Conectarea îmbunătățește eficiența întreținerii, utilizarea și standardele de calitate
Service-ul auto conectat poate fi experimentat la standul Bosch din sala 9
Prezentări ale diverselor produse la începutul fiecărei ore
Echipamente de diagnoză, piese de schimb și servicii: mai multe inovații și progrese
Pentru Bosch, „Service-ul auto conectat”, interacțiunea acestuia cu alte servicii online și punerea în practică a Realității augmentate vor reprezenta o temă centrală în cadrul ediției 2016 a Târgului internațional Automechanika. În perioada 13-17 septembrie 2016, puteți experimenta personal service-ul auto conectat al viitorului la standul expozițional cu o suprafață de 2.400 m2 al Bosch din sala nr. 9. O serie de prezentări de produse, care vor avea loc la începutul fiecărei ore, vor permite vizitatorilor să cunoască într-o manieră interactivă cele mai noi soluții Bosch.
Procesarea inteligentă a datelor, „Internetul tuturor lucrurilor” și interconectarea din ce în ce mai mare a produselor cu mediul lor oferă un potențial imens pentru service-urile auto. Acest lucru ușurează procedura de programare a lucrărilor de service și îmbunătățește etapele individuale ale lucrărilor de service. Informațiile despre autovehicule și istoricul lucrărilor de reparații sunt disponibile chiar din momentul în care autovehiculul sosește la service-ul auto. Echipamentele de diagnoză realizează în mod automat un schimb de date între ele, iar service-ul auto profesionist poate accesa în timp real informații importante despre producător.
Service-ul auto conectat: Bosch Connected Repair
La ediția 2016 a Târgului internațional Automechanika, Bosch își va prezenta în premieră software-ul pentru reparații conectate, Bosch Connected Repair. Acesta conectează echipamentele Bosch de diagnoză care există deja în service-urile auto. De îndată ce sunt colectate, informațiile despre autovehicule devin disponibile pentru și în cadrul tuturor celorlalte sisteme computerizate. Pentru accesarea datelor unui autovehicul identificat, utilizatorul nu trebuie decât să introducă numărul de înmatriculare sau numărul de identificare al autovehiculului (VIN) la postul de lucru respectiv.
Nu este necesară nicio identificare suplimentară pentru programări ulterioare de lucrări de service. Prin intermediul numărului de înmatriculare sau al VIN, poate fi accesat în orice moment, la orice post de lucru istoricul complet al lucrărilor de service ale autovehiculului, inclusiv rezultatele tuturor testelor. În plus, software-ul folosește o metodă inovatoare de identificare a autovehiculelor care permite dispozitivelor de testare să adauge anumiți parametri specifici. Acești parametri de identificare sunt folosiți din nou la următoarea programare de lucrări de service. Acest lucru reduce timpii de pregătire la posturile de lucru, ușurează procesele și previne repetarea inutilă a operațiilor.
Cu ajutorul unei funcții foto, service-ul auto poate verifica starea autovehiculului printr-un un protocol standardizat care poate fi tipărit. Acest lucru face posibilă informarea în mod transparent a clienților cu privire la lucrările de reparații necesare.
Prin intermediul unui cod de activare se activează software-ul pentru conectarea întregului service auto. Poate fi folosit ulterior pe toate computerele service-ului auto. Pentru o performanță maximă, Bosch recomandă instalarea unui server separat. Informațiile despre ciclul de viață al autovehiculului pot fi salvate apoi în mod centralizat și accesate la nevoie la fiecare post de lucru. Cu ajutorul unei interfețe standard, este posibilă chiar conexiunea cu majoritatea sistemelor de gestionare a dealerilor.
