Afacerea privind pompele de căldură crește cu 54 de procente
- Veniturile din vânzări au crescut cu aproximativ 13 procente în exercițiul financiar 2022; divizia înregistrează o creștere de două cifre pe numeroase piețe.
- În Germania, afacerea privind pompele de căldură crește mult mai rapid decât piața, înregistrând o creștere a vânzărilor de 75%.
- Începând cu 1 aprilie: Bosch Termotehnică este redenumit „Bosch Home Comfort Group”. Noul nume va sublinia gama extinsă de produse care cuprinde tehnologii de climatizare durabile și produse de confort personal pentru o casă primitoare și un ambient plăcut.
- Numărul de angajați crește cu un procent, ajungând la 14.400.
- Bosch investește 700 de milioane de euro în electrificare pentru a accelera și mai mult dezvoltarea pompelor de căldură.
Transformarea consecventă și la prețuri accesibile a sistemelor energetice prin utilizarea de pompe de căldură hibride în clădirile existente.
Wetzlar / Frankfurt – Un parc imobiliar neutru din punct de vedere climatic este esențial pentru o tranziție energetică de succes. Importanța și relevanța acestui subiect se reflectă în cererea ridicată și continuă de soluții ecologice. În exercițiul financiar 2022, Bosch Termotehnică și-a majorat veniturile din vânzări cu aproximativ 12 procente în termeni nominali și cu aproximativ 13 procente ajustate la efectele cursului de schimb, ajungând la 4,5 miliarde de euro. „Deși situația macroeconomică a fost foarte dificilă, veniturile noastre din vânzări au atins iar un nou nivel record, ceea ce face ca anul 2022 să fie, în general, un an pozitiv”, spune Jan Brockmann, președintele diviziei Bosch Termotehnică.
În ceea ce privește produsele, pompele de căldură eficiente din punct de vedere energetic au fost principalele motoare de creștere, vânzările internaționale crescând cu 54 de procente. În Germania, compania și-a majorat vânzările de pompe de căldură cu 75 de procente, depășind în mod clar piața. În Uniunea Europeană, Bosch se așteaptă la o creștere disproporționată în acest mediu extrem de dinamic și și-a stabilit obiectivul de a crește mai rapid decât piața.
Divizia Bosch Termotehnică a crescut cu un procent semnificativ de două cifre pe numeroase piețe, inclusiv 68 de procente în America și 28 de procente în Asia. Aparatele de aer condiționat au fost principalele motoare ale creșterii puternice a vânzărilor în SUA. Acolo, Bosch Termotehnică are un portofoliu de produse extrem de competitiv de echipamente cu invertor cu variație continuă și, prin urmare, foarte eficiente din punct de vedere energetic. Cea mai importantă piață din Asia este China, unde cererea de centrale termice murale pentru uz rezidențial a fost ridicată.
Pe lângă cifrele record, Bosch a anunțat, de asemenea, că Bosch Termotehnică va fi redenumită Bosch Home Confort Group începând cu 1 aprilie 2023. „Redenumirea este următorul pas logic și consecvent după definirea scopului corporativ „Make. Home. Comfort. Green.” în urmă cu un an”, subliniază Jan Brockmann. „Noua denumire subliniază portofoliul nostru de produse inovatoare și angajamentul nostru de a impulsiona tendința globală către electrificare prin extinderea puternică a activității noastre în domeniul pompelor de căldură, al sistemelor hibride și al aerului condiționat. Prin electrificarea cuprinzătoare a tuturor fluxurilor de energie și interacțiunea inteligentă și eficientă între toate echipamentele de consum din clădire, combinăm un stil de viață sustenabil cu un nivel ridicat de confort”.
În 2022, investițiile globale totale ale Bosch Termotehnică în cercetare și dezvoltare au crescut cu 13 procente față de anul precedent, ajungând la 216 milioane de euro. Forța de muncă la nivel global a crescut cu 1,4 procente, ajungând la aproximativ 14.400 de angajați, iar în Germania, numărul acestora a crescut cu aproximativ 3 procente.
Bosch Termotehnică se așteaptă ca industria de încălzire și aer condiționat să aibă o evoluție pozitivă în 2023. Condiția prealabilă pentru acest lucru este existența unor condiții-cadru stabile pentru materiale și logistică. De asemenea, este necesară continuarea sprijinului financiar pentru clienții finali în tranziția termică.
Investiții în pompe de căldură pentru îndeplinirea obiectivelor climatice
Bosch Termotehnică este unul dintre cei mai importanți producători de pompe de căldură care au semnat o declarație comună de intenție împreună cu guvernul federal german pentru a produce 500.000 de pompe de căldură pe an începând cu 2025. „Pentru a gestiona tranziția energetică, trebuie să impulsionăm cu fermitate accelerarea soluțiilor ecologice. Până în 2025, vom investi în total 700 de milioane de euro în electrificare și în consolidarea rețelei noastre de amplasamente europene, printre altele”, a declarat Jan Brockmann. La începutul anului 2023, o nouă unitate de producție pentru pompe de căldură a fost deschisă la Eibelshausen, în centrul landului Hesse, Germania, unde Bosch produce unități interioare pentru noua generație de pompe de căldură deosebit de silențioase care funcționează cu agentul frigorific natural R290 (propan). La sediul din Wernau, Germania, laboratorul și instalațiile de testare pentru pompe de căldură și soluțiile hibride sunt în curs de extindere semnificativă. Din 2020, resursele de cercetare și dezvoltare ale amplasamentului au crescut semnificativ. În Tranås, Suedia, capacitatea liniilor de producție existente a fost extinsă, iar o linie suplimentară de producție pentru pompe de căldură a fost pusă în funcțiune în februarie 2023. În prezent, instalațiile de laborator sunt în curs de renovare completă și de extindere. De asemenea, Bosch își extinde capacitatea de producție pentru pompe de căldură în Aveiro, Portugalia, unde linia de producție existentă pentru unități interioare pentru pompe de căldură aer/apă va fi completată cu o nouă linie de producție pentru unități exterioare în 2023. Pentru a extinde producția existentă de pompe de căldură reversibile aer/apă în cadrul asociației în participațiune cu Electra Industries, piatra de temelie pentru o nouă fabrică de pompe de căldură a fost pusă în orașul israelian Ashkelon în februarie 2023. Din 2024, noua fabrică va produce nu numai unități de aer condiționat pentru piața israeliană, ci și pompe de căldură pentru piața europeană.
