Peste 500.000 de vizitatori si 4.500 de expozanti in 2013 la ROMEXPO

0
1164

Anul 2013 a insemnat pentru ROMEXPO reunirea celor mai importante targuri si evenimente din domenii de interes, in cadrul carora atat specialistii cat si publicul larg au putut sa construiasca o privire de ansamblu asupra ariilor economice carora s-au adresat.

Astfel, pe tot parcursul acestui an, vizitatorii au putut regasi la ROMEXPO 40 de targuri si expozitii proprii, 18 targuri si evenimente organizate de catre parteneri, 390 de seminarii, conferinte, workshop-uri si congrese, 3 evenimente pentru publicul larg, 5 concerte si un festival de muzica.

Domeniile targurilor si expozitiilor organizate au fost dintre cele mai diverse, precum: turism, constructii, amenajari interioare, industrie, mobilier, echipament militar, cosmetice si moda, agricultura, industria alimentara, medicina si multe altele.

In cifre, cele 40 de targuri si expozitii organizate in acest an de ROMEXPO se pot concretiza in:
157.700 mp – suprafata expozitionala ocupata
4.500 – participari ale companiilor la evenimentele organizate

Companii din 33 de tari si Romania au fost prezente in acest an la ROMEXPO, targurile avand in medie un grad de internationalizare de peste 50%

Peste 500.000 – vizitatori au trecut pragul manifestarilor expozitionale organizate

Cifra de afaceri a ROMEXPO S.A a crescut fata de anul 2012 apropiindu-se de 11 milioane Euro.

Targul International de Produse si Echipamente in domeniul Agriculturii, Horticulturii, Viticulturii si Zootehniei – Indagra, Targul International Bucuresti – TIB, Targul de Turism al Romaniei dar si BIFE-SIM – Targul International de Mobila, Echipamente si Accesorii sunt in top 4 targuri organizate de catre ROMEXPO. Acestea insumeaza 30% din veniturile companiei.

Diversitatea evenimentelor intr-un singur loc

Pe langa targurile si expozitiile traditionale cum ar fi: Indagra, Construct Expo, Expomil, Cometics Beauty Hair, Targul de Turism al Romaniei, TIB si multe altele, ROMEXPO a gazduit si in acest an numeroase targuri organizate de catre parteneri, precum: Targul Ghidul Miresei, Targul international de vinuri Good Wine, Ejobs Expo sau Internet & Mobile World.

Deschiderea ROMEXPO spre evenimentele destinate publicului larg a fost vizibila si de aceasta data, iar Centrul Expozitional a fost gazda pentru manifestari artistice de amploare precum: Sensation Source of Light, Cirque du Soleil Allegria, concertele sustinute de Hurts, Sting, Jose Carreras, Andrea Bocelli sau festivalul Rock The City.

“Suntem bucurosi ca am putut oferi publicului manifestari expozitionale de calitate dar si evenimente si spectacole importante. Ceea ce putem spune inca de pe acum este ca si anul 2014 va fi unul bogat in evenimente complete si complexe desfasurate in cadrul ROMEXPO” a declarat Mariana Suciu, Director General ROMEXPO S.A.

Imagine si promovare

Tot acest an a fost unul in care s-au resimtit efectele benefice ale intineririi imaginii si a campaniilor de promovare ample desfasurate de catre ROMEXPO pentru targurile organizate. Pornind de la noile vizualuri pentru evenimente, continuand cu identificarea si utilizarea celor mai bune medii de promovare adresate publicului specific fiecarui tip de expozitie si pana la transmiterea constanta a informatiilor despre manifestarile organizate catre mass-media, toate acestea s-au resimtit in diseminarea noutatilor catre un numar mult mai mare de persoane, deci si in cresterea numarului total de vizitatori.

Ramanand tot in sfera comunicarii, anul 2013 a marcat o mai mare apropiere a Centrului Expozitional ROMEXPO fata de retelele sociale, fiecare dintre evenimentele organizate beneficiind de pagini dedicate in cadrul carora cei interesati au putut afla cele mai recente informatii ale fiecarei editii de targ.

Investitii, adaptare si eficienta

La nivel de companie, acest an a insemnat pentru ROMEXPO un intreg proces de eficientizare a activitatilor, lucru ce s-a concretizat in o mai buna gestionare a costurilor de functionare (electricitate, apa etc.) dar si adoptarea de tehnologii verzi. In acest sens, ROMEXPO a devenit primul Centru Expozitional din Romania in cadrul caruia 3 sali de conferinta beneficiaza de incalzire cu ajutorul pompelor de caldura geotermale.

In plus, s-a initiat specializarea personalului ROMEXPO prin participarea la cursuri de formare profesionala. Tot in acest an au fost introduse o serie de noi servicii pentru vizitatori si expozanti precum: o noua procedura de sondare a opiniilor expozantilor, un nou sistem de inregistrare, filtrare si analiza calitativa a informatiilor culese din randul vizitatorilor, structurarea bazelor de date de vizitatori in functie de categorii relevante (profesie, varsta, ocupatie etc), imbunatatirea semnificativa a serviciilor de comunicatie pentru vizitatori, prin introducerea serviciului de internet wireless pe tot teritoriul Centrului Expozitional, alaturi de partenerul tehnologic Vodafone precum si posibilitatea achizitionarii online a serviciilor ROMEXPO.

“2013 a fost un an al adaptarii si al schimbarilor pentru ROMEXPO. Un an in care am modificat multe lucruri atat in imaginea externa a companiei cat si la nivel intern. Am incercat sa fim in pas cu schimbarile din piata si in acelasi timp sa fim alaturi de expozanti pentru ca experienta participarii la un targ sa fie una utila.” a declarat Mariana Suciu, Director General ROMEXPO S.A.

Recunoasterea valorii

Pe tot parcursul anului 2013 activitatea ROMEXPO a fost rasplatita prin premii si distinctii dintre care amintim: Diploma si Trofeul de Excelenta pentru organizarea celor mai importante targuri din Romania, acordat in cadrul Galei “Sustinem Romania” realizata de The Money Channel, “Premiul National” la categoria Intreprinderi Mari – Activitati de organizare a expozitiilor, targurilor si congreselor, acordat in cadrul celei de a 20-a editii a Topului National al Firmelor si “Premiul de Excelenta Business Press editia 2013” pentru sustinerea si dezvoltarea agriculturii romanesti acordat Targului international de produse si echipamente in domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii si zootehniei –  INDAGRA.

De asemenea, compania ROMEXPO s-a implicat si in activitati CSR in cadrul campaniei “Fiecare copil in gradinita” initiata de Asociatia Ovidiu Ro.

Planuri de viitor

In ceea ce priveste anul 2014, ROMEXPO are in plan atat imbunatatiri ale bazei materiale cat si noi evenimente. Astfel, anul viitor va avea loc prima editie a Romanian Nautic Expo – Expozitia internationala de ambarcatiuni de agrement, sportive si de pescuit, echipamente si accesorii.

Pentru ca piata telefoniei mobile este in continua crestere, iar conform celui mai nou studiu Ericsson Mobility Report, la nivel global, numarul de abonamente pentru telefoanele smartphone va trece pragul de 2 miliarde in urmatorii doi ani, ROMEXPO va dezvolta o aplicatie pentru telefoane smartphone ce va cuprinde principalele informatii despre targuri.

De asemenea, vor fi continuate modernizarile aduse pavilioanelor expozitionale existente si va fi continuata constructia pavilioanelor expozitionale initiate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here