Un roman din 12 mai avea incredere in sistemul bancar in 2014, numarul acestora coborand foarte mult fata de 2009, cand un roman din cinci se declara neincrezator in banci, a declarat, luni, presedintele Consiliului Director al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) si presedinte al Alpha Bank, Sergiu Oprescu, intr-o conferinta de specialitate, informeaza Agerpres.
‘S-a vorbit foarte mult despre incredere. in contextul actual, daca in 2009 unul din cinci romani avea incredere in sistemul bancar, la nivelul anului 2014 un roman din 12 mai avea o parere buna despre banci. in 2015, probabil ca increderea a coborat si mai jos. Se pune problema cum ar trebui sa raspunda sistemul bancar la aceasta eroziune a sistemului bancar. Raspunsul pe care noi l-am gasit la nivelul Asociatiei Romane a Bancilor este sa adresam conceptul de reconstructie a increderii prin identificarea a trei piloni”, a spus Oprescu.
Potrivit acestuia, cei trei piloni sunt: comunicarea, transparenta si educatia financiara.
„Primul este comunicarea, care trebuie sa duca la consolidarea relatiei pe care industria bancara trebuie sa o aiba cu mass-media. Comunicarea trebuie facuta si in perioade de acalmie. imi asum, in numele asociatiilor bancare, aceasta lentoare care, pe undeva, este proprie sistemului bancar si sistemului financiar. Eu cred ca, in momentul de fata, sistemul bancar incearca sa comunice mai bine, chiar pe fondul unei carente de credibilitate. Un al doilea pilon este cel de transparenta. in zona de transparenta, vorbim despre informarea clientilor, de standardizarea si simplificarea mesajelor catre clienti. Nu in ultimul rand discutam de educatie financiara”, a explicat Sergiu Oprescu.
El a adaugat ca bancile trebuie sa se axeze mai mult pe comunicare in raport cu clientii si trebuie sa explice mai mult notiunile de baza.
„Cred ca trebuie sa explicam mai mult, sa ne axam mai mult pe comunicare, in sensul explicarii notiunilor de baza. Noi trebuie sa plecam, de fiecare data, de la elementele normale, naturale, de a explica ce se intampla atunci cand o banca comerciala isi desfasoara activitatea in mod normal. Se fac confuzii intre bancile de investitii si bancile comerciale”, a atras atentia oficialul ARB.
Asociatia Romana a Bancilor (ARB) si Institutul Bancar Roman (IBR) au organizat, luni, conferinta cu tema „Rolul industriei financiare in economie si costul educatiei financiare’.
Evenimentul face parte din cadrul celei de-a doua editii a programului ‘European Money Week’, derulat la sediul IBR in perioada 14 – 18 martie.
Programul ‘European Money Week’, care a debutat in anul 2015, se desfasoara simultan in statele membre ale Uniunii Europene, fiind o actiune initiata de asociatiile bancare membre ale Federatiei Bancare Europene (FBE). Obiectivul derularii programului la nivelul UE este cresterea nivelului de constientizare a importantei educatiei financiare.
in prima editie a ‘European Money Week’, ARB a lansat site-ul dedicat de educatie financiara www.educatiefinanciara.info in dorinta de a promova pentru publicul larg informatiile de natura financiar-bancara care permit asumarea corespunzatoare a drepturilor, obligatiilor si riscurilor de natura financiara.