Borsec este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai puternic brand autohton, potrivit Topului 50 al celor mai puternice branduri romanesti, lansat, joi, de revista Biz impreuna cu Unlock Market Research. Pe locul al doilea in acest top s-a situat Poiana, brand urmat, in ordine, de Kandia
– care a inregistrat cea mai mare crestere din top -, Gerovital, care, de asemenea, a afisat o crestere spectaculoasa a punctajului, Dorna, BCR, La Dorna, Dacia, Plafar – nou intrat in top – si Timisoreana – care este cel mai puternic brand de bere romanesc.
in clasamentul general, care a cuprins cele mai puternice 50 de branduri autohtone, au mai figurat marci precum Rom (locul 25), Covalact (locul 32), Biborteni (locul 34), CEC (locul 36), Doina (locul 37), Arctic (locul 40) si Domo (locul 47).
in functie de categoria produselor, in top cinci bauturi alcoolice, pe primul loc s-a situat brandul Timisoreana, urmat, in ordine de Murfatlar, Cotnari, Ursus si Bergenbier.
La categoria produse alimentare, in top cinci s-au situat, in ordine, brandurile La Dorna, Napolact, Pate Sibiu, Cris-Tim si Zuzu.
in ceea ce priveste cele mai puternice branduri autohtone de ingrijire personala si ingrijire a gospodariei, pe primul loc s-a clasat Gerovital, urmat de Plafar, Farmec si Elmiplant.
Pe de alta parte, la categoria marcilor de servicii si produse de folosinta indelungata, BCR a fost declarat cel mai puternic brand autohton, urmat de Dacia, Romtelecom, Petrom si BRD.
Borsec este si cel mai puternic brand din categoria bauturilor nealcoolice, urmat in clasament de Dorna, Izvorul Minunilor, Perla Harghitei si Frutti Fresh.
Poiana este cel mai puternic brand de la categoria dulciuri, urmat de Kandia, Primola, Rom si Eugenia.
in topul 10 al celor mai puternice branduri de media romanesti, clasamentul a fost condus de postul de televiziune Pro TV. Topul brandurilor de media este completat, in ordine, de Antena 1, Radio ZU, TVR, Prima TV, Kiss FM, Radio 21, Libertatea, Adevarul si Europa FM. Potrivit Adinei Vlad, Managing Partner Unlock Market Research, compania care a realizat studiul, anul acesta, brandurile media au fost analizate separat deoarece ele propun un stil de viata diferit si sunt mai mult decat un produs.
Cele mai spectaculoase cresteri, in clasament, au fost inregistrate de marcile Kandia, Gerovital, Primola, Elmiplant, Perla Harghitei, Petrom, La Dorna, Zuzu si Covalact.
Marta Usurelu, redactor-sef al revistei Biz, a declarat, inainte de prezentarea topului, ca cea de-a doua editie a Brand.ro demonstreaza cat de mult potential exista in brandurile romanesti. „Noi ne propunem sa schimbam perceptia negativa care exista despre tot ce e romanesc”, a adaugat ea.
Pe de alta parte, Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research, a subliniat faptul ca acest top are si „un scop nobil”, acela de „identificare a unor valori nationale”. De asemenea, Vlad a precizat ca acest top nu este unul al rezultatelor, ci unul al potentialului.
Aceasta este a doua editie a Brand.ro, clasament care urmareste identificarea celor mai puternice branduri romanesti. (Mediafax)