Grupul Kingfisher anunță rezultatele financiare globale pentru 2021: Profit record, în creștere cu 20.9% și vânzări de 13.2 miliarde £

0
690

 

Rezultate cheie

  • Un an în care au fost înregistrate venituri și profituri record
  • Creșterea cotei de piață în Marea Britanie și Franța
  • Gestionarea eficientă a provocărilor generate de disponibilitatea produselor, aprovizionare și inflație
  • Avans în raport cu prioritățile strategice setate
  • Accelerarea investițiilor pentru dezvoltare, în următoarele arii – digital, ofertă comercială, brand-ul Screwfix și extinderea pe piața din Polonia
  • Obiective ambițioase de vânzări pentru produsele sustenabile de îmbunătățire a locuinței
  • Returnarea a peste 550 de milioane £ către acționari, inclusiv dividende și răscumpărare de acțiuni în valoare de 300 de milioane £
  • Noile tendințe de pe piața de îmbunătățire a locuinței și progresul strategic continuu susțin creșterea companiei pe termen lung

 

 

Thierry Garnier, Chief Executive Officer în cadrul Kingfisher, a declarat:

 

“Kingfisher a încheiat un an cu performanțe financiare solide. Am observat o creștere pe toate brand-urile și categoriile de produse, cu o cerere susținută, atât pe segmentul DIY – Do It Yourself, cât și pe cele de DIFM– Do It For Me /comerț – fiecare reprezentând 50% din vânzările Grupului. Continuăm să valorificăm activele magazinelor noastre și tehnologia Grupului pentru a accelera creșterea online, cu servicii de Click & Collect și livrare la domiciliu mai rapide și mai multe opțiuni pentru clienții noștri. Vânzările online reprezintă 18% din totalul vâzărilor noastre la nivel de Grup, în creștere cu zece puncte procentuale comparativ cu acum doi ani. B&Q a avut un an remarcabil, cu vânzări de peste 4 miliarde £. A fost, de asemenea, un an record de expansiune și pentru Screwfix, cu 70 de magazine noi deschise în Marea Britanie și Irlanda, iar Screwfix Franța a demonstrat progrese promițătoare.

 

Pentru anul următor, deși mediul macroeconomic și geopolitic este incert, ne vom concentra, în continuare, pe creșterea cotei de piață, pe o execuție strategică puternică și gestionarea eficientă a marjei noastre brute și a costurilor operaționale.

 

Ne aflăm, în acest moment, în cel de-al doilea an de când am anunțat noua strategie a Grupului și înregistrăm un avans cu execuția acesteia. Business-ul nostru se află într-o poziție puternică și accelerăm investițiile pentru creștere – prin lansarea unui marketplace scalabil, extinderea Screwfix în Marea Britanie și Franța, deschiderea de noi magazine în Polonia și planurile noastre de a ne dezvolta portofoliul de clienți. Privind către viitor, suntem încrezători că aceste investiții, susținute de o execuție solidă continuă și de noile motoare de cerere pe care le-am identificat la nivelul industriei din care facem parte, vor genera o creștere mai rapidă a vânzărilor, profitului și fluxului de numerar.”

 

Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România, a adăugat:

 

“În ansamblu, rezultatele înregistrate în 2021 s-au înscris pe un trend ascendent, generat de interesul constant din partea clienților de a investi în proiecte de (re)amenajare a casei și de cererea în creștere pe acest segment. În ultimul an, eforturile noastre au fost îndreptate către dezvoltarea portofoliului de produse și a unor servicii noi pentru clienți. Am listat aproximativ 7000 de produse noi, inclusiv o gamă de bucătării modulare cu design modern, calitatea produselor noastre fiind aceeași în toate țările unde este prezent Grupul Kingfisher, fie că vorbim de România, Franța, Spania sau Polonia. De asemenea, am refăcut site-ul și am finalizat migrarea acestuia pe platforma Magento, astfel încât clienții Brico să beneficieze de o experiență de cumpărături îmbunătățită în mediul online.

Aș vrea să mulțumesc întregii echipe Brico Dépôt, care a demonstrat un nivel remarcabil de reziliență și agilitate într-un context plin de provocări. Atât colegii din magazine, cât și cei din sediul central au avut o contribuție esențială la rezultatele bune pe care le-am obținut, dezvoltând proiectele într-un ritm accelerat pentru a răspunde cât mai eficient nevoilor clienților”.

 

 

Rezultate financiare la nivel de Grup

  • Vânzările s-au majorat cu 9.7% (la o valoare constantă a cursului de schimb), reflectând o cerere puternică pe canalele de retail și trade.
  • Vânzările în termeni comparabili (LFL) au crescut cu 9.9%, ajungând la 13.2 miliarde £, respectiv cu 18.1% în ultimii 2 ani
    • Performanță puternică în Marea Britanie și Irlanda, Franța, Iberia și România; Polonia a fost afectată de închiderea magazinelor în contextual pandemiei de COVID, în trimestrul 1
    • Volumul tranzacțiilor și valoarea medie a coșului de cumpărături au crescut atât pe 1 an, cât și pe 2 ani
  • Vânzările online au crescut cu 5.3% (pe 2 ani creșterea este de 171%); interacțiunea omni-channel rămâne la un nivel ridicat
    • Vânzările online reprezintă 18% din totalul vâzărilor la nivel de Grup (în anul financiar 20/21 procentul era de 18%, respectiv 8% în anul financiar 19/20).
  • Profitul din retail a crescut cu 16,7% (la o valoare constantă a cursului de schimb), determinat de creșterea puternică din Marea Britanie, Irlanda și Franța, iar profitul ajustat înainte de impozitare s-a majorat cu 20.9%, până la 949 milioane £, reflectând costuri financiare nete mai mici.

