Ministrul de Externe, Cristian Diaconescu, a discutat, miercuri, cu ambasadorul Japoniei in Romania, Natsuo Amemiya, despre implementarea proiectelor economice abordate la nivel guvernamental, prioritatea fiind construirea liniei de metrou dintre Capitala si Aeroportul International Henri Coanda.
MAE precizeaza, intr-un comunicat remis agentiei MEDIAFAX, ca ministrul Diaconescu a avut o intrevedere cu Natsuo Amemiya, ambasadorul Japoniei in Romania.
„Ministrul Afacerilor Externe a exprimat interesul tarii noastre privind implementarea proiectelor economice discutate la nivel guvernamental. Prioritatea in acest domeniu o reprezinta construirea liniei de metrou dintre Capitala si Aeroportul International Henri Coanda, co-finantata de partea nipona printr-un imprumut de circa 300 milioane Euro, semnat cu ocazia vizitei la Tokyo a delegatiei conduse de domnul Traian Basescu, presedintele Romaniei (martie 2010). Cele doua parti vor continua dialogul pentru identificarea urmatoarelor proiecte economice care ar putea fi derulate in colaborare.
Ambasadorul japonez a reiterat multumirile pentru sprijinul acordat Japoniei de Romania in urma accidentului nuclear de la Fukushima, materializat in trimiterea din partea Guvernului roman a unei mari cantitati de apa, precum si in posibilitatea oferita unui grup de studenti din regiunea Fukushima de a petrece o saptamana de vacanta in Romania, la invitatia presedintelui Romaniei, domnul Traian Basescu.
In cadrul convorbirilor a fost subliniata, de catre ambele parti, vointa comuna de amplificare a cooperarii dintre Romania si Japonia, atat in plan bilateral, cat si in cadrul dialogului UE-Japonia.
Presedintele Traian Basescu a semnat in martie 2010, la Tokyo, acordul privind imprumutul de peste 300 milioane de euro acordat Romaniei de Guvernul nipon in vederea constructiei Magistralei VI.
Linia 6 de metrou va face legatura cu reteaua actuala de metrou, printr-o ramificatie la actuala linie 4, in zona statiei de metrou 1Mai, ruta plasandu-se din zona respectiva catre Piata Presei Libere de-a lungul traseului DN1, pana la Aeroportul Otopeni.
Metrorex estimeaza ca linia va deveni operationala in aproximativ cinci ani de la inceperea lucrarilor, programata pentru a doua jumatate a anului 2012 – inceputul anului 2013. (Mediafax)