Ariston Thermo, unul dintre cei mai importanti jucatori la nivel global pe piata de echipamente destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera, a obtinut in 2015 venituri de 1,433 miliarde de euro, in crestere cu 6,8% fata de anul anterior, iar EBITDA ajunstat a inregistrat o crestere de 13%, ajungand la 174 de milioane de euro (de la 11,5%, la 12,1% din totalul veniturilor) si EBIT ajustat a fost majorat cu 12,8% si a ajuns la 132 de milioane de euro (marjele privind veniturile au crescut de la 8,7% la 9,2%). in acelasi timp, profitul net a ajuns la 80 de milioane de euro, in crestere cu 9,6%, comparativ cu anul 2014.
La incheierea anului financiar, pozitia financiara neta a fost de 7 milioane de euro, pozitiva, in scadere fata de anul 2014, cand a ajuns la 23 de milioane de euro, acest lucru fiind determinat in principal de achizitiile si investitiile facute, dar si de rascumpararea actiunilor proprii – reprezentand 8,6% din capitalul social – detinute de actionari minoritari.
De asemenea, investitiile si resursele dedicate sectorului de Cercetare si Dezvoltare au fost de 72 de milioane de euro, cu peste 18% mai mari fata de anul anterior (61 de milioane de euro in 2014).
in 2015, Ariston Thermo a continuat sa se dezvolte si a facut pasi semnificativi atat pe pietele mature, cat si pe pietele care se dezvolta rapid, prin investitii in imbunatatirea produselor si a solutiilor sale si in extinderea prezentei internationale.
Grupul se axeaza, in special, pe inovarea la nivelul produselor si al serviciilor prin intermediul investitiilor constante in solutii de inalta eficienta energetica si in solutii ce folosesc energie regenerabila, dar si pe dezvoltarea aplicatiilor si serviciilor conexe, care contribuie la maximizarea conservarii energiei. Printre principalele noutati se numara platforma de boilere electrice cu acumulare Andris, pompa de caldura Nimbus, linia de centrale termice in condensare Cares Premium si sistemele cu control la distanta Ariston NET.
Achizitii importante in Europa
Pe parcursul anului 2015, Ariston Thermo a incheiat si doua achizitii importante in Europa, imbunatatind prezenta Grupului pe continent. Astfel, in luna aprilie, Ariston Thermo a achizitionat in Danemarca intreg pachetul de actiuni al Gastech-Energi A/S, o companie cu 150 de angajati si vanzari anuale de circa 26 de milioane de euro. Tranzactia a fost realizata de Grup pentru a intra pe o piata unde nu avea prezenta directa.
in plus, in luna iulie, Ariston Thermo a achizitionat SPM, un producator francez specializat in productia de arzatoare. Aceasta companie cu un inalt grad de inovare a dezvoltat, de-a lungul anilor, o expertiza particulara privind tehnologiile cu emisii reduse de noxe.
Pe langa pietele mature, pe parcursul anului 2015 Ariston Thermo a continuat sa creasca si sa investeasca in tarile care se dezvolta rapid. in Indonezia, Grupul a deschis o reprezentanta si, astfel, din 2015 compania are prezenta directa pe piata. De asemenea, odata cu deschiderea birourilor din Indonezia a fost lansata si gama de boilere de inalta eficienta. in plus, pe piata din Rusia, unde Ariston Thermo sarbatoreste 20 de ani de prezenta, a fost inaugurat un nou centru logistic cu o suprafata de 10.000 de m2.
50 de ani de la inagurarea fabricii din Genga
La inceputul acestui an, compania a aniversat si 50 de ani de la inaugurarea unitatii de productie din Genga, aflata in regiunea Marche din Italia. Centrul de productie din Genga, care opereaza la capacitate maxima din anul 1966, a devenit de-a lungul timpului unul dintre cele mai performante din cadrul Grupului, mai ales pe segmentul boilerelor de inalta eficienta. De altfel, in aceasta unitate de productie sunt fabricate majoritatea modelelor de boilere comercializate pe piata din Romania.
in prezent, la fabrica din Genga, care are o suprafata de 40.000 de m2, lucreaza 250 de persoane, producand pana la 1.600.000 de boilere anual.
“Este un motiv de mandrie sa sarbatorim 50 de ani de activitate de productie in Genga. Din regiunea Marche ne-am dezvoltat la nivel modial devenind la momentul actual una dintre companiile cu cea mai semnificativa prezenta la nivel global pe segmentul nostru de piata”, a declarat Paolo Merloni, Presedinte Executiv Ariston Thermo.
“Scopul nostru este sa continuam dezvoltarea si sa ramanem exportatori importanti. Peste 40% din productia grupului nostru este realizata in cele sapte fabrici din Italia, iar 89% din venituri sunt generate de pietele straine”, a mai adaugat Merloni.
Planuri pentru acest an
in 2016, Ariston Thermo mizeaza pe mentinerea cresterii business-ului, atat pe pietele mature, cat si pe cele cu o dezvoltare rapida, prin produse si solutii din ce in ce mai eficiente, mai conectate si mai prietenoase cu mediul inconjurator.
“2015 a fost un an de crestere pentru Ariston Thermo, toti indicatorii s-au imbunatatit si am reusit sa facem o serie de miscari strategice pentru a ne extinde prezenta pe piata”, a declarat Paolo Merloni, Presedinte Executiv al Ariston Thermo.
“Ne dorim sa continuam sa crestem si in urmatorii ani. Motoarele de dezvoltare vor fi inovatia la nivelul produselor, implicarea contina in operatiunile noastre, investitia in brandurile noastre si in oamenii nostri, care sunt principala forta a Grupului. Multumita lor, Ariston Thermo va continua sa creasca si va ajuta la imbunatatirea calitatii vietii clientilor si la protejarea mediului inconjurator”, a mai adaugat Merloni.