75 de milioane de lei vechi – amenda pentru neacordarea de prioritate!

0
1092

Pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne se afla in dezbatere publica un proiect de Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Printre altele, noua reglementare propune inasprirea amenzilor pentru soferii care incalca legislatia rutiera. Astfel, nerespectarea normelor privind obligatia de a acorda prioritate pietonului angajat regulamentar in traversarea strazii, nerespectarea limitelor de viteza prevazute pentru categoria de drum si de vehicul, precum si nerespectarea interdictiei de a conduce un autovehicul de catre o persoana aflata sub influenta bauturilor alcoolice sunt sanctionate mai aspru, prin trecerea faptelor respective la clasa a V-a de sanctiuni, concomitent cu majorarea termenului prevazut ca perioada de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce autovehicule, respectiv, 120 de zile.
Amintim ca un punct de amenda este egal cu 10% din salariul minim pe economie, care acum este de 750 lei. Deci, punctul de amenda este 75 de lei, iar clasa a V-a de sanctiuni inseamna o amenda cuprinsa intre 21 si 100 de puncte. Asadar, amenda pentru nerespectarea prevederilor din paragraful anterior va fi cuprinsa intre 1.575 si 7.500 lei!

Nu in ultimul rand, proiectul de lege cuprinde propunerea ca autovehiculele inmatriculate in alte state, detinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul sau resedinta in Romania, sa poata circula pe drumurile publice pentru o perioada de maximum 30 de zile de la data dobandirii titlului sau de la data inscrierii in evidenta autovehiculelor si remorcilor inmatriculate in alte state. Exista insa si exceptii de la aceasta regula, pe care ni le-a precizat Comisarul sef Florin Catana, de la Politia Rutiera, din cadrul IGPR:

“Sunt cateva categorii de exceptii prevazute in proiecul de lege (exceptii de la interdictia de a circula pe drumurile publice din Romania peste cele 30 de zile – n.red.), pentru a nu aduce atingere dreptului la libera circulatie, accesului liber la piata muncii si pentru a ne incadra in normele europene, deoarece – practic – acest proiect de lege este inspirat din realitatile juridice ale comunitatii europene. Astfel, sunt patru categorii de exceptii:
a) cand soferul este mentionat in certificatul de inmatriculare al autovehicului, intrucat el are domiciliul pe teritoriul statului respectiv, unde a fost inmatriculata masina (de exemplu, in cazul romanilor care au domiciliul legal in Spania si vin in Romania cu o masina inmatriculata in acea tara);
b) daca se efectueaza, in conditiile legii, transport rutier public de marfuri sau persoane;
c) in cazul in care conducatorul auto se afla in raporturi de munca juridice cu detinatorul autovehicului (de pilda, daca un sofer roman este angajat al unei firme din Bulgaria, iar masina este inmatriculata de firma respectiva in acea tara);
d) autovehiculelor si remorcilor utilizate in baza unui contract de leasing (deoarece soferul nu este si proprietar al masinii, pana la expirarea contractului de leasing).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here