Bosch Termotehnică lansează o nouă inițiativă de formare pentru pompele de căldură cu ocazia expoziției comerciale ISH, pentru a accelera și mai mult creșterea pompei de căldură și pentru a valorifica potențialul de optimizare a proceselor de instalare. „Klimahelden-Schmiede” (atelierul eroilor climatici) îi învață pe instalatori cum să instaleze o pompă de căldură într-o singură zi în loc de două. Acest lucru dublează numărul de instalații posibile de pompe de căldură atunci când este utilizat pe întreg teritoriul Germaniei. Bosch Termotehnică oferă în total peste 20 de cursuri de formare diferite numai în domeniul pompelor de căldură. Acest lucru înseamnă că specialiștii cu o înaltă pregătire în domeniul sanitar, al încălzirii și al climatizării pot duce mai departe protecția climei în sectorul construcțiilor în ritmul stabilit și pot instala numărul de pompe de căldură planificat pentru Germania.
Pompe de căldură hibride pentru o tranziție termică la prețuri accesibile
Având în vedere ponderea deosebit de mare a clădirilor vechi nerenovate din Germania, de exemplu, Bosch Termotehnică estimează că doar o treime din aceste clădiri existente pot fi încălzite eficient cu pompe de căldură, în timp ce aproximativ două treimi din clădiri necesită investiții de renovare uneori considerabile pentru a le face potrivite pentru funcționarea eficientă a pompelor de căldură. „Așadar, urmărim o strategie de diversificare a portofoliului. Pe lângă pompele de căldură, un astfel de portofoliu include, de asemenea, pompe de căldură hibride, constând într-o pompă de căldură și o centrală în condensare suplimentară pentru vârfurile de sarcină. Aceasta este singura modalitate de a realiza rapid o transformare a sistemelor energetice, care să fie accesibilă pentru toată lumea – și de a atinge obiectivul guvernului german de a utiliza 65% din energiile regenerabile în noile sisteme de încălzire”, spune Birte Lübbert, membră a conducerii executive a Bosch Termotehnică, responsabilă pentru tehnologie, dezvoltare, producție, logistică și managementul calității. „Ca parte a unui sistem hibrid, pompele de căldură pot fi mult mai mici, ceea ce le face mai ieftine de achiziționat decât pompele de căldură autonome. Acestea din urmă necesită, de obicei, o adaptare extinsă și costisitoare a sistemului de încălzire sau o renovare a anvelopei clădirii”, explică Lübbert.
Soluții de confort și de locuință inteligentă pentru un ambient plăcut și eficiență energetică
În anul 2022, Bosch Termotehnică a intrat pe noua și atractiva piață a produselor pentru confort personal. În cadrul expoziției comerciale ISH, mărcile Bosch și Buderus prezintă în avans soluții din acest nou domeniu de activitate. Printre acestea se numără produse care oferă consumatorilor un plus de confort și bunăstare la domiciliu, cum ar fi purificatoare de aer de înaltă performanță, panouri de încălzire cu infraroșu eficiente din punct de vedere energetic și aparate de aer condiționat mobile.
Soluțiile Bosch pentru locuințe inteligente, precum termostatele inteligente pentru radiatoare, economisesc până la 36 de procente din costurile de încălzire, datorită opțiunilor de control flexibile și consumului bazat pe cerere. O alimentare eficientă cu energie pentru toate dispozitivele consumatoare de energie este asigurată de Bosch Energy Manager: aplicația este „centrul de control”, care transformă o casă inteligentă într-una cu adevărat ecologică. Energia solară generată intern este distribuită în mod inteligent și automat, reducând costurile cu energia electrică cu până la 60 de procente. Energy Manager decide ce componente ale sistemului sunt alimentate cu energie electrică eficientă din punct de vedere al costurilor, generată pe acoperiș: pompa de căldură de ultimă generație, noul wallbox (disponibil din al treilea trimestru al anului 2023) sau aparatele electrocasnice HomeConnect de la BSH Hausgeräte, care economisesc energie.
Persoană de contact pentru presă:
Miruna Andriesei
Telefon: +40 730 024 478
Bosch Home Comfort Group este un producător european de top de soluții durabile și eficiente din punct de vedere energetic pentru încălzire, răcire, confort casnic și căldură prin proces. În exercițiul financiar 2022, Grupul Bosch Home Comfort a generat vânzări de 4,5 miliarde de euro (65 de procente în afara Germaniei) și a angajat aproximativ 14.400 de persoane. Compania are mărci internaționale și regionale puternice și produce o gamă diversificată de produse în Europa, America și Asia.
Informații suplimentare sunt disponibile online la adresa www.bosch-thermotechnik.de
Grupul Bosch este prezent în România de peste 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 420.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 88,4 miliarde de euro în 2022. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industry 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a avut un statut de neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 85.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele 128 de locaţii din lume, precum și aproximativ 44.000 de ingineri software.
Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress