Sursa foto: https://unsplash.com/photos/OGOWDVLbMSc
Modul in care se desfasoara activitatea antreprenoriala si publicitatea s-au schimbat de-a lungul timpului, mai ales in ultimii ani. Cum internetul a capatat un rol foarte important in viata oamenilor, prezenta unei afaceri in mediul online este esentiala pentru a contribui la vizibilitatea acesteia si, implicit, la procesul de dezvoltare si de obtinere a succesului.
Strategiile de marketing trebuie sa includa, in prezent, si dezvoltarea si optimizarea site-urilor, astfel incat oameni din toate colturile lumii sa poata accesa o anumita pagina si sa poata afla informatii despre activitatea desfasurata si chiar aspecte care fac diferenta fata de competitorii din domeniu.
Cum se dezvolta strategia de marketing?
In prezent, strategiile de marketing se dezvolta pe doua arii, online si offline. Daca strategiile offline sunt, de fapt, strategiile specifice marketingului clasic, dar adaptat la noile obiceiuri de consum, strategiile de marketing online sunt cele care au un rol decisiv in promovarea, cresterea vizibilitatii si a numarului vizitatorilor de pe site.
Pentru ca site-ul unei companii, indiferent in ce domeniu activeaza, sa fie unul cat mai usor de gasit, acesta are nevoie de o optimizare SEO, care inseamna dezvoltarea unei strategii prin intermediul careia site-ul respectiv sa apara pe prima pagina organica Google.
Cum SEO inseamna „optimizarea pentru motoarele de cautare”, strategia SEO pentru un site va fi elaborata numai dupa un proces de analiza a situatiei in care se afla site-ul la momentul respectiv. Dupa ce este observat traficul, de unde vin cei mai multi vizitatori, dar si dupa ce au fost trasate principalele obiective si indicatori KPI – indicatori de performanta – se poate trece la dezvoltarea strategiei de optimizare SEO.
Optimizarea SEO implica abordarea a doua sectoare. In primul rand, specialistii in marketing se vor concentra pe dezvoltarea unei strategii on-page – care consta in efectuarea unor schimbari la nivelul site-ului astfel incat acesta sa devina mai atractiv si usor de utilizat – precum si a unei strategii off-page, prin atragerea vizitatorilor prin intermediul link-urilor.
Prin urmare, strategiile de marketing au cunoscut schimbari importante in ultimii ani, strategiile SEO fiind una dintre principalele metode de publicitate.