Activitatea muncitorilor din construcții, optimizată cu ajutorul aplicațiilor IT

0
2567


Peste un milion de angajați sunt necesari în construcții, turism și industria românească, potrivit unui studiu recent. Folosirea forței de muncă din domeniile construcțiilor și imobiliarelor poate fi optimizată prin folosirea de programe informatice de eficientizare a resursei umane. Studiile arată că, din cauza lipsei forței de muncă, 6 din 10 oameni de afaceri vor să aducă angajați din străinătate. Pentru că procedura este complicată, unii apelează la programe informatice care pot optimiza folosirea actualilor angajați și reușesc să lucreze mai productiv cu aceleași resurse.

Un singur soft îi ajută pe antreprenorii din domeniul construcțiilor să eficientizeze  activitatea angajaţilor, să optimizeze procesul de comunicare cu partenerii şi să reducă semnificativ costurile de aprovizionare.

Dezvoltatorul imobiliar Urban Invest, cu peste 12 ani de experienţă, un portofoliu de 10 proiecte rezidenţiale și peste 4.000 de apartamente, este unul dintre cei care au implementat un program de eficientizare a activității.

În 2015, dezvoltarea companiei venea cu o serie de nevoi care nu mai erau satisfăcute de soft-ul de contabilitate utilizat: numărul utilizatorilor care aveau nevoie să introducă date în sistem crescuse considerabil, iar firma avea nevoie de o mai bună administrare a informațiilor legate de contracte, administrarea blocurilor, proiecte de construcții, facturare și plăți. În acelaşi timp, Urban Invest îşi dorea eficientizarea fluxului de lucru, monitorizarea, în timp real, a construcției de apartamente, urmărirea cheltuielilor, optimizarea consumului de materiale și, mai ales, a forței de muncă. Pentru asta, firma a apelat la serviciile partenerului autorizat al companiei SoftOne – QBS Retail&Logistics.

Un plus semnificativ l-a constituit instalarea modulului de Business Intelligence (BI) QlikView care a îmbunătățit activitatea de procesare a datelor și a eficientizat utilizarea și exploatarea acestora la nivelul întregii companii.

Cu ajutorul programelor Softone, am redus pierderile de materiale cu 60%. Este o problemă de care se lovesc toate companiile din domeniul construcțiilor, în special atunci când discutăm de mai multe puncte de lucru în paralel. Pentru prima dată, am reuşit să monitorizăm exact cine, ce materiale a comandat, unde le-a consumat şi să facem estimări de necesar mult mai realiste, pentru fiecare lucrare în parte. Bineînţeles, asta ne-a ajutat să avem şi un control mai bun al cash-flow-ului, lucru extrem de important pentru o firmă care realizează tranzacţii zilnice şi nu îşi permite să rămână fără fonduri”, spune Ionuț Angheluș, General Manager Urban Invest

Kasper Development este o companie care a dezvoltat 4 proiecte rezidențiale de anvergură în Brașov, cu 3000 de apartamente. Și ea a implementat același program informatic Soft1. Programul a dus la un mai bun control al costurilor per proiect și o monitorizare mai riguroasă a acestora. Managementul a știut în permanență zonele și etapele unde s-a depasit bugetul, iar acesta a fost actualizat în timp real.

Toate acestea, alături de cunoașterea costurilor reale prin repartizarea automată a cheltuielilor per apartament/clădire/complex rezidențial au sporit considerabil eficiența și rentabilitatea întregii activități.

 

Cele două companii imobiliare reprezintă două exemple din cele 500 de firme românești care au ales programul ERP Softone. Programele nu se adresează doar antreprenorilor din construcții sau imobiliare, ci pot veni în ajutorul managerilor din multiple domenii, pentru că au un grad înalt de flexibilitate şi pot fi personalizate în funcţie de nevoile fiecărui client”, a explicat Alexandra Lucescu, Director Comercial SoftOne România.

Valoarea unui program informatic de gestiune a afacerii variază de la câteva sute de euro, la câteva zeci de mii, în funcție de cât de mare și extinsă este compania în care va fi implementat.

 

SoftOne Technologies este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții software ERP, CRM și aplicații web & mobile din Europa de Sud-Est. Având sediul central în Atena, Grecia, SoftOne oferă opțiuni de găzduire a soluțiilor de business atât pe serverul clientului, cât și în Cloud / Software as a Service (SaaS), companiilor de talie mică, medie, cât și organizațiilor mari. SoftOne are în prezent peste 100 de angajați, o sucursală în Salonic și trei subsidiare în România, Cipru și Bulgaria. SoftOne Technologies este “Microsoft Gold Certified Partner”. SoftOne este lider de piață în segmentul Cloud ERP / SaaS, cu peste 3.500 de instalări în Cloud, în timp ce Soft1 ERP este folosit de peste 18.000 de companii în mai multe piețe internaționale.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here