AVON și Kaufland România continuă caravana socială #CancelCancer

0
713

Scuze, dar nu am timp acum, nu este o prioritate.

– un demers de prevenție împotriva cancerului de sân – îndemnând femeile să dea ‘cancel’ motivelor pentru care amână controlul mamar anual.

 

București, 12 iulie 2023

România este țara în care prevenția aproape că nu există atunci când vine vorba despre sănătate.  Iar femeile din România nu au timp pentru ele. Grija și timpul sunt întotdeauna îndreptate către familie, copii, părinți, dar niciodată către nevoile lor.

De șase ani, AVON și Kaufland România susțin Caravana Cancel Cancer și consolidează partea de educație și prevenție în ceea ce privește cancerul de sân. An de an, caravana străbate țara în lung și-n lat, oferind ecografii mamare gratuite femeilor care se prezintă la cabinetul medical mobil.

Începând de anul trecut, fiecare femeie care trece pragul caravanei și beneficiază de o ecografie mamară gratuită, scrie pe cartolină anonimă motivul pentru care amână controlul mamar anual.

“Am strâns peste 2500 de motive, de scuze din caravana socială de anul trecut și vom continua demersul și anul acesta. Scopul este să formăm cu ajutorul acestor cartoline un manifest colectiv al scuzelor, un vehicul social cu rolul de a mobiliza femeile să meargă la control, expunându-le la un exercițiu de empatie și solidaritate.

Mii de femei pot citi aceste scuze și pot realiza că nu sunt singure, că anxietățile lor nu sunt izolate și că indiferent de oraș, educație, statut financiar, femeile se confruntă cu probleme similare.

De mai bine de 25 de ani luptăm alături de femeile din România împotriva cancerului de sân și credem că doar prin perseverență, determinare și empatie putem transforma statisticile gri în statisti roz, pline de bucurie și optimism.” (Ana Nicolae, Head of Integrated Communication, AVON România & Moldova)

România este țara în care femeile au moștenit modelul eroinei, iar sacrificiul suprem de dragul familiei, al apropiaților este un firesc generațional.

„Dincolo de scopul fundamental, care este unul de prevenție, Cancel Cancer reprezintă o radiografie a societății noastre – a mentalităților, a lucrurilor pe care le valorizăm, a reperelor sociale pe care le avem.

Cele 2500 de motive pe care le-am înregistrat și prelucrat în caravana din 2022, oferă o imagine brutal de reală a lucrurilor cu care se confruntă femeile în viața de zi cu zi: anxietăți, emoții preluate și dogme moștenite din generație în generație, iar uneori chiar anularea identității prin deprioritizare.

Există un puternic identificator cultural, care are legătura cu profilul acestei țări și cu sistemele socio-politice care au amprentat evoluția noțiunii de familie.

Modelul agripinic (‘Agripina fii bărbată’), eroizarea prin sacrificiu (‘Eu mă las pe ultimul loc, familia e mai importantă’), confuzia dintre iubire de sine și egoism, dintre respect de sine și aroganță sunt realități cu care se confruntă femeile din România. Și prin extensie, întreaga societate. (Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director, Starcom România)

Lipsa timpului este principalul motiv invocat pentru amânarea controlului: Pentru mine nu îmi fac timp. Amân mereu.”;Alerg prea mult pentru siguranța zilei de mâine, încât uit de mine.”;Pe primul loc este familia. Nu am timp de mine.” ; „Nu am timp. Timpul este alocat copiilor”;” Din cauza serviciului nu am timp să fac nimic pentru mine.”; „Nu am timp liber ca să mă pot duce la medic”. „ Sunt tânără mămică, nu am timp să mă gândesc la mine.”; „Nu am timp să stau la cozi infernale, la spital.”

Neajunsurile financiare reprezintă un alt motiv pentru care multe dintre femei amână ecografia mamară: „Am neglijat din considerente financiare. Mereu consult un medic doar atunci când nu mai pot.; „Lipsa banilor. Sunt foarte scumpe serviciile medicale.”; „Banii sunt motivul pentru care nu am făcut niciodată o ecografie mamară.”; „Serviciile medicale sunt foarte scumpe. Cred în prevenție, dar atunci când nu ai bani, nu ai cum să faci nici prevenție.”; „Nu există fonduri suficiente, iar eu fiind pensionară nu îmi permit să merg în clinici private.”; „Salariul meu este prea mic față de cheltuielile pe care le am lunar.”

Teama sau atitudinea fatalistă reprezintă un alt argument pentru care femeile nu ajung la un control senologic: „Mi-a fost frică.”; „Sunt tânără! Sigur am timp să merg mai târziu.”; „De frică am amânat mereu.”; „Mi-a fost frică, am preferat să cred că nu am nimic.”; „ Recunosc că mi-a fost foarte frică. Știu că nu doare nimic, dar mi-a fost frică de un posibil rezultat.”; „ De frica unui diagnostic grav am preferat să  nu merg.”; „Mereu am considerat că nu mi se poate întâmpla mie.”

Lipsa simptomelor este un alt argument care generează amânarea controlului mamar:Nu am avut probleme și atunci am amânat mereu.”

