HEINEKEN anunta castigatorii programului de responsabilitate sociala „HEINEKEN pentru Comunitati”

0
734

Bucuresti, 23 iulie 2012 – HEINEKEN anunta proiectele castigatoare din programul de responsabilitate sociala „HEINEKEN pentru Comunitati” lansat in acest an in orasele Constanta, Craiova, Miercurea Ciuc si Targu Mures in parteneriat cu Asociatia CSR Nest. Programul este dedicat sustinerii si dezvoltarii comunitatii locale din orasele in care HEINEKEN isi desfasoara activitatea prin intermediul fabricilor sale. in fiecare oras au fost desemnate patru proiete castigatoare, fiecare dintre acestea primind cate un grant in valoare de 50.000 RON.

Programul de responsabilitate sociala „HEINEKEN pentru Comunitati” este gandit ca un program pe termen lung si a fost lansat anul trecut in Constanta si Miercurea Ciuc. Interesul manifestat de institutiile publice si ONG-uri si rezultatele obtinute au determinat continuarea si extinderea programului anul acesta si in orasele Targu Mures si Craiova. Pentru a implementa cele mai relevante proiecte pentru locuitorii din cele patru orase, programul de responsabilitate sociala “HEINEKEN pentru Comunitati” presupune, in mod concret, sustinerea financiara a cate doua proiecte in fiecare oras, menite sa aduca o contributie importanta in randul comunitatilor locale.

„HEINEKEN pentru Comunitati” se inscrie in Agenda de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” care este un program global initiat in 2010, pentru o perioada de 10 ani. Acesta acopera toate ariile de activitate ale companiei HEINEKEN si o ajuta sa isi atinga obiectivul de a-si desfasura activitatea in Romania in mod eficient si responsabil.  Una dintre ariile importante ale Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” este sustinerea comunitatilor locale in care HEINEKEN isi desfasoara activitatea, prin investitia in programe relevante pentru acestea.

Evaluarea proiectelor inscrise in programul “HEINEKEN pentru Comunitati” a fost realizata de un juriu independent care a  desemnat castigatoare o institutie publica si 7 organizatii nonguvernamentale:

Asociatia Sanatate si Speranta  cu proiectul – „Minte sanatoasa in corp sanatos!”  si Fundatia Comunitara Mures cu proiectul – „MuresOnBike – Parcari pentru biciclete” (pentru Targu Mures);
Asociatia Vasiliada  cu proiectul – „Tineri pentru Comunitate” si Fundatia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale  cu proiectul – „Bursa Comunitara de Afaceri Sociale HEINEKEN” (pentru Craiova);
Crucea Rosie Romana – Filiala Constanta  cu proiectul – „Parteneriat in sprijinul comunitatii” si ADAPTO – Asociatia pentru Promovarea Egalitatii intre Tineri  cu proiectul – „O harta accesibilizata a orasului Constanta” (pentru Constanta);
Asociatia Transilvania Vie cu proiectul – „Ciucul virtual – promovarea potentialului turistic si imbunatatirea imaginii orasului cu ajutorul celor mai moderne mijloace multimedia: tehnologia tururilor panoramice la 360 de grade” si Serviciul de Ambulanta judetean Harghita  cu proiectul – „Primul ajutor in cazuri de urgenta” (pentru Miercurea-Ciuc).

La nivelul celor patru orase, in cadrul programului “HEINEKEN pentru Comunitati” s-au inscris 55 de proiecte din partea unor institutii publice si a 49 de organizatii nonguvernamentale cu sediul in orasele Targu Mures, Constanta, Craiova si Miercurea Ciuc. in ceea ce privesc proiectele inscrise, 8 proiecte vizeaza exclusiv domeniul social, 9 vizeaza exclusiv aspecte de dezvoltare culturala, 5 proiecte privesc exclusiv domeniul turismului, 4 proiecte au ca obiect domeniul mediului, 3 proiecte au ca obiect domeniul educatiei, 3 cuprind exclusiv aspecte din domeniul sanatatii, un proiect este destinat dezvoltarii durabile, un proiect vizeaza domeniul sportului si 21 sunt mixte.

