Cea mai vasta reclama facuta vreodata personajului Dracula este cea operata astazi de Google care il trimite pe celebrul personaj pe ecranele a circa 1,5 miliarde de utilizatori ai paginii de web. Logo-ul de astazi de pe pagina de pornire de la Google, care sarbatoreste ziua de nastere a scriitorului irlandez Abraham Stoker, este o trimitere implicita spre Transilvania, adica spre Romania, prin intermediul legendei Dracula.
Este o dovada a potentialului imens al acestui personaj care fascineaza in continuare milioane de oameni din intreaga lume si care reapare in diverse ocazii la nivel global, afirmandu-si puterea de brand unic si irepetabil.
Romania nu o sa aiba niciodata un brand turistic mai puternic decat cel al lui Dracula si ar fi nevoie de PIB-ul tarii pe un an de zile ca sa reusim o promovare similara cu cea care i se face anual acestei legende, fara niciun ban din partea noastra, in lumea intreaga. Nu ne vom permite niciodata sa investim in promovarea noastra turistica la nivelul la care se investeste in Dracula la nivel mondial si atunci ar trebui doar sa ne asociem cu legenda sa si sa aducem turistii pe urmele sale de poveste, acolo unde imaginarul se intalneste cu istoria.
Este timpul sa luam in serios asocierea noastra ca brand turistic cu personajul Dracula, daca vrem sa profitam de cei 1,5 miliarde de vizitatori ai Google care vor vedea astazi descrierea vizuala a povestii respective, de milioanele de oameni din lumea intreaga care au vazut si vor viziona in continuare filmul Hotel Transylvania, ca si toate filmele dedicate faimosului personaj, si daca vrem sa oferim lumii din punct de vedere turistic, imagologic si conceptual ceva unic si fara concurenta.