Bucuresti – 7 aprilie 2011 – Potrivit unui studiu realizat de specialistii Be Igloo, peste 45% dintre cei care doresc sa cumpere o noua locuinta sunt interesati in primul rand de pretul si de suprafata apartamentului. Locuinta este astfel aleasa in functie de buget, de costurile de intretinere si abia apoi in functie de zona.
Realizat pe un esantion de peste 4.500 de persoane, studiul Be Igloo arata ca ultimii doi ani de criza au reorganizat lista de prioritati a celor interesati sa-si cumpere un apartament.
Prin intervievarea clientilor din portofoliu Be Igloo, in legatura cu zona in care doresc sa fie amplasata locuinta, a reiesit ca 45% dintre acestia solicita o oferta generala, pe tot Bucurestiul. Ei nu mai cer oferte doar pentru un cartier sau doua, ci vor sa compare preturile din toate ansamblurile indiferent de zona.
In anii de dinaintea crizei, majoritatea clientilor, indicau direct cartierul sau cartierele in care doreau sa cumpere o locuinta si nu erau foarte atenti la preturi.
”Criza i-a obligat pe romanii care inca mai au bani pentru o locuinta sa fie mai precauti cand vine vorba cheltuirea acestora. Ei prefera sa se uite cu mare atentie la toata oferta de pe piata, chiar daca acest lucru intarzie procesul de achizitie, si sa cumpere acolo unde preturile sunt cele mai atragatoare, lasand zona pe planul doi”, (Nimrod Zvik, managing partner Be Igloo)
Cei care au drept criteriu principal de alegere a unei locuinte zona in care aceasta este amplasata, se indreapta cu preponderenta spre cartierele mai ieftine, dar aflate in apropierea centrului orasului.
Astfel, 30% dintre cumparatori isi doresc o locuinta in cartierul Titan, iar 13% in Militari.
Zonele cel mai putin cautate sunt Berceni, Drumul Taberei (din cauza lipsei liniei de metrou) si zona de nord a Capitalei (din cauza accesului greu si a preturilor piperate), pentru care opteaza mai putin de un procent dintre clientii interesati de o noua locuinta.
“Nu este deloc surprinzator faptul ca oamenii aleg zone precum Titan si Militari daca luam in considerare ca aici apartamentele cu 2 camere au preturi incepand cu 52 000 de Euro, iar in celelalte zone preturile sunt aproape duble” (Nimrod Zvik, managing partner Be Igloo.)
Dupa pret si suprafata, un alt punct important pe lista celor interesati sa cumpere un apartament se numara si aspecte legate de costurile de intretinere ale locuintei, sistemul de paza sau calitatea cladirii.
“Acum oamenii sunt mult mai atenti cand isi achizitioneaza un apartament. Nevoile clientilor au devenit mai complexe si cauta cat mai multe surse de informare, vizioneaza mai multe ansambluri rezidentiale, iar in final aleg pretul si conditiile cele mai avantajoase “(Nimrod Zvik, managing partner Be Igloo.)
Infiintata in 2009 in vederea revanzarii locuintelor achizitionate de fondul de investitii norvegian Romania Invest, Be Igloo este cel mai mare vanzator de apartamente noi din Bucuresti. Din martie 2011 este o organizatie independenta cu servicii integrate de PR, marketing si vanzari.
Din portofoliul Be Igloo fac parte ansamblurile rezidentiale Optima si Armonia din Titan, Ten Blocks si West Park din Militari, My Dream Pipera, Residenz Chitila, Green City, Evocasa Selecta, Viva Brasov si Green Hills Piatra Neamt.