Afacerea Bosch cu Vehicule pe două roți și Powersports continuă să prindă viteză

0
1369
  • Afacerea Bosch cu Vehicule pe două roți și Powersports continuă să se dezvolte: se estimează că vânzările vor crește cu peste 20 de procente în 2018 față de 2017
  • Dirk Hoheisel: „Bosch continuă să investească în tehnologii pentru motociclete și powersports, cu obiectivul de a deveni lider de piață”.
  • Prezentate pentru prima dată unui public larg – tehnologiile radar folosite pentru autovehicule vor începe să fie utilizate și pentru motociclete
  • Șofatul fără accidente: Bosch abordează această provocare printr-un concept de siguranță care conține trei pași
  • Mai multe informații despre soluțiile pentru motociclete pot fi găsite aici.

 

Milano, Italia – Afacerea Bosch cu Vehicule pe două roți și Powersports își continuă creșterea pe piață. Se estimează că vânzările de tehnologie Bosch pentru motociclete vor crește în 2018 cu peste 20 de procente în comparație cu 2017. Conform estimărilor Bosch, vânzările diviziei vor crește cu o viteză dublă față de piață, îndreptându-se spre ținta de un miliard de euro din vânzări pentru anul 2020, generată de sistemele de asistență, propulsie, electrificare și sistemele de conectivitate. Creșteri majore sunt estimate în India, acolo unde Bosch furnizează soluții de siguranță și de propulsie pentru motociclete specifice pieței, pentru a respecta normele privind utilizarea sistemului ABS și standardul de emisii Bharat Stage 6, precum și tendințele pieței locale. Bosch continuă să investească într-o piață cu creștere constantă. Este preconizată o creștere anuală de peste patru procente a cererii globale de vehicule cu două roți în perioada 2017-2022, atingând cifra de 122 de milioane de motociclete până în 2022 (sursa: Freedonia). În 2018, Bosch a înființat o echipă dedicată vehiculelor cu două roți și powersports pentru regiunea ASEAN, una dintre cele trei piețe de top pentru motociclete din întreaga lume, alături de China și India, pentru a răspundere cerințelor pieței locale. „Bosch continuă să investească în tehnologii pentru motociclete și powersports, cu obiectivul de a deveni lider de piață”, afirmă dr. Dirk Hoheisel, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.

Viziunea Bosch este de a crea, prin intermediul tehnologiei, un viitor fără accidente, fără stres și aproape fără emisii – iar acest lucru se aplică și în cazul motocicletelor. Siguranța este una dintre cele mai importante provocări cu care se confruntă piața motocicletelor. Realitatea este că motocicliștii rămân în continuare cei mai vulnerabili participanți la trafic. Riscul de deces în urma unui accident este de până la 20 de ori mai mare față de conducătorii de autovehicule. Bosch abordează această problemă prin intermediul unui concept de siguranță care conține trei pași, astfel încât numărul de accidente să fie cât mai mic. În primul rând, un prim pas este acela de a menține motocicleta stabilă în situațiile de frânare și accelerare; în al doilea rând, următorul pas este acela de a dezvolta funcțiile predictive de siguranță și de confort cu ajutorul tehnologiei radar inovatoare; și în cel de-al treilea rând, ultimul pas se realizează prin conectarea motocicletei cu mediul înconjurător.

