Studiu: Reducerea TVA-ului la alimente a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe

0
800
piata-alimente-fructe

Majorarea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educatie si sanatate, precum si a venitului mediu pe economie, dar si reducerea TVA la alimente au dus la o crestere a puterii de cumparare si a increderii populasiei, remarca un studiu GfK.

Acestea s-au reflectat si in cresetrea de 1,5% a consumului casnic pentru produsele FMCG, comparativ cu anul precedent, anunta Mediafax.

Dinamica pietei a fost data de cresterea volumelor cumparate. Acestea au crescut cu 4% anul trecut. Odata cu reducerea TVA la alimente, a aparut pentru prima data in ultimii 3 ani fenomenul de uptrading, de trecere la un produs superior din aceeasi categorie.

Acest fenomen a fost sustinut si de cresterea unor categorii de produse mai scumpe: „De exemplu, putem vorbi despre categorii precum: peste si fructe de mare, fructe uscate, miere, cereale pentru mic dejun, cidru, produse speciale de ingrijire a corpului”.

Cresterea pietei vine doar prin comertul modern, unde cifrele arata o tendinta diferita fata de comertul traditional.

Comportamentul de cumparare a suferit usoare modificari fata de anii anteriori: consumatorii merg mai rar la cumparaturi, dar cheltuie ceva mai mult de fiecare data.

„Scaderea frecventei de cumparare si faptul ca românii si-au permis sa puna in cos si produse mai scumpe ne arata o oarecare relaxare a acestora la cumparaturi. Ei nu se mai tin asa de strict de lista de cumparaturi cum o faceau inainte si, chiar daca sunt in continuare in cautarea unor oferte bune de pret, tendinta de a cumpara cât mai ieftin pare sa se mai fi diminuat”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods and Retail Director GfK România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here