“Tinerii inlocuiesc barierele si variantele traditionale, cu optiuni noi si mai simple de a face lucrurile”- considera Liliana Tincu, client service manager Millward Brown

0
779

Studiul ”Price Index” realizat de Millward Brown Romania in luna octombrie 2014 a analizat efectul campaniilor promotionale din mediul online asupra preturilor principalelor categorii de produse. Rezultatele arata ca produsele din magazinele online pot avea preturi cu 5, pana la 43 la suta mai mici, fata de preturile din magazinele clasice. Am solicitat un scurt interviu Lilianei Tincu, client service manager Millward Brown, pentru a afla care sunt optiunile de cumparare ale tinerilor, avand in vedere ca aceasta categorie a populatiei utilizeaza Internet-ul in mod frecvent.
* De ce exista diferente de pret la aceleasi produse cumparate on-line si – respectiv – off-line?

Diferentele de structura de costuri intre cele doua modele de business (online si offline), dar si prezenta a numeroase produse in promotie pot justifica faptul ca in mediul online se gasesc – in general – preturi mai mici. Diferenta intre pretul de vanzare din mediul online si cel offline, la momentul analizei, a fost – in majoritatea cazurilor – favorabil mediului online, pentru 135 dintre cele 150 de produse analizate existand un pret mai mic in mediul online. Diferenta de pret difera de la o categorie la alta, gasind in momentul analizei variatii de la 2% si pana la 67%, in favoarea mediului online.

* Care sunt categoriile de produse pentru care diferentele de preturi sunt cele mai mari?

Dintre categoriile analizate in luna octombrie, cele mai mari diferente intre preturile identificate in mediul online si cel offline le-am gasit la parfumuri (in medie – 40%), carti (o medie de 27%) si cuptoare cu microunde (18%, in medie), dar si la produse IT&C, unde diferentele medii au fost cuprinse intre 13 si 15 la suta (tablete, laptopuri sau telefoane).

* Se poate spune ca tinerii promoveaza unui nou mod de a face cumparaturi?

Intre anii 2011 si 2013, cumparaturile online au crescut progresiv, incidenta cumparaturilor online fiind anul trecut de 21.1 la suta, in mediul urban. Peste 80% dintre cumparatorii online sunt persoane intre 18 si 44 de ani. Iar tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani sunt cei care cumpara online, in general, mai mult.

De altfel, este si firesc ca tinerii sa fie cei mai deschisi catre online: ei sunt expusi la mult mai multa informatie, au contact cu tehnologia din copilarie, inlocuiesc cititul pe hartie cu laptop/tableta/e-book reader. Nu ar trebui sa fie surprinzator pentru nimeni ca sunt cei care adopta primii comertul online si care au mai multa incredere, care se tem mai putin si inlocuiesc barierele si variantele traditionale, cu optiuni noi si mai simple de a face lucrurile. De asemenea, persoanele cu venituri mari sau cu educatie superioara, antreprenori sau angajati, cumpara mai mult. Iar in privinta regiunilor tarii, in Moldova se cumpara online mai putin. Ceea ce am mai observat in acest an este si cresterea volumului cumparaturilor prin smartphone sau tableta.

* Cata incredere putem avea in magazinele on-line?

in ultimii ani, am observat un trend descrescator in privinta barierei legate de incredere – oamenii devin din ce in ce mai deschisi sa cumpere produse pe care nu le vad, ori sa isi dea numarul de card pe Internet. Pe masura ce piata se maturizeaza, experientele legate de cumpararea online sunt pozitive, iar gradul de deschidere creste. in plus, desi promotiile raman un factor important de atractie a cumparatorilor, calitatea serviciilor oferite si viteza de livrare incep sa faca diferenta si sa-si spuna cuvantul spre alegerea unor anumite magazine online, in detrimentul altora.
Pentru potentialii cumparatori, recomandarea mea este sa merga pe numele mari si cunoscute din mediul comertului online, cu care – cu siguranta – nu pot da gres! (Daniel Negut)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here