BlueEfficiency Power: Mercedes-Benz prezinta noua generatie de motoare pentru autovehiculele comerciale

0
885

Noua familie de motoare OM 93x pentru autovehicule comerciale de tonaj mediu dotate cu tehnologia BlueEfficiency Power respecta normele standard de emisii Euro VI
In plus, a fost introdusa noua generatie de motoare OM 470  pentru autovehicule de mare tonaj

Noi puncte de referinta pentru protectia mediului, economie si dinamica
500 de milioane de euro investiti in dezvoltare si „sincronizare a productiei” in Mannheim
Stuttgart – Mercedes-Benz a dezvaluit o generatie complet noua de motoare pentru autovehicule comerciale de tonaj mediu prin prezentarea noilor motoare de serie OM 93x la Stuttgart-Unter­türk­heim. Alaturi de motorul OM 470 pentru autovehiculele de mare tonaj, Daimler isi extinde portofoliul de motoare „BlueEfficiency Power” cu o gama cuprinzatoare in concordanta cu standardele de emisii Euro VI. Prezentat pentru prima oara in 2011, motorul OM 471  a fost deja introdus in serviciile de transport de marfuri pe distante lungi pe noul Mercedes-Benz Actros.
„Noile motoare stabilesc noi puncte de referinta in clasa lor. Acestea au fost create pentru a face fata fara compromis normelor de mediu, economiei de combustibil si performantei”, a declarat Georg Weiberg, Director al Truck Product Engineering Daimler Trucks, in cadrul lansarii motoarelor. Pentru prima data in gama de motoare de serie destinate autovehiculelor comerciale, toate motoarele respecta normele standard de emisii Euro VI. Normele Euro VI vor fi obligatorii in Uniunea Europeana din 2013/14. „Prin urmare, Mercedes-Benz isi asuma din nou rolul de pionier in protectia mediului”, a adaugat Weiberg. El a mai subliniat ca acest lucru era foarte important mai ales pentru motoarele OM 93x pentru ca acestea sunt folosite pe autovehiculele comerciale de tonaj mediu, in principal pe camioane si autobuze, utilizate