.

Începând din 2019, Volvo Trucks livrează camioane electrice clienților din 45 de țări, pe 6 continente. Cu cea mai completă linie electrică din industria de camioane, formată din 8 modele pentru o varietate de misiuni de transport precum distributia urbană, transportul regional și segmentul de constructii, Volvo Trucks este pe deplin pregătit să impulsioneze o trecere rapidă către un transport sustenabil și o creștere majoră a electrificării transportului rutier greu.

 

Despre Carrefour

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.

În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem

 

România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here