 

 

Rezultate la nivel local

 

În România, Brico Dépôt a raportat în anul financiar 2021 vânzări de 279 de milioane £ (în termeni comparabili), cu 15% mai mari comparativ cu anul anterior. Deși vânzările Brico Dépôt au fost în creștere în fiecare trimestru față de aceleași perioade ale anului trecut, în ultimul trimestru acestea au fost afectate ca urmare a introducerii certificatului verde pentru acces în magazine. În ciuda contextului, România a înregistat anul trecut a doua cea mai mare creștere din Grup, rezultatele Brico Dépôt situându-se în ansamblu pe un trend ascendent.

 

 

Avans înregistrat în raport cu prioritățile strategice setate la nivelul Grupului Kingfisher

 

  • Creștere pe toate brand-urile și categoriile de produse, atât pe segmentul DIY – Do It Yourself, cât și pe cele de DIFM– Do It For Me /comerț
  • Creștere solidă a portofoliului de clienți noi și rate ridicate de retenție a veniturilor
  • Poziție competitivă consolidată pe piețele cheie, cu creșterea cotei de piață
  • Progres semnificativ în raport cu prioritățile strategice, în următoarele arii:
    • E-commerce: Utilizarea accelerată a activelor magazinelor pentru serviciile de Click & Collect (C&C) și livrare mai rapidă, inclusiv livrare în decurs de o oră disponibilă cu Screwfix Sprint; noul marketplace scalabil, lansat inițial pentru brand-ul B&Q, pentru a îmbunătăți oferta pentru clienți.
    • Produse marcă proprie (own exclusive brands – OEB): Performanță solidă în categoriile de produse pentru exterior, bucătărie, construcții și unelte; inovarea, prin dezvoltarea unor produse proprii specifice pentru diferite categorii și extinderea gamei, pentru a sprijini alegerile clienților; lansarea a 32 de produse noi marcă proprie.
    • Servicii inovatoare: noi aplicații mobile pentru brand-urile Castorama și Screwfix în Franța, terminale self-check-out implementate la o treime dintre magazinele B&Q, un nou instrument 3D de proiectare a bucătăriei și a băii; lansarea marketplace-ului NeedHelp pe piețele cheie.
    • Responsabilitate corporativă: Setarea unor noi obiective de reducere a emisiilor de carbon pentru anul fiscal 25/26 (consecvente cu angajamentul de a contribui la limitarea încălzirii globale sub pragul de 1.5°C); un nou obiectiv ambițios pentru creșterea vânzărilor de produse sustenabile pentru îmbunătățirea locuinței.
    • Costuri și stocuri: Programe multianuale de reducere a costurilor, pentru atenuarea presiunilor generate de inflație; îmbunătățirea disponibilității produselor, pentru a gestiona cererea în perioadele de vârf.
  • Accelerarea investițiilor pentru dezvoltare: Accelerarea investițiilor în digital, pentru a veni mai rapid în întâmpinarea nevoilor clienților cu o ofertă îmbunătățită de produse; extinderea magazinelor Screwfix în Marea Britanie și Irlanda și Castorama în Polonia; deschiderea primelor magazine Screwfix în Franța în semestrul 2 al anului fiscal 22/23; accelerarea investițiilor pentru creșterea vânzărilor.

 

 

Mai multe informații despre rezultatele înregistrate de Grupul Kingfisher în 2021, aici.

 

Despre Kingfisher

Kingfisher plc este o companie internațională în domeniul îmbunătățirii locuinței, ce deține aproximativ 1.350 de magazine în 8 țări din Europa. Principalele branduri sub care operează Kingfisher sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt, Screwfix, Tradepoint si Koçtaş, susținute de o echipă de 74.000 de colegi. Oferim produse și servicii pentru îmbunătățirea locuinței consumatorilor finali și profesioniștilor care fac cumpărături în magazinele noastre și prin canalele noastre de vânzare online. La Kingfisher, scopul nostru este să facem îmbunătățirea locuinței accesibilă tuturor. www.kingfisher.com.

 

 

Despre Brico Depôt

Brico Depôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Depôt devine al doilea jucător de pe piața DIY din România, cu 35 de magazine și peste 2600 de angajați. Credem că fiecare dintre noi trebuie să aibă o casă în care să se simtă bine, iar obiectivul nostru este ca reamenajarea locuinţei să fie accesibilă tuturor. Astfel, oferim clienților noștri produsele și accesoriile de care au nevoie pentru construcția sau reamenajarea casei.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați: www.BricoDepôt.ro și pagina de Facebook Brico Depôt România.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here