Anul fiscal 2016: conectivitatea menține tendinţa de creştere a companiei Bosch

0
1321

Inteligența artificială completează expertiza IoT
 Vânzările cresc până la 73,1 miliarde de euro
 EBIT ajunge la aproximativ 4,3 miliarde de euro
 Sectorul de afaceri Soluţii de mobilitate crește mai repede decât producția de automobile
 Cheltuielile de cercetare și dezvoltare cresc la 6,6 miliarde de euro
 Investiții de 300 de milioane de euro în centrul pentru inteligență artificială
 Piața pentru asistenți inteligenți și servicii personalizate valorează miliarde
 Denner, CEO Bosch: „Bosch este în mijlocul celui mai fundamental proces de transformare”.
Stuttgart, Germania – în 2016, Grupul Bosch a crescut din nou cifra de afaceri. Potrivit cifrelor preliminare, vânzările au crescut anul trecut în termeni nominali cu 3,5 procente, la aproximativ 73,1 miliarde de euro. După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor a fost de 5,4 procente. Rezultatele vânzărilor au fost afectate negativ de efectele cursului de schimb valutar, în valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro. „În ciuda condițiilor nefavorabile, ne-am atins previziunile de creștere în 2016”, a declarat dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. „Bosch este în mijlocul celui mai fundamental proces de transformare. Industrii, piețe, tehnologii – Bosch modelează în mod activ schimbarea”. Când vine vorba, mai ales, de conectivitatea la internetul lucrurilor (IoT) și trecerea la mobilitate electrică, Bosch face investiții inițiale de miliarde de euro. În 2016, compania a crescut cheltuielile de cercetare și dezvoltare până la aproximativ 6,6 miliarde de euro. Dr. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vice-președinte al consiliului de administraţie, a explicat: „Rezultatul obţinut astăzi va finanța succesul de mâine”. Furnizorul de tehnologie și servicii a înregistrat aproximativ 4,3 miliarde de euro în venituri din operațiuni, înainte de dobânzi și taxe (EBIT din operațiuni) în 2016. Bosch dorește să fie un furnizor de top pentru IoT.

Compania vede un potențial de creștere foarte mare în afacerile cu asistenții digitali inteligenți. „IoT devine personal. Cu ajutorul inteligenței artificiale, personalizăm conectivitatea”, a declarat CEO-ul Bosch. Din acest motiv, Bosch investește circa 300 de milioane de euro într-un nou centru pentru inteligență artificială, care va completa expertiza IoT.
Inteligenţa artificială: 300 de milioane de euro pentru noul centru
Odată cu noul an, noul Centru Bosch pentru Inteligenţă Artificială (BCAI) își începe activitatea. Obiectivul centrului este de a spori expertiza în domeniul inteligenței artificiale. „Cu tehnologia senzorilor, Bosch a înzestrat cu simţuri obiectele. Acum, Bosch le face capabile să înveţe şi să acţioneze inteligent”, a declarat Denner, care este responsabil și pentru cercetare și inginerie avansată în consiliul de administrație Bosch. „Peste zece ani, aproape niciun produs Bosch nu va fi conceput fără inteligență artificială. Fie va poseda acea inteligență în sine, sau AI-ul va juca un rol-cheie în dezvoltarea sau fabricarea acestuia”, a declarat Denner. În termen de doar cinci ani, produsele dotate cu inteligență artificială vor reprezenta 10 procente din vânzările Bosch. BCAI va angaja inițial aproximativ 100 de experți în India (Bengaluru), SUA (Palo Alto) și Germania (Renningen). Până în anul 2021, Bosch va investi 300 de milioane de euro în extinderea centrului. În aceeași perioadă, se preconizează creșterea forței de muncă de mai multe ori.
Asistenți digitali inteligenți: o piață în valoare de miliarde
Pentru Bosch, personalizarea internetului lucrurilor este următorul nivel de conectivitate. „Bosch va folosi inteligența artificială pentru a transforma lucrurile în asistenți inteligenţi. Produsele vor deveni parteneri, însoțitori, asistenți personali”, a declarat CEO-ul Bosch. Organizația de cercetare de piață Tractica estimează că numărul de persoane care folosesc asistenți digitali va crește cu mai mult de 350 de procente, până în 2021. „Asistenții digitali reprezintă interfața cu clienții. Cu produse conectate, Bosch poate menține o relație directă cu clienții. Cu cât cunoaștem mai bine utilizatorii individuali, cu atât vom putea oferi servicii mai personalizate”, a continuat Denner. Unul dintre produsele Bosch prezentate la CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas, a fost robotul de casă Kuri. La dezvoltarea robotului, Bosch s-a axat pe personalizare: adică, pe capacitatea sa de a interacționa cu oamenii. Compania a prezentat, de asemenea, Mykie, un asistent adaptat la cerințele bucătăriilor inteligente. De exemplu, Mykie știe ce este în frigider, scrie liste de cumpărături în mod automat și ajută la gătit. De asemenea, la CES, maşina concept a oferit o idee despre ceea ce va însemna asistentul personal „Auto”. Potrivit unui nou studiu realizat de Bosch și Prognos, vehiculele conectate vor da oamenilor posibilitatea de a utiliza aproape 100 de ore în fiecare an într-un mod mai eficient și relaxat.

