Auchan România a publicat cel de-al treilea Raport de Sustenabilitate al companiei care cuprinde date calitative și cantitative privind performanțele non-financiare, impactul activității sale în comunitate și realizările din 2022. Printre cele mai importante categorii incluse în raport se numără strategia de sustenabilitate și definitivarea Planului pentru Climat 2030, procesul accelerat de decarbonizare atât a operațiunilor din magazine, cât și a produselor. De asemenea, sunt cuprinse cele mai importante proiecte de mediu, promovarea unei alimentații sănătoase și combaterea risipei alimentare, lupta împotriva poluării cu plastic, dar și economia circulară, oamenii din companie și comunitățile sustenabile.
Datele incluse cuprind atât perioada 1 octombrie 2021 – 30 septembrie 2022, denumită an glisant, cât și perioada 1 ianuarie 2022 – 31 decembrie 2022.
Raportul este structurat pe 7 capitole principale, fiecare acoperind o arie strategică diferită, subiecte și proiecte esențiale și analizează activitatea companiei în ceea ce privește viziunea, valorile și evoluția numărului de magazine, guvernanța, etică, relația cu partenerii și furnizorii Auchan, dar și elemente de resurse umane, diversitatea și incluziunea în muncă, precum și angajamentele comunitare asumate, dar și obiective pentru viitor.
,,Raportul de Sustenabilitate 2022 reprezintă o muncă colectivă și arată rezultatele eforturilor noastre de a realiza o transformare profundă a modelului de business al companiei, în care sustenabilitatea este integrată în fiecare segment, a procesului accelerat de decarbonizare atât a operațiunilor din magazine, cât și a produselor. În acest demers ne sunt alături atât partenerii, cât și clienții noștri, cărora dorim să le mulțumim pentru implicare. Adaptarea la noile provocări de mediu, sociale și de guvernanță este esențială și ne determină să venim întotdeauna cu soluții concrete pentru a facilita adoptarea de obiceiuri de consum mai responsabile. Doar împreună putem contribui la un viitor mai sustenabil, un viitor în care utilizăm mai puține materii prime și resurse, care vor rămâne disponibile pentru generațiile viitoare”, a declarat Corina Dospinoiu, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.
Auchan promovează o alimentație sănătoasă și susține producătorii locali, colaborând cu peste 85% furnizori români, inclusiv producători ultra-locali, iar gama alimentară este formată din peste 90% produse românești, având până la finalul perioadei de raportare 30 de filiere proprii naționale.
Rezultate cheie ale activității din 2022
Auchan a dezvoltat de-a lungul timpului o politică amplă de combatere a poluării cu plastic, luptă împotriva risipei alimentare și a adoptat măsuri pentru a reduce amprenta de carbon. În 2022, angajamentul Auchan față de climat s-a accelerat și mai mult, odată cu definirea unei strategii globale pentru toate țările în care Auchan Retail este prezent. Astfel, compania și-a definit la nivel de grup o strategie care abordează problema schimbărilor climatice sub numele de Planul pentru Climat 2030, ce vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în concordanță cu prevederile Acordului de la Paris de limitare a încălzirii globale. Strategia de decarbonizare se concentrează pe 4 perimetre de acțiune: energie, echipamente frigorifice, transporturi și produse.
Anul trecut, Auchan a contribuit la salvarea a 6,1 mil de produse prin proiectul „Zero Risipă” și a donat 48 de tone de produse către rețeaua națională de Bănci de Alimente. Compania a reciclat 12 000 tone de deșeuri la nivel de magazine și a reușit o performanță de reducere cu 7%, echivalentul a 83,323 tone, a emisiilor de carbon (față de 2021), pentru cele trei domenii de aplicare. De asemenea, prin campania „PETcolectezi și câștigi”, derulată în perioada 19 ianuarie – 18 mai 2022 și dezvoltată în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management și ONG-ul Viitor Plus, peste 85 000 de ambalaje de plastic de tip PET au fost strânse pentru reciclare în mai puțin de 4 luni, în spațiile special amenajate din hipermarketurile și supermarketurile Auchan din toată țara, în timp ce 1,4 milioane de doze au fost colectate prin campania „Și mama reciclează”. Totodată, ambalajele produselor gastro marcă proprie și pentru livrări Auchan sunt, încă din 2021, în proporție de 100% eco friendly, iar 90% din transportul de marfă a fost realizat cu camioane cu motor tip Euro 6, iar în proporție de 10% cu Euro 5.
Tot legat de reciclare, în 2022, prin demersul de colectare a uleiului alimentar uzat, s-au colectat peste 230 000 de litri de ulei, compania responsabilizând consumatorii casnici și contribuind la educarea către un consum responsabil. La nivel de proiecte de economie circulară, 430 000 de articole textile au primit a doua viață în cadrul shop-ului „O Nouă Viață by Auchan” din magazinele Auchan, proiect lansat în 2021 ca o premieră pe piața locală de retail. Totodată, 65 de tone de îmbrăcăminte au fost colectate și donate către Crucea Roșie Română. În plus, 2 163 de smartphone-uri recondiționate au fost comercializate la standurile Recommerce Group din magazinele Auchan, iar 475 de copaci au fost salvați prin reutilizarea paleților Chep.
Auchan pune accent pe produsele sustenabile, iar 100% din gama de jucării marcă proprie din lemn este certificată FSC, în timp ce gama de produse textile pentru casă marca Actuel este certificată OEKO-Tex 100®.
Compania este implicată activ în comunitate, iar Auchan sprijină peste 90 de proiecte sociale, investind în perioada de raportare 2,5 mil de lei în astfel de proiecte. Totodată, anul trecut a lansat un apel de proiecte național, susținut cu 100.000 euro de Fundația Auchan.
În raport sunt prezentate și date despre companie în calitate de angajator responsabil. În cadrul Auchan România este promovată egalitatea de șanse, angajații având numeroase beneficii și posibilități de dezvoltare. Auchan sprijină egalitatea de gen, iar peste 55% din funcțiile de management sunt ocupate de femei. Anul trecut, Auchan a continuat Programul de Sustenabilitate Personală al angajaților, oferind tuturor celor peste 8 000 de angajați posibilitatea de a se implica în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială, la acțiunile demarate în 2022 luând parte peste 6 300 de angajați Auchan România.
Informațiile și datele complete din Raportul de Sustenabilitate sunt disponibile în întregime pe auchan.ro.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu peste 420 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri și 382 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 370 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2022 de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi. Auchan România este certificat Customers’ Friend și a primit statutul Customers’ Friend – Superior Excellence, precum și certificarea Top Employer în 2023.
Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre proiectele pe care compania le-a desfășurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României, precum și amenajarea a două unități de suport medical pentru pacienții cu forme noncritice de Covid-19. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 6 milioane de produse în 2022 și peste 5 milioane de mese complete), Programul național de colectare a uleiului uzat (prin care a colectat și reciclat peste o jumătate de milion de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum și multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător și societatea.
Mai mult, în fața marii provocări climatice, compania va integra în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil, prezervând planeta. Strategia de climat, parte din umbrela #nuepreatarziu, va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe toate cele 3 scopuri: echipamente frigorifice, energie, transporturi și produse.