Mega Image va mai deschide pana la sfarsitul anului circa 40 de magazine, printre care unul in Baneasa, situat vizavi de Ikea, retailerul mizand pe afaceri de 650-700 milioane euro, in crestere cu aproape 30%, a declarat sambata directorul de marketing al companiei, Adrian Nicolaescu.
In 2014, retailerul a avut o cifra de afaceri de 550 milioane euro, iar pentru acest an estimeaza un nivel de 650-700 milioane euro.
„Pana la finalul anului estimam sa mai deschidem inca 40 de magazine, depinde si de conditiile meteo. Anul trecut, in ultimele doua luni am deschis 48 de magazine”, a afirmat Nicolaescu intr-o conferinta MasterCard.
Magazinul din nordul Bucurestiului, situat vizavi de Ikea, are circa 2.000 de metri patrati, la care se adauga anexele.
Nicolaescu a subliniat ca strategia lantului de supermarketuri este sa ajunga la clientii sai la o distanta de 500 de metri, astfel ca exista inca un potential semnificativ de extindere atat in Bucuresti, cat si in alte orase, Mega Image vizand zonele pe directia Brasov-Bucuresti-Constanta.
El a mentionat ca retailerul s-a retras insa cu magazinele din Pitesti, intrucat modelul sau de business nu se potrivea clientilor locali.
Lantul de supermarketuri a anuntat in iunie ca va inchide cele patru magazine pe care le detinea in Pitesti, intrucat unitatile nu aveau vanzari suficient de mari incat sa permita mentinerea activitatii comerciale. La Pitesti, compania avea doua magazine Shop&Go si doua unitati Mega Image.
in ceea ce priveste comportamentul de plata al clientilor, acestia au efectuat 20% din totalul tranzactiilor cu cardul in acest an. Prin extrapolarea unei zi de vanzari la nivelul intregului an, reiese ca Mega Image ar avea 173 milioane de tranzactii, cu un cos mediu al cumparaturilor sub 35 de lei.
„Prima bariera a clientului pentru plata cu cardul in magazin este casierul, clientul este reticent sa inmaneze cardul persoanei de la casa de marcat. Daca ponderea s-ar inversa si am avea 80% tranzactii cu cardul, toata lumea ar fi fericita. Pentru noi ar fi costurile mai mici, in ceea ce priveste sistemul de monitorizare video si stocarea informatiilor pe servere, iar timpul de plata ar fi un castig si pentru magazin si pentru client, mai ales daca plata este contactless”, a adaugat Nicolaescu.
Platile contactless, care se pot realiza direct de catre client prin apropierea cardului de POS, pentru cumparaturi de maxim 100 de lei, au avansat de la o pondere de 2,7% in luna mai la 25% in septembrie din totalul tranzactiilor cu cardurile, existand magazine din Bucuresti unde procentajul ajunge chiar la 40%.
Mega Image are POS-uri instalate de ING Bank si BRD, peste 65% dintre magazine fiind dotate cu acceptatoare de plata contactless. Toate POS-urile instalate de ING in magazine sunt contactless, urmand ca si BRD sa finalizeze implementarea pana la finele anului in restul magazinelor.
Retailerul are in prezent 440 de magazine, dupa ce compania a deschis vineri o unitate in turnul construit langa Promenada Mall. Reteaua are 500.000 de clienti zilnic si 3.000 de casieri angajati. Viteza de rotatie a personalului in sectorul de retail ajunge la 30%-40% pe an.
Totodata, compania detine un centrul logistic de 33.500 metri patrati, iar al doilea este in constructie, cu o suprafata de 34.000 metri patrati.
Vanzarile Mega Image in Romania au crescut cu peste 10% in trimestrul al treilea, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a reducerii TVA la alimente la 1 iunie, evolutie care a sustinut rezultatele grupului belgian Delhaize in Europa de Sud-Est.
Fondat in 1995, Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din Romania, cu magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Brasov, Targoviste si alte orase din tara, sub marcile Mega Image, Shop&Go, AB COOL FOOD si Gusturi Romanesti.
Mega Image face parte din grupul belgian Delhaize, care va fi preluat de grupul olandez Royal Ahold, pentru circa 9,32 miliarde euro in actiuni, fiind cea mai mare tranzactie din industria de retail din aproape 10 ani.
Investitorii Delhaize vor primi 4,75 de actiuni Ahold pentru fiecare actiune proprie, potrivit unui anunt din iunie al celor doua companii.
Veniturile totale ale grupului Delhaize au crescut in trimestrul al treilea, in termeni comparabili, cu 1,7%, la 6,1 miliarde euro. in primele noua luni, veniturile au atins 18 miliarde de euro. La sfarsitul trimestrului al treilea, Delhaize avea o retea de 3.465 magazine.