Elevii violenti din Capitala vor avea fise si vor fi monitorizati. Care sunt cauzele conflictelor din scoli

0
806
sala-de-clasa-scoala

sala-de-clasa-scoalaScolarii violenti din Capitala vor avea fise si vor fi monitorizati, strategia de prevenire a criminalitatii indicand faptul ca majoritatea conflictelor din scoli degenereaza spontan si au drept cauze nevoia de dominare, razbunarea, invidia si teribilismul.

Inregistrarea in fise unice a incidentelor violente in care sunt implicati elevi si monitorizarea acestora fac parte din strategia Inspectoratului scolar pentru prevenirea criminalitatii in Capitala, document care confirma cresterea agresivitatii si absenteismului in mediul scolar.

„Este necesara crearea unei fise unice de inregistrare si monitorizare a incidentelor violente in care au fost implicati elevii, intrucat nu exista o baza de date unitara si completa cu privire la violentele comise de minori in afara mediului scolar”, a declarat pentru MEDIAFAX purtatorul de cuvant al Inspectoratului scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB), Marian Banu.

Potrivit Strategiei de prevenire a criminalitatii in Municipiul Bucuresti, desi nu s-au structurat inca unitati de invatamant in care violenta „sa fie o normalitate statistica”, analiza realizata pe o perioada de trei ani arata ca exista „tendinte de concentrare a incidentelor in anumite scoli si licee”.

Majoritatea conflictelor in scoli au drept cauze nevoia de dominare (62%), razbunarea (47%), invidia (43%) si teribilismul (32%), potrivit Centrului Municipiului Bucuresti de Asistenta Psihopedagogica.
In Bucuresti se inregistreaza o rata mare a absenteismului scolar comparativ cu normele impuse de regulamentul scolar. Astfel, in invatamantul primar media este de opt absente nemotivate pe an pentru fiecare elev, in gimnazial de 31 de absente, iar in invatamant liceal si scolile de arte si meserii numarul absentelor ajunge la 68, potrivit statisticilor Inspectoratului scolar al Municipiului Bucuresti.

Un studiu al Politiei Capitalei realizat in perioada 2006-2009 arata ca numarul grupurilor de copii care se manifestau in strada prin comportamente predelincvente sau delincvente in urma abandonului scolar sau familial era de circa 20 pe an, fiecare grup avand cate patru – sase membri.

in aceste grupuri se consuma frecvent alcool si uneori chiar si droguri. in unele grupuri erau si persoane iesite din penitenciar, care ii invatau pe minori „tehnicile de reusita infractionala”.

Un studiu al Centrului Municipiului Bucuresti de Asistenta Psihopedagogica indica faptul ca circa 60% dintre copii sunt agresati deopotriva in familie si la scoala. Cu toate acestea, nu exista obligativitatea raportarii catre Politie nici de catre scoala, nici de catre sistemul medical a cazurilor de violenta domestica identificate sau a suspiciunilor legate de astfel de fapte.

Conflictele in scoli degenereaza spontan, din cele verbale sau fizice de mica intensitate, in violente, unele chiar grave, fapt care face imposibila prevenirea lor situationala, dar face imperativ necesara abordarea prevenirii sociale, prin dezvoltare mintala, socializare si prevenirea comunitara, potrivit strategiei ISMB.

Autorii documentului noteaza ca printre factorii care favorizeaza producerea incidentelor violente cu implicarea minorilor sunt absenteismul, neglijarea copilului de catre familie, lipsa de comunicare profesori-elevi, deficiente ale sistemului de paza, anturaj si mediatizare excesiva a modelelor negative. (Mediafax)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here