Concept cuprinzător de siguranță: trei pași spre o mobilitate fără accidente

Bosch a sporit siguranța motocicletelor prin sisteme de asistență cum ar fi ABS și MSC (Motorcycle Stability Control). Conform cercetărilor Bosch privind accidentele, aproximativ o treime din accidentele de motociclete soldate cu vătămări corporale ar fi putut fi evitate cu ajutorul sistemului MSC. Acum, Bosch mai face un pas prin construirea unui scut virtual de siguranță pentru motociclete. Un nou pachet de siguranță pentru motociclete, constând într-un autopilot adaptiv, avertizare privind o coliziune frontală și monitorizarea unghiului mort, este prezentat în premieră la EICMA 2018 unui public larg. Aceste sisteme electronice de asistență sunt întotdeauna vigilente și, în situații de urgență, pot reacționa mult mai rapid decât oamenii. Conform estimărilor rezultate în urma cercetărilor efectuate de Bosch, aceste sisteme de asistență pe bază de radar ar putea preveni unul din șapte accidente în care sunt implicate motociclete. Tehnologia care stă la baza acestor sisteme este o combinație între senzori radar, sistemul de frânare, sistemul de gestionare a motorului și o interfață om-mașină. Prin echiparea motocicletelor cu un radar ca organ de simț se asigură utilizarea noilor funcții de asistență și de siguranță, precum și o imagine de ansamblu precisă cu privire la zona din jurul vehiculului. Drept urmare, aceste funcții de asistență nu sporesc doar siguranța, ci și plăcerea și confortul, făcând viața mai ușoară pentru motocicliști. „Motocicleta viitorului trebuie să fie capabilă să vadă și să simtă”, afirmă Geoff Liersch, directorul diviziei Bosch Vehicule pe două roți și Powersports.

Mai multă siguranță, mai multă plăcere

Sistemele de asistență în sine nu sunt suficiente pentru a spori siguranța rutieră. Viziunea Bosch este de a preveni producerea accidentelor. Conform estimărilor Bosch după cercetări în domeniul accidentelor, comunicarea între motociclete și autovehicule ar putea preveni aproape o treime din accidentele în care sunt implicate motociclete. Autovehiculele pe o rază de câteva sute de metri comunică între ele informații referitoare la tipul de autovehicul, viteză, poziție și direcția de deplasare, de până la zece ori pe secundă. Cu mult înainte ca șoferii sau senzorii autovehiculelor acestora să detecteze o motocicletă, această tehnologie îi informează că o motocicletă se apropie, permițându-le să adopte un stil de conducere mai defensiv. În cazul în care accidentul este inevitabil, sistemul eCall va contacta serviciile de intervenție pentru a putea oferi ajutor motociclistului cât mai rapid posibil. „Vom continua să dezvoltăm tehnologii noi pentru a face mai sigură conducerea motocicletelor, însă fără a diminua plăcerea de a le conduce”, continuă Liersch.

 

Evoluția electromobilității pentru deplasarea în orașe

O altă problemă majoră pentru piața de motociclete este urbanizarea. În prezent, 55 de procente din populația lumii lucrează în zone urbane, un procent care se estimează că va ajunge la 70% în 2050 (sursa: ONU). Cu toate acestea, pe măsură ce populația crește, peisajul urban devine tot mai împânzit de drumuri aglomerate, nivelul de zgomot va crește, iar calitatea aerului va scădea. Pentru a face față acestor provocări la nivel mondial, Bosch oferă soluții de electromobilitate pentru aproape toate segmentele de autovehicule – de la sisteme eBike până la soluții pentru autovehicule comerciale. Pentru electrificarea vehiculelor ușoare cu patru, trei sau două roți, pentru toate clasele de performanță cuprinse între 0,25 și 20 kW, Bosch nu oferă doar soluții de mobilitate foarte eficiente pentru mediul urban, ci și o experiență unică de conducere pentru fiecare șofer.

Ca parte a sistemului integrat eScooter oferit de Bosch, o aplicație integrează informațiile privind autovehiculul, funcțiile conectate și rețelele de socializare. Conducătorii pot gestiona cu ușurință deplasările cu ajutorul aplicației care se concentrează asupra nevoilor conducătorilor pentru situația specifică.
În plus, Bosch nu doar că electrifică autoturismele personale, ci și autovehiculele folosite pentru activități comerciale. Electromobilitatea joacă un rol din ce în ce mai important în ceea ce privește livrarea rapidă și flexibilă a bunurilor în cadrul orașelor. Sistemul central de acționare Bosch de 48 V este de asemenea folosit pentru a propulsa autovehiculul Ligier cu trei roți, destinat transportului de mărfuri, folosit de serviciile de curierat pentru a transporta scrisori și colete pe distanța finală până la destinație, în zonele urbane.

Persoană de contact pentru presă:

Miruna Andriesei
Telefon: +40 730 024 478

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500  de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2017, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 416 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 931 milioane de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării. Mai multe informaţii sunt disponibile pe  www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 402.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2017). Compania a generat vânzări de peste 78,1 miliarde de euro în 2017. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 64.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 locaţii din lume.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here