Alina Iacomi va prelua funcția de Chief Operating Officer (COO) începând cu 1 octombrie în ING Italia și se va alătura Consiliului Executiv al ING Italia. În prezent, Alina ocupă poziția de Tribe Lead Digital & Assisted Channels la ING Bank România, produsul principal pe care îl are în portofoliu fiind ING Home’Bank. În noul său rol, Alina va fi membru în managementul băncii condus de Michal Szczurek, Country Manager Italia, care a fost CEO ING Bank România în perioada 2012-2019.
Alina Iacomi aduce cu ea o experiență vastă de 22 de ani în cadrul ING Bank România, unde a demonstrat o versatilitate și un leadership excepționale în diverse linii de business. Parcursul său în ING a început ca management trainee în Wholesale Banking, Payments and Cash Management (PCM). A avansat rapid la roluri de Product Manager, apoi la cel de manager de echipă și, în cele din urmă, la Head of Transaction Services în 2010. În 2015, Alina a făcut o tranziție către un nou domeniu, devenind Head of Operations în cadrul diviziei de operațiuni a băncii, unde a jucat un rol esențial în înființarea Transformation Office în 2016. Sub conducerea sa, Transformation Office a crescut într-un departament strategic, cu multiple competențe, având un impact semnificativ pentru a face organizația mai potrivită pentru provocările viitoare și adoptarea modului de lucru Agile. Odată cu preluarea rolului de Tribe Lead Digital în Retail Banking în 2019, ea s-a implicat activ în strategia de transformare robustă a aplicației ING Home’Bank, ceea ce a dus la o rată de disponibilitate a serviciului de 99,98%, un reper pe piața românească.
„Stilul ei de leadership nu a avut un impact doar în creșterea activitatății ING, ci a inspirat și implicat foarte mulți oameni prin faptul că a oferit o viziune clară și a cultivat o mentalitate a performanței. Deși plecarea Alinei reprezintă o pierdere semnificativă pentru echipa locală de Retail și pentru ING Bank România, noul său rol la ING Italia reprezintă o oportunitate internațională de creștere atât profesională, cât și personală. Pentru colegii din ING, Alina este exemplul perfect de recunoaștere și promovare internă, beneficii care vin pe termen lung după schimbarea mai multor roluri în departamente variate din bancă”, declară Eleni Skoura, Head of Retail Banking.
Despre ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.