Autostrada Bucuresti-Ploiesti (A3) nu va fi deschisa circulatiei sambata, data stabilita dupa mai multe amanari, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi, noul termen avansat de autoritati fiind 1 august, cand va incepe traficul, insa cu restrictii de viteza si dupa ce vor fi remediate unele defectiuni de constructie.
„Siguranta circulatiei nu ne permite sa dam drumul traficului”, a declarat Silaghi, aflat in vizita pe santier, raspunzand unei intrebari.
El nu a avansat alt termen pentru deschiderea traficului.”De asta suntem aici, sa vedem, sa decidem”, a spus el. Ulterior, Silaghi a spus ca problemele vor fi „armonizate” in termen de o luna. „Intr-o luna speram sa armonizam problemele, in special de siguranta a circulatiei, (…) sa putem da drumul la circulatie, urmand ca receptia finala sa se faca conform tuturor normelor tehnice”, a spus ministrul.
Restrictiile de viteza vor fi stabilite impreuna cu Politia Rutiera.
Potrivit directorului general al CNADNR, Mihail Basulescu, deschiderea circulatiei ar putea avea loc la 1 august. intrebat ce restrictii de viteza vor fi impuse, Basulescu a afirmat ca acestea vor fi „in jur de 100 de kilometri pe ora, la nivelul unui drum european”.
„Timpul este extrem de scurt si 30 iunie este un termen pe care si l-au asumat constructorii, n-a fost unul asumat politic. (…) Contractul este intarziat, ei ar fi trebuit sa termine in 15 decembrie, penalizarile curg de la acea data”, a declarat Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
El a adaugat ca au fost constatate defectiuni de planeitate. „Am remarcat, am simtit acum”, a completat Silaghi. Defectiunile urmeaza sa fie remediate in luna iulie. „Aceste defectiuni, ca sa le remediezi, trebui sa inchizi circulatia. Nu dorim sa bulversam traficul, sa deschidem, sa inchidem. si aceste defectiuni trebuie remediate”, a spus secretarul de stat. El a adaugat ca deschiderea traficului va fi permisa cand se va putea circula in conditii de siguranta, cu peste 100 de kilometri pe ora.
Silaghi a afirmat ca „din nefericire pentru constructori” penalitatile curg in continuare, ridicandu-se la 75.000 de lei pe zi. La 22 iunie acestea depaseau 14 milioane de lei. „Noi vedem ca se lucreaza. Nu intelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atat mai mult cu cat CNADNR a avut suficienta clementa fata de constructori. Exista nu mai putin de 10 acte aditionale semnate, ceea ce inseamna un act aditional la cinci kilometri”, a spus ministrul.
Oficialul a precizat ca toti constructorii implicati in proiect vor fi penalizati. „Pe noi ne intereseaza sa dam drumul la toata autostrada, nu ne incalzeste daca o portiune este gata. Ce sa facem, sa circulam de nicaieri spre nicaieri? Sa venim sa ne dam cu masinile pe 20 de kilometri?”, s-a intrebat el.
Silaghi a efectuat o vizita de lucru pe santierul autostrazii A3 Bucuresti – Ploiesti, pentru a verifica, la solicitarea premierului Victor Ponta, stadiul lucrarilor. Ponta i-a solicitat ministrului Transporturilor sa inspecteze, joi, lucrarile la autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Bucuresti-Constanta (A2), iar firmelor care au depasit termenele de executie sa le aplice „fara mila” sanctiuni. Reprezentantii Ministerului Transporturilor nu stiau miercuri, cu trei zile inainte de ultimul termen avansat pentru deschiderea autostrazii Bucuresti-Ploiesti, daca sambata va fi deschisa circulatia auto. Primul termen de dare in folosinta a fost 2010, finalizarea fiind amanata de mai multe ori.
Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct ’98/Com-Axa. Valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.(MEDIAFAX)