Patru persoane au murit, iar alte trei sunt ranite si incarcerate, in urma unui accident rutier produs, vineri, in Bucuresti, in care a fost implicata o ambulanta a BGS. in ambulanta erau patru pacienti care erau transportati de la Spitalul Pantelimon,
unde tocmai facusera dializa, potrivit Biroului de presa al Brigazii de Politie Rutiera.
Accidentul s-a produs dupa ce un autoturism BMW, in care erau doua persoane, a luat gresit o curba, a intrat pe contrasens si s-a ciocnit cu ambulanta.
in urma incidentului, cei patru pacienti au murit.
Cele trei persoane ranite sunt soferul ambulantei si pasagerii din BMW.
soferul ambulantei BGS, care are traumatism cranio – cerebral minor, a fost transportat la Spitalul de Urgenta „Floreasca”. Pasagerii din BMW, respectiv o femeie si un barbat, au fost dusi la Spitalul „Sfantul Pantelimon”.
Starea celor trei este stabila, a precizat coordonatorul SMURD Bucuresti, medicul Bogdan Oprita.
Pacientii morti in accident nu purtau centurile de siguranta
Pasagerii morti in accident nu purtau centurile de siguranta, desi soferii acestor masini sunt instruiti sa le ceara tuturor acest lucru.
„Soferii nostri sunt instruiti sa ceara tuturor celor pe care-i transporta la si de la spital sa-si puna centurile de siguranta, insa unii dintre pacienti refuza, fie pentru ca pur si simplu nu vor, fie pentru ca, suferinzi fiind, nu suporta sa le poarte. Pentru drumurile in oras, soferii nu-i pot obliga, asa cum fac la drumurile din afara orasului, unde am avut cazuri cand soferii nostri nu au pornit de pe loc pana cand cei transportati nu si-au legat centurile”, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, Bogdan Oprea, seful BGS.
Oprea a mai spus ca soferul masinii apartinand BGS este in stare stabila, el suferind leziuni mult mai usoare decat cei decedati „tocmai pentru ca purta centura”.
„Pe angajatii mei ii pot obliga sa poarte centuri, pe clienti nu, din pacate, pentru ca legea nu obliga pasagerii la purtarea centurii de siguranta in oras”, a declarat Oprea.
Acesta a precizat ca masina care-i transporta pe pacienti circula regulamentar, „cu viteza de maximum 30 de kilometri la ora”, si, in plus, era echipata corespunzator pentru iarna.
Intrebat de ce masina nu era echipata cu sirena si girofar, Oprea a explicat ca masina nu era una de interventie ci una de transport, astfel ca, prin lege, nu avea dreptul sa aiba astfel de echipamente.
„Regretam profund incidentul, insa nu ne reprosam nimic. soferul nostru a respectat intru totul legea, iar asta se va demonstra”, a mai spus Oprea. (Mediafax)