Infrastructura medicală este în continuare o problemă reală și în 2023: „În localitate nu există medic care să facă ecografii mamare.”; „Lipsa infrastructurii medicale – la noi în oraș nu ai unde să faci o ecografie mamară.”

Pe lângă aceste motive, există o multitudine de alte scuze individuale, particulare, dar care își găsesc ecoul și în rândul altor femei.

Pornind de la această observație, caravana continuă și  anul acesta tot sub semnul scuzelor care cauzează amânarea controlului mamar anual.

“CancelCancer reprezintă un manifest pentru sănătate, pentru un stil de viață sănătos și responsabil. Este o inițiativă care mobilizează femeile pentru a avea grijă de sănătatea lor și pentru a se concentra pe prevenție.

România este țara europeană cu cea mai ridicată mortalitate cauzată de depistarea foarte târzie (în stadiile 3 și 4) a cancerului la sân.

Campania #CancelCancer a fost inițiată de AVON cu sprijinul Kaufland în 2016 și este un demers social cu scopul de a îmbunătăți statisticile, de a educa femeile din România și de a transforma prevenția într-un subiect uzual și firesc.

Iar pentru Kaufland România este un exemplu concret că implicarea face diferența și că demersurile sociale consolidate an de an ne ajută să avem o comunitate educată și sănătoasă.” (Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România)

Anul acesta caravană se desfășoară în două etape. Peste 1700 de femei vor beneficia, în 2023, de anamneze și ecografii mamare gratuite, iar – în cazul în care este nevoie – și de un voucher pentru mamografie (la una dintre clinicile Regina Maria din fiecare oraș sau din proximitate).

 

Programul caravanei #CancelCancer2023 este următorul:

Oraș Date Adresă
Etapa 1
Iași 12-14.07.2023 Kaufland Iași-Tătărași (str. Aurel Vlaicu nr 54A)
Vatra Dornei 15-17.07.2023 Kaufland Vatra Dornei (str. 22 Decembrie nr. 24)
Sovata 18-20.07.2023 Kaufland Sovata (str. Primăverii nr. 58)
Oradea 21-23.07.2023 Kaufland Oradea-Ioșia  (str. Şt. Octavian Iosif nr. 3A)
Timișoara 24-26.07.2023 Kaufland Timișoara-Calea Stan Vidrighin (str. Chimiștilor nr. 5-9)
Orăștie 27-29.07.2023 Kaufland Orăștie (str. Armatei nr. 36)
Brașov 30.07-01.08.2023 Kaufland Brașov-Tractorul (str. 13 Decembrie nr. 90E)
Etapa 2
Sibiu 29-31.08.2023 Kaufland Sibiu-Șelimbăr (DN 1, com. Şelimbăr nr. 1A)
Târgu Jiu 01-03.09.2023 Kaufland Târgu Jiu Luncilor (str. Termocentralei nr. 2A)
Craiova 04-06.09.2023 Kaufland Craiova-Valea Roșie   (Calea Bucureşti nr. 72)
Alexandria 07-09.09.2023 Kaufland Alexandria (Șos. Bucureşti nr. 168)
Constanța 10-12.09.2023 Kaufland Constanța Palazu Mare (bd. Tomis nr. 437)
Tulcea 13-15.09.2023 Kaufland Tulcea-Barajului (șos. Barajului nr. 11)
Galați 16-18.09.2023 Kaufland Galați-Micro 40 (str. Henri Coandă nr. 7)
Ploiești Sud 19-21.09.2023 Kaufland Ploiești-Sud (Piaţa 1 Decembrie 1918 nr. 1A)
București 28.09-01.10.2023 Kaufland Rahova (str. Mihail Sebastian nr. 88C)

 

Consultațiile vor fi oferite pe baza programărilor care se vor face în fiecare zi pentru ziua în curs, în ordinea sosirii, în limita a 30 de ecografii pe zi.

Ziua 1/oraș: 12:00-20:00

Ziua 2/oraș: 10:00-19:00

Ziua 3/oraș: 10:00-19:00

Detaliile campaniei pot fi accesate pe pagina de Facebook Stop Cancer la Sân si pe pagina de Instagram CaravanaCancelCancer

***

Despre AVON

AVON este prezent de 25 de ani pe piața din România, timp în care și-a menținut o poziție de top în preferințele consumatorilor, reușind în același timp să pună bazele uneia dintre cele mai mari comunități de femei. Compania este preocupată nu numai să aducă frumusețe și independenţă femeilor, dar și să le îmbunătățească viața, promovând respectul pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea socială și militând continuu pentru sănătatea și standardul lor de viață.

Timp de peste două decenii, AVON a investit constant în campaniile sociale pe care le susţine, Campania Respectului şi Campania pentru Sănătatea Sânilor, ce combat violența domestică și cancerul la sân, donând peste 3,5 milioane de euro pentru a sprijini proiecte dedicate acestor cauze sociale.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.500 de magazine în 8 țări, peste 148.000 de angajați și o rețea de 167 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații neguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro. 

Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro – unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la [email protected] sau la numărul de telefon 021.9132.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here