Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat un nou eveniment din seria Business Breakfast la Palatul CCIB, cu tema „Aplicarea obligatorie a sistemului RO e-Factura. Cum implementăm pentru a evita sancțiunile prevăzute de lege?”.
Invitatul special al ediției moderate de Iuliu Stocklosa, președintele Camerei bucureștene, a fost Albert Fruth, șef Birou Elaborare strategii și informatizare în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Unitatea de Management al Informației, care a discutat deschis și constructiv cu antreprenorii, managerii și directorii economici prezenţi despre principalele provocări în ceea ce privește implementarea sistemului Ro e-Factura, dar și despre beneficiile acestuia pentru comunitatea de business.
Timp de două ore, au fost abordate aspecte teoretice și practice privind modificările aduse cadrului legal aplicabil, îndeosebi în ceea ce privește: termenele de conformare, obligațiile de raportare, excepțiile (de exemplu: livrările intra-comunitare de bunuri, exporturile), sistemul de contravenții și sancțiuni care va intra în vigoare începând cu luna aprilie 2024. Totodată, specialistul ANAF a vorbit despre rolurile permise în facturarea electronică în diferite tipuri de business (B2G, B2C, B2B) și a dat detalii despre: modalitățile concrete de utilizare și accesare a sistemului Ro e-factura, ce înseamnă exemplar original de factură și care sunt pașii care trebuie urmați pentru generarea acestuia.
Complementar, Albert Fruth a punctat principalele reguli operaționale și a furnizat informații valoroase privind: soluția informatică a ANAF, oferită în regim de gratuitate companiilor, evidențiind o serie de particularități și anumite elemente cărora contribuabilii trebuie să le acorde atenție (de exemplu, cui acordă acces la Spațiul Privat Virtual). În context, expertul ANAF a subliniat că antreprenorii au și posibilitatea de a folosi aplicații informatice proprii, prin interconectare cu sistemul Ro e-Factura. Pentru a oferi o imagine cât mai clară asupra soluțiilor de eficientizare a activității companiilor, în a doua parte a evenimentului a fost prezentată o astfel de aplicație, realizată de o companie românească. Potrivit specialistului ANAF, în acest moment sunt aproximativ 5700 de dezvoltatori de astfel de soluții, ceea ce permite accesul la servicii rezonabile din punct de vedere al prețului.
Următoarea ediție a Business Breakfast cu tema „Finanțări nerambursabile pentru firme. Cum transformi o idee într-un business de succes cu ajutorul fondurilor europene” va avea loc în Aula Carol I a Palatului CCIB, pe 13 februarie, la ora 9,00.