Avioanele de tip AN 2 nu vor mai fi utilizate de Armata Romana, masura fiind luata in urma accidentului aviatic petrecut la Tuzla in vara anului trecut si in care si-au pierdut viata 12 militari, au declarat, marti, pentru MEDIAFAX surse militare.
Imediat dupa producerea accidentului de la Tuzla, in iulie 2010, avioanele AN 2 au fost oprite de la zbor, iar in prezent s-a decis ca acestea sa nu mai fie folosite de Armata Romana.
In 5 iulie 2010, 12 militari, intre care comandantul scolii de Aplicatie pentru Fortele Aeriene „Aurel Vlaicu” din Boboc, si-au pierdut viata in urma unui accident aviatic produs la Tuzla.
Anchetatorii au stabilit ca prabusirea avionului militar de tipul AN-2 s-a produs din cauza unor defectiuni tehnice (cedari de material), defectiuni care nu puteau fi prevazute.
Avionul Antonov AN 2 era de fabricatie poloneza, aflandu-se in uzul fortelor aeriene din 1992.
Avionul AN 2 are o greutate maxima la decolare de 5.500 de kilograme, o sarcina utila de zece pasageri si un echipaj de trei persoane, potrivit descrierii tehnice a aeronavei de pe site-ul Fortelor aeriene.
Avionul AN 2 este dotat cu un motor cu piston setov As-62, are o lungime de 12,7 metri si o anvergura de 18,2 metri. De asemenea, potrivit datelor tehnice ale avionului, greutatea normala la decolare este de 4.800 de kilograme, iar greutatea maxima la decolare este de 5.500 de kilograme.
Avionul AN 2, cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan, a fost proiectat pentru diverse intrebuintari. Prototipul a zburat la 31 August 1947. AN 2 a fost fabricat la Kiev, in anii 1960 si este foarte folosit pentru imprastierea de insecticide si fertilizanti in agricultura. De asemenea, cateva aparate AN 2 au echipari VIP pentru 6-8 locuri.
Avionul a intrat in serviciul Fortelor Aeriene Romane in anul 1977. (Mediafax)
Sursa foto: Arhivafoto.ro