Viitorul mobilității: „Vision Zero”
Fără stres, fără accidente și fără emisii: aceasta este viziunea Bosch pentru traficul viitorului. „Zero accidente, zero emisii și zero stres – acestea sunt obiectivele noastre pentru mobilitatea viitorului”, a declarat CEO-ul Bosch, Denner. Din punct de vedere tehnologic, acest lucru înseamnă automatizare, electrificare și conectivitate. Denner a continuat: „Vom modela în mod activ schimbarea mobilității. Bosch va fi un lider în furnizarea de soluții de mobilitate și de asemenea, va fi lider în mobilitate electrică”. Bosch efectuează cercetări intense pentru a realiza progrese în tehnologia bateriilor, care va aduce condusul electric în masă la prețuri accesibile. La locația Feuerbach din Stuttgart, compania a înființat un campus de baterii, ce reunește activitățile sale de dezvoltare referitoare la celulele de baterii și acumulatori. Împreună cu cercetătorii de baterii, 300 de angajaţi lucrează pentru a pregăti viitoarele tehnologii de celule pentru producția industrială. În fiecare an, Bosch investește circa 400 de milioane de euro în mobilitate electrică. Cu portofoliul său larg de componente testate pentru producție, cum ar fi motoarele electrice, electronica de putere și bateriile, Bosch a câștigat deja 30 de contracte. „Bosch dispune de toate componentele importante pentru conducerea electrică. Suntem activi în fiecare piață. Clienții noștri sunt producătorii auto clasici și noi jucători pe piață. Chiar și acum, Bosch reprezintă mobilitatea electrică”, a spus Denner.
De asemenea, în viitor, Bosch va investi în îmbunătățirea motorului clasic, cu ardere internă. Cu combustibilii sintetici, sau „synfuels”, motoarele cu combustie pot economisi de asemenea resurse și pot să aibă zero emisii de CO2. „În 2025, peste 80 la sută din vehiculele noi vor utiliza probabil în continuare motoare cu combustie. Dar chiar și aceste motoare vor fi în măsură să joace un rol important în reducerea încălzirii globale”, a declarat CEO-ul Bosch.
Performanţele societăţii în 2016 pe sectoare de afaceri
Efectele negative ale cursului de schimb valutar s-au făcut simțite în evoluția vânzărilor sectoarelor de afaceri. „După ajustarea la aceste efecte, toate sectoarele de activitate, cu excepția celui de Tehnologie industrială au înregistrat creșteri de vânzări, în unele cazuri, în mod semnificativ”, a spus Asenkerschbaumer. Sectorul de afaceri Soluții de mobilitate a crescut în termeni nominali cu 5,5 procente în 2016 și prin urmare, mai puternic decât producția de automobile la nivel mondial. După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor a fost de 7,0 procente. Conform cifrelor preliminare, compania a generat vânzări de peste 44,0 miliarde de euro în anul 2016. În sistemele de injecție pe benzină, Bosch a înregistrat un nou record de vânzare, de 250 de milioane de injectoare de înaltă presiune. Compania a avut un succes deosebit cu sistemele de asistare a șoferului și de infotisinfotisment. În 2016, sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a cunoscut o creștere a veniturilor din vânzări cu 2,8 la sută, până la 17,7 miliarde de euro. Creșterea adaptată la cursul de schimb valutar a fost de 6,2 la sută. Atât Power Tools, cât și BSH Hausgeräte GmbH au prezentat din nou multe produse conectate în 2016. Vânzările din sectorul de afaceri Tehnologie pentru construcții şi energie au crescut cu 0,8 procente în 2016 (3,2 procente după adaptarea la efectele cursului de schimb valutar), până la 5,2 miliarde de euro. Diviziile Termotehnică, Sisteme de securitate și Service solutions raportează vânzări tot mai mari ale soluțiilor conectate, cum ar fi sistemele inteligente de încălzire, tehnologie video și servicii, cum ar fi serviciul de urgență eCall și serviciul de recepție hotelieră. Potrivit cifrelor preliminare, sectorul de afaceri Tehnologie industrială a înregistrat o scădere de 5,1 procente în vânzări, față de anul trecut, până la 6,3 miliarde de euro. După adaptarea la efectele cursului de schimb valutar, scăderea a fost de 4,5 procente. Mai presus de toate, evoluțiile de pe piețe cum ar fi cele din China, Rusia și Brazilia continuă să creeze dificultăți pentru divizia Tehnologie Drive and Control. În 2016, cifrele de afaceri din divizia Packaging Technology au rămas aproximativ la același nivel cu anul precedent.