Până în prezent, cu ajutorul software-ului Bosch Connected Repair pot fi conectate următoarele sisteme Bosch:
- Unitatea de service pentru sistemul de climatizare ACS 752
- Pachetul de software pentru service-uri auto Esitronic 2.0 / KTS 5xx
- Sistemele pentru geometria roților FWA 9000 și FWA 4630
- Analiza sistemelor autovehiculelor FSA 500
Până la sfârșitul anului 2016, vor fi integrate și următoarele sisteme:
- Analiza sistemelor autovehiculelor FSA 7xx
- Dispozitivul de testare a farurilor HTD 815
- Dispozitivele de măsurare a nivelului emisiilor BEA 750 și BEA PC DE
Realitatea augmentată: vizualizarea informațiilor cheie la momentul potrivit
Informațiile suplimentare afișate de Realitatea augmentată reprezintă cheia către o lume a tehnologiei mai sofisticată ca niciodată. Este din ce în ce mai dificil pentru tehnicienii auto să obțină toate informațiile necesare despre lucrările zilnice și să le aplice în mod corespunzător. Posibilitatea de a accesa cele mai noi informații esențiale la momentul potrivit crește gradul de înțelegere a produselor și economisește timp – clienții beneficiază de o calitate mai bună a lucrărilor de reparații, iar service-ul auto de o procesare mai rapidă.
Prin îndreptarea camerei dispozitivului către autovehicul, informațiile suplimentare necesare pot fi integrate în imaginea reală cu ajutorul unei tablete sau al ochelarilor inteligenți. Aceste informații pot varia de la texte cu explicații și instrucțiuni, manuale sau scheme ale circuitelor, obiecte sau fotografii tridimensionale, la prezentări video. În acest fel, pot fi afișate chiar și componentele sau ansamblurile de cabluri ascunse – o funcție foarte apreciată de experții în mecatronică. Timpul necesar efectuării lucrărilor de reparații sofisticate poate fi redus în acest fel cu 10 până la 15%. Domeniile suplimentare de aplicabilitate includ stagii, cursuri de instruire și vânzări.
Pentru a crea aplicații de realitate augmentată inteligente, Bosch a creat Platforma comună de realitate augmentată (CAP), care permite integrarea rapidă și ușoară a conținuturilor digitale și vizuale, de exemplu în documentele tehnice. Acest sistem de platforme interconectate funcționează independent de tehnologiile specifice de urmărire și redare. Bosch estimează că service-urile auto vor utiliza acest fel de aplicații de realitate augmentată în 2018.
Pe lângă cele mai recente echipamente de diagnoză precum KTS 560 / 590 și dispozitivul de testare a farurilor HTD 815, gama de produse va mai include și acumulatorul M Li-ion pentru motociclete și noua gamă de sisteme de direcție Bosch. În plus, sunt prezentate și noi sisteme telematice conectate pentru întreprinderi mici și mijlocii, care vor fi disponibile pentru clienții service-urilor auto.
Alături de Bosch, își vor prezenta cele mai noi inovații și mărcile Beissbarth, Robinair, Sicam și OTC.
Persoană de contact pentru jurnalişti:
Miruna Palaghian
Telefon: (021) 4057529
Informaţii suplimentare:
Divizia Automotive Aftermarket (AA) oferă companiilor care activează în domeniul aftermarket şi service-urilor auto din întreaga lume o gamă completă de echipamente de diagnoză şi service, precum şi o gamă variată de piese de schimb – de la piese noi şi recondiţionate la soluţii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât şi pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul său include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât şi produse şi servicii aftermarket dezvoltate şi fabricate in-house. Peste 18.000 de angajaţi în 150 de ţări şi o reţea logistică globală asigură distribuţia a aproximativ 650.000 de piese de schimb la clienţi, rapid şi la timp. Sub denumirea „Automotive Service Solutions”, AA oferă tehnologie de testare şi aparatură pentru service-urile auto, software de diagnoză, programe de instruire şi servicii de informare. În plus, divizia este responsabilă şi pentru dezvoltarea francizei de service-uri auto „Bosch Car Service”, una dintre cele mai mari reţele de service-uri auto independente la nivel mondial, cu aproximativ 17.000 de francize. De asemenea, AA are peste 1.000 de parteneri „AutoCrew”.
Informații suplimentare sunt disponibile pe pagina de internet www.bosch-automotive.com.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără aproximativ
3.200 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2015, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 272 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 375.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2015). Compania a generat vânzări de peste 70.6 miliarde de euro în 2015. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 55.800 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele aproximativ 118 locaţii din lume. În 2015, Bosch a aplicat pentru aproape 5,400 de patente pe plan internaţional. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.”
Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a proprietăţii Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.bosch-press.com şi http://twitter.com/BoschPresse