Curtea de Apel Cluj a dat castig de cauza societatii Farmec in fata Agentiei Nationale pentru Administrare Fiscala in procesul privind decizia de impunere a unei sanctiuni de aproape 57 de milioane de lei. Hotararea nr. 46 a fost pronuntata pe data de 18 februarie 2016.
Suma ar fi reprezentat, conform Deciziei de impunere emise de autoritatile fiscale din cadrul ANAF, accize, dobanzi si penalitati de intarziere aferente alcoolului denaturat folosit, in perioada 1 ianuarie 2007 – 31 decembrie 2011, la fabricarea a trei produse: aerosoli Airwick, Nufar si Triumf.
„Decizia Curtii de Apel Cluj certifica faptul ca Farmec si-a respectat intotdeauna obligatiile fiscale si angajamentele fata de partenerii sai si se afla la zi si cu plata tuturor impozitelor,taxelor si contributiilor datorate statului. Sa speram ca astfel de incidente nefericite, aceste interpretari complet eronate ale prevederilor legislatiei in vigoare, venite chiar din partea autoritatilor fiscale, care ar trebui sa fie cei mai buni cunoscatori ai legislatiei fiscale din Romania, nu se vor mai repeta. Suntem una dintre putinele companii cu actionariat 100% romanesc, participam anual la bugetul statului, bugetele locale si bugetele de asigurari sociale cu o suma de peste 36 de milioane de lei, echivalentul a 8,2 milioane de euro anual, si ne bucuram ca vom putea sustine economia nationala in continuare si ca vom garanta locurile de munca ale sutelor de angajati Farmec ca urmare a deciziei Curtii de Apel Cluj. Farmec si Gerovital sunt unele dintre cele mai importante branduri romanesti, care impresioneaza o lume intreaga si ne bucuram ca generatiile de azi si cele viitoare pot sa beneficieze in continuare de produsele noastre”, a declarat Mircea Turdean, Director General, Farmec.
Farmec SA Cluj-Napoca este cel mai mare producator de cosmetice din Romania. Produsele companiei ajung in peste 30 de tari, principalele piete fiind Japonia, Ungaria, Polonia, Republica Moldova, Irak, Kuwait, Grecia si Canada. Din 2008, Farmec detine drepturile integrale de utilizare
a marcii cosmetice Gerovital. Ca urmare a stategiilor de export si extindere, cifrele de afaceri ale companiei Farmec au inregistrat cresteri semnificative, double digit, in ultimii ani.
Conform studiilor de piata Neilsen, Farmec este brandul nr. 1 din Romania pe categoria Depilatoare1, in timp ce Gerovital se claseaza pe locul 1 in categoriile ingrijirea fetei2 si Tratamente ale firului de par3. De asemenea, fiolele cu Acid Hialuronic Gerovital H3 Evolution ocupa prima pozitie4 in topul produselor antirid pentru fata din punct de vedere valoric. Mai mult, brandurile Triumf si Nufar sunt numarul 1 in categoriile Curatarea bucatariei5 respectiv, Detartranti6.