Fie că aleg să comande de acasă, în special seara, sau de la birou, pe timpul zilei, înclinația românilor pentru mâncarea comandată de pe Internet este tot mai mare, potrivit Foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering de pe piața locală. Astfel, numărul comenzilor online de mâncare înregistrate de companie în prima jumătate a anului a avansat cu circa 40%, comparativ cu aceeași perioadă din 2016.
Topul preparatelor comandate cu precădere de internauții români este condus detașat de cartofii prăjiți, ciorba de văcuță și noodles de pui. De asemenea, pachețelele de primăvară, pizza, ciorba de burtă și orezul cu legume ocupă locuri fruntașe în preferințele gurmanzilor din online.
Potrivit datelor Foodpanda, clasamentul consumatorilor fideli comenzilor online este condus de bucureșteni, urmați de clujeni, timișoreni și brașoveni.
Însă, în ceea ce privește valoarea medie a comenzilor efectuate în prima jumătate a anului, ordinea este diferită. Astfel, în Capitală, comanda medie s-a ridicat la aproape 64 de lei, în timp ce brașovenii au dat circa 55 de lei pe mâncarea comandată de pe Internet. Clujenii și timișorenii au avut bonuri medii de aproximativ 50 de lei.
În prezent, la nivel național, românii achită o medie de 65 de lei pentru preparatele comandate de pe Internet.
„Evoluția din primul semestru ne determină să credem că trendul ascendent se va menține până la finele anului, mai ales că vor urma două sezoane cu temperaturi scăzute, ce vor genera automat un salt al comenzilor. Dacă ne uităm şi la comportamentul internauţilor români, obişnuiţi deja cu platformele de food ordering, avem un motiv în plus care ne validează estimările”, a declarat Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România.
Potrivit acestuia, aplicația mobilă a generat aproximativ 55% din comenzile Foodpanda la nivel național, plasate majoritar de pe smartphone-uri și tablete smart cu sistem de operare Android.