Cele opt proiecte castigatoare din cele patru orase au primit o finantare in valoare de 50.000 RON fiecare. Suma obtinuta este destinata implementarii proiectelor conform calendarului stabilit de finantator. Implementarea proiectelor are loc intre 1 iulie – 31 decembrie 2012, iar in aceasta perioada finantatorul va organiza cate o vizita de monitorizare pentru fiecare proiect castigator. Pentru a asigura impartialitatea si transparenta procesului de evaluare a proiectelor propuse, castigatorii au fost desemnati de catre o comisie independenta de finantatorul programului, format din evaluatori cu experienta de peste cinci ani in evaluarea de proiecte. Totodata, membrii juriului au evaluat independent unul de celalalt fiecare proiect in parte pentru a nu altera caracterul obiectiv al procesului de evaluare si in stricta conformitate cu criteriile de eligibilitate stabilite de catre finantator in ghidul evaluatorului, comunicat participanților.  

Printre obiectivele proiectului „Minte sanatoasa in corp sanatos!” al Asociatiei Sanatate si Speranta se numara informarea populatiei din Targu Mures cu privire la importanta unui stil de viata sanatos si angajarea celor interesați in activitati sportive care au efect asupra reducerii stresului, cresterii sanatatii fizice si a calitatii vietii in general.

La randul sau, Fundatia Comunitara Mures si-a propus prin proiectul sau,  „MuresOnBike – Parcari pentru biciclete”, crearea unui numar de pana la 300 de locuri de parcare pentru biciclisti in locatiile propuse de cetatenii din Targu Mures, realizarea unei platforme online prin care sa continue si pe viitor acest proiect dupa finalizarea finantarii precum si cresterea comunitatii de biciclisti din Targu Mures.

Proiectul „Tineri pentru Comunitate” al Asociatiei Vasiliada din Craiova isi propune organizarea unor programe de training pentru tinerii adulți cu initiativa si spirit inteprinzator din Craiova, cu scopul dezvoltarii abilitatilor de identificare si solutionare a problemelor comunitare. Finalitatea programului de training consta in infiintarea si coordonarea de catre acesti tineri a unei organizatii non-guvernamentale cu scopul dezvoltarii de programe comunitare.

Fundatia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale intentioneaza ca prin proiectul sau,  „Bursa Comunitara de Afaceri Sociale HEINEKEN”, sa infiinteze un mecanism durabil de finantare a intreprinderilor sociale din Craiova si comunele limitrofe. in cadrul acestui proiect vor fi realizate planuri de afaceri sociale, pentru implementarea carora vor fi atrasi potențiali investitori si va fi organizata o sedinta de tranzactionare a afacerilor sociale. De asemenea, va fi implementata o platforma virtuala de tranzactionare.

Proiectul  „Parteneriat in sprijinul comunitatii” dezvoltat de Crucea Rosie – Filiala Constanta si-a stabilit ca obiectiv realizarea unei campanii de informare, sensibilizare si constientizare a comunitatii locale cu privire la riscul major reprezentat de tratarea superficiala a hipertensiunii arteriale. De asemenea, va fi organizata si o campanie de testare si control a acesteia.

ADAPTO – Asociatia pentru Promovarea Egalitatii intre Tineri si-a propus prin proiectul sau,  „O harta accesibilizata a orasului Constanta”, crearea unei harti care sa includa accesibilizarile existente in spatiile si zonele turistice din Constanta. Harta va fi disponibila atat in format fizic cat si online si va reprezenta un material util atat persoanelor cu nevoi speciale din comunitatea locala cat si turistilor.

Asociatia Transilvania Vie a propus proiectul „Ciuc-ul virtual – promovarea potentialului turistic si imbunatatirea imaginii orasului cu ajutorul celor mai moderne mijloace multimedia: tehnologia tururilor panoramice la 360 de grade”. Acest proiect are ca obiectiv imbunatatirea imaginii de oras turistic si cultural a municipiului Miercurea Ciuc si promovarea acestuia prin intermediul tehnologiei tururilor panoramice 360 de grade. Comunitatea din Miercurea Ciuc va fi implicata in cresterea atractivitatii ofertei turistice si constientizarea comunitatii locale asupra importantei resurselor culturale si turistice.

Nu in ultimul rand, Serviciul de Ambulanta Judetean Harghita urmareste prin proiectul sau,  „Primul ajutor in cazuri de urgenta”, predarea unor cunostinte de prim ajutor de baza, formarea unor persoane care sa poata acorda primul ajutor si educarea populatiei cu privire la modul de folosire a numarului de urgenta 112.

Mai multe detalii despre program si punctajul obtinut de aplicantii programului de responsabilitate sociala “HEINEKEN pentru Comunitati” din cele patru orase gasiti pe site-ul web dedicat, www.heineken-pentru-comunitati.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here