Adevaruri incomode despre fondatorul Apple: Steve cel bun si Steve cel rau, intr-o noua biografie

0
818
steve-jobs-carte-biografie

steve-jobs-carte-biografieSteve Jobs, care este considerat un vizionar si un geniu, a avut si o latura intunecata, care a fost descrisa intr-o biografie aparuta dupa moartea cofondatorului Apple.Este bine stiut faptul ca Steve Jobs era un vizionar, un inovator genial cu o personalitate carismatica,

care a reusit sa schimbe o intreaga industrie doar prin puterea vointei, scrie theatlantic.com. Jurnalistul Walter Issacson a inceput autobiografia lui Jobs, in stransa colaborare cu acesta, scrierea cartii continuand pana in ultimele zile de viata ale acestuia.Imaginea fondatorul Apple este construita pe baza unor antiteze, in carte fiind prezentate cele doua „masti” ale lui Steve Jobs. Succesul cartii este pus pe seama picanteriilor din viata fondatorului Apple.

„Steve cel bun” era genial, carismatic, un alchimist care a transformat o companie de computere pe moarte in aur. „Steve cel rau” era irascibil, nepoliticos, ranchiunos, un om care isi umilea angajatii in public, isi asuma meritele pentru lucruri pe care nu le facuse sau isi parca masina pe locurile pentru persoanele cu handicap. Timp de cativa ani, chiar a negat paternitatea fiicei sale. Nu este singurul care a reusit in viata „ajutat” de calitatile sale intunecate, ba chiar „apucaturile” sale comportamentale au ajuns sa fie copiate de diversi manageri. Lozinci de genul: „Daca Jobs a fost un nemernic si totusi a fost cel mai puternic manager de pe planeta, atunci eu voi fi un nemernic si mai mare, si poate asa voi avea si mai mult succes decat el” fiind prezentate ca adevarate retete ale succesului. Autorul cartii a declarat intr-un interviu recent pentru „60 minutes” ca Steve Jobs „nu a fost unul dintre cei mai buni manageri ai tuturor timpurilor”, in schimb, este de parere ca ar putea fi declarat unul dintre „cei mai groaznici manageri ai tuturor timpurilor „.

Unii autori au ajuns sa fie un model pentru tinerii CEO care doresc sa reuseasca in afaceri. Un astfel de autor este si Robert Sutton, care a publicat un articol in Harvard Business Review, in care este prezentat modul in care Steve Jobs a condus Apple pe culmile succesului. Bazat pe succesul articolului, Sutton a decis sa extinda ideea si sa scrie o carte pe aceasta tema. Unul dintre capitolele introduse in carte este intitulat „The Virtues of Assholes” si il are ca personaj central pe Steve Jobs. Aici sunt prezentate mai multe dovezi in care felul de a fi al managerului a impulsionat angajatii si a ajutat in mod decisiv la succesul companiei. Jocurile psihologice la care recurgea Jobs cu angajatii sai sunt considerate cheia succesului in afaceri. „Chiar si oamenii care au lucrat cu Steve Jobs mi-au spus ca l-au vazut facandu-i pe oameni sa planga de multe ori, dar in 80% din situatii, Steve avea dreptate. Este deranjanta ideea existenta in cultura noastra conform careia daca este un invingator este in regula sa fii un nesimtit”, spune Sutton.

In acest moment, spatiul virtual este plin de articole motivationale ce il au ca model central pe raposatul manager Steve Jobs. in cele mai multe cazuri, articolele se concentreaza pe modelul pozitiv al lui Steve, pe calitatile sale, insa nu va mai dura mult pana cand tirania sa va fi folosita ca o buna tactica de afaceri.

Biografia lui Steve Jobs a avut parte de un succes urias in Statele Unite, fiind una dintre cele mai citite carti ale momentului. in prima saptamana de la lansare au fost vandute 379.000 de exemplare. Cartea, aparuta sub semnatura lui Walter Isaacson, a starnit nenumarate controverse si a reusit sa modifice perceptia masei despre carismaticul CEO Apple. (Mediafax)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here