Performanța în 2016 în funcție de regiune Cifrele preliminare pentru Europa arată evoluții de afaceri foarte bune pentru Grupul Bosch în 2016. În această regiune, furnizorul de tehnologie și servicii a crescut vânzările cu 3,4 procente (4,8 procente, după adaptarea la efectele cursului de schimb valutar) până la 38,6 miliarde de euro. La 12,4 miliarde de euro, vânzările au rămas aproximativ la nivelul anului anterior, în America de Nord. Aceasta reprezintă o scădere a vânzărilor de 2,0 procente, sau 1,8 procente după adaptarea la efectele cursului de schimb valutar. În America de Sud, Grupul Bosch a crescut vânzările cu 2,1 procente, adaptat la efectele cursului de schimb valutar. În termeni nominali, vânzările au scăzut cu 5,7 procente, până la 1,3 miliarde de euro. În Asia Pacific, inclusiv Africa, Bosch a generat o creștere a vânzărilor de 12 procente, după adaptarea la efectele cursului de schimb valutar. În termeni nominali, vânzările au crescut cu 8,1 procente, până la 20,8 miliarde de euro.
Recrutarea în Asia Pacific, Europa Centrală și de Est și Germania
La nivel global, Grupul Bosch a numărat în jur de 390.000 de angajaţi până la 31 decembrie 2016. Personalul a crescut cu aproximativ 15.000 în 2016. Noi persoane au fost angajate mai ales în Asia Pacific și Europa Centrală și de Est. În Germania, numărul de angajați a crescut cu 2.100 de persoane.
Prognoza pentru 2017 – creștere moderată, cu fluctuații mai mari
Pentru 2017, Bosch prevede numai o creştere moderată, de 2,3 procente pentru economia globală. Furnizorul de tehnologie și servicii prevede riscuri pentru economie, mai ales având în vedere evoluția situației politice din SUA și Europa.

În 2017, Bosch intenționează din nou să menţină tendinţa ascendentă și să crească mai repede decât piețele respective. Dorește să îmbunătățească în continuare competitivitatea și profitul tuturor diviziilor sale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here