Linked Culture 2022 aduce in discutie bune practici pentru turismul cultural si patrimoniul din Romania, in contextul TM2023

0
992

 

Cea de-a VI-a editie a conferintei de Management si Marketing cultural: Linked Culture, va avea loc la Timisoara, in perioada 26 – 28 mai 2022 se va desfasura fizic, la Sala Multifunctionala a Consiliului Judetean Timis si la Faber.community, in sesiuni de dezbatere si masterclass. Toata seria de evenimente va putea fi vizionata si live, online, pe pagina de Facebook BMagency.

 

Linked Culture se concentreaza pe latura aplicata a intregului spectru de practici culturale si artistice (management, marketing, relatii publice, fundraising, productie, publishing, afiliere la retele nationale si internationale) iar programul editiei de anul acesta este coagulat sub umbrela Turism si Patrimoniu. Tematica aleasa vine in urma celor doi ani de pandemie, in care turismul intern s-a dezvoltat si a pus pe harta locuri autentice si mai putin cunoscute si noi epicentre ale patrimoniului material si imaterial au fost descoperite.

 

Linked Culture: Turism si Patrimoniu isi propune sa aduca in discutii bune practici sustenabile de promovare si de integrare a patrimoniului si de creare de experiente de turism cultural, atat pentru amatorii din Romania, cat si pentru turistii de incoming, in contextul programului TM2023.

 

Viitoare Capitala Europeana a Culturii, Timisoara este alegerea fireasca pentru a gazdui operatori si institutii culturale relevante pentru domeniul patrimoniului material si imaterial, operatori turistici, asociatii profesionale si sectorul non-profit, ce vor dezbate care sunt caile optime pentru pentru promovarea si integrarea patrimoniului material si imaterial al Timisoarei si Regiunii Vest. Astfel administratia publica, institutiile de cultura si operatorii privati se vor intalni din nou fata in fata pentru a gasi cele mai bune solutii de implementare ale programelor culturale si turistice pentru 2023.

 

„Avem nevoie de o discutie onesta si curioasa despre turism cultural mai ales pentru ca pandemia ne-a crescut pofta de plimbat prin tara si / sau la un zbor distanta. Pentru ca un concert, festival sau chiar o sticla de vin pot fi pretexte suficiente pentru facut bagajele.” – Oltea Zambori, organizator, BMagency.

 

„In acelasi timp, nu mai departe de maine, Timisoara 2023 ne va da o unitate de masura noua pentru succesul turismul cultural, fie el intern sau de incoming. Haideti sa vedem impreuna ce si cum masuram. Linked Culture este platforma care aduce la un loc acele sectoare culturale, institutii si stakeholderi care au know-how-ul si experienta relevante pentru a face TM2023 o destinatie memorabila pentru turistii culturali” – Vlad Tausance, curator conferinta.

 

Programul conferintei:

 

26 mai (Sala Multifunctionala a CJT)

  • Atelier de formare – dezbatere moderata cu tema De ce are patrimoniul material nevoie de evenimente?
  • Atelier de formare – dezbatere moderata cu tema O viziune regionala pentru turism cultural
  • Atelier de formare – dezbatere moderata cu tema Cum se construieste un traseu de turism cultural
  • Masterclass – Impactul festivalurilor de film in strategiile de turism cultural
  • Masterclass – Via Transilvanica – model de turism inclusiv si participativ
  • Masterclass – festivaluri majore in situri istorice

27 mai (Sala Multifunctionala a CJT)

  • Atelier de formare – dezbatere moderata cu tema Turismul cultural in rural
  • Atelier de formare – dezbatere moderata cu tema Muzeele etnografice si turismul cultural (organizata in parteneriat cu Complexul National Muzeal Astra Sibiu)
  • Atelier de formare – dezbatere moderata cu tema Miscarile anti-turisti si conservarea patrimoniului cultural (i)material
  • Masterclass – Brandul cultural, intre orgolii si consum
  • Atelier de formare – dezbatere moderata cu tema De ce ne e frica de manele?

 

28 mai (Faber.community)

  • Atelier de co-creare – ghidul Decalog al turismului cultural sustenabil – Timisoara 2023
  • Atelier de co-creare – continut digital pentru promovarea patrimoniului material si imaterial local prin intermediul a minimum 10 itemuri de continut publicabile de platformele digitale

 

Evenimentul va avea un format hibrid, online si offline. Mai multe detalii se gasesc pe www.bmagency.ro/linked-culture si pe pagina de Facebook.

 

Linked Culture este organizat de BMagency si finantat de Municipiul Timisoara prin Centrul de Proiecte.

 

Parteneri strategici: Consiliul Judetean Timis, Directia Judeteana pentru Cultura Timis, Complexul Muzeal Astra Sibiu, ambasada.

 

Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio Timisoara, Zile si Nopti, life.ro, IQads, Spotmedia, Carturesti, Liternet, The Institute, Propagarta, stiri de Timisoara, Prwave.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here