Nielsen: Temerile romanilor privind siguranta locului de munca si datoriile, in crestere

0
693

Temerile romanilor privind siguranta locului de munca si datoriile au crescut in ultimele trei luni din 2014, comparativ cu trimestrele anterioare, la fel si ingrijorarea asupra economiei, desi per ansamblu indicatorul de incredere al consumatorului a avut in 2014 cel mai inalt scor din 2008, anunta Mediafax.

Astfel, potrivit Indexului global de incredere a consumatorilor in trimestrul patru din 2014 calculat de Nielsen, temerile cu privire la siguranta locului de munca au ramas la un nivel ridicat, de 20%, in crestere de la 19% in trimestrul al treilea si cu mult peste nivelul de 9% din trimestrul al doilea.

O crestere semnificativa este observata si la temerile cu privire la datorii, care au avansat la 13% in ultimele trei luni ale anului trecut, de la 9% in trimestrul trei. De asemenea, ingrijorarile referitoare la economie au continuat sa urce, ajungand la un nivel de 10%, fata de 8% in trimestrul al treilea si 7% in trimestrul al doilea.

Alaturi de siguranta locului de munca, datorii si economie, starea sanatatii si cresterea valorii facturilor la utilitati se numara printre principalele ingrijorari ale romanilor.

„Starea sanatatii si datoriile sunt mentionate semnificativ mai mult in randul romanilor comparativ cu media europeana, ca principale ingrijorari”, se arata in studiul Nielsen.

La polul opus, temerile cu privire la izbucnirea unui razboi au scazut semnificativ in perioada analizata, la 4%, dupa un nivel stabil de 7% in trimestrul doi si trimestrul trei.

Per total, increderea consumatorului roman continua sa urmeze trendul ascendent, inregistrand cel mai inalt scor de la inceputul turbulentelor financiare globale din 2008 (77 in comparatie cu un nivel stabil de 73 in trimestrul doi si trimestrul trei al anului trecut), in pofida unui mediu socio-politic national si European in continua schimbare, mentioneaza Nielsen.

Potrivit sursei citate, scorul inregistrat de Romania este usor peste media europeana (76) si semnificativ mai mare decat al celorlalte tari din vecinatate (Bulgaria – 75, Ungaria – 54, Ucraina – 52 si Serbia – 52).

La nivel global, increderea consumatorului a incheiat anul 2014 cu un index de 96 – un declin de doua puncte de index fata de trimestrul anterior, urmand cateva trimestre cu impuls pozitiv.

„In timp ce increderea a scazut usor in fiecare regiune in al patrulea trimestru, fata de trimestrul anterior, raportat la anul anterior, indexul este in continuare deasupra nivelului pre-recesiune de 94, incepand cu al treilea trimestru in 2007 (…) Scorurile de incredere s-au imbunatatit in 39 din cele 60 de tari pe parcursul anului”, conform studiului Nielsen.

Increderea consumatorului a scazut cu un punct in America de Nord (106) si Asia-Pacific (106) in al patrulea trimestru – singurele regiuni care au inregistrat scoruri peste nivelul de baza de 100. De asemenea, increderea a scazut cu un punct si in Orientul Mijlociu/Africa (95), cu trei puncte in America Latina (88) si cu doua puncte in Europa (76), fata de trimestrul anterior.

In randul celor mai mari economii ale lumii, increderea consumatorului a scazut cu doua puncte in SUA (106), cu patru puncte in China (107) si cu patru puncte in Japonia (73). Pe de alta parte, increderea a crescut cu cate un punct in Germania (98) si Marea Britanie (94).

„Nivelul de incredere in randul a mai mult de jumatate dintre pietele masurate din intreaga lume a scazut usor in al patrulea trimestru, pe fondul tensiunilor geopolitice continue si o incetinirii cresterii pietelor emergente. Pietele din America Latina, precum Brazilia, au inregistrat scaderi majore ale increderii in comparatie cu ultimul trimestru al anului anterior, ce reflecta incetinirea economica din zona. in timp ce recuperarea in Europa continua sa fie slaba, (…), increderea este in continuare usor crescuta in majoritatea economiilor, in comparatie cu anul anterior, sugerand ca temerile legate de o alta recesiune a zonei Euro nu au afectat inca perspectivele tuturor consumatorilor. in S.U.A., unde pietele fortei de munca au continuat sa recupereze, nivelul de incredere a crescut in mod semnificativ fata de anul anterior”, a declarat Louise Keely, senior vice president Nielsen si presedinte The Demand Institute.

Sondajul global Nielsen, initiat in 2005, masoara nivelul de incredere a consumatorilor, principalele ingrijorari ale acestora si intentia de cumparare in randul a peste 30.000 de respondenti cu acces la internet din 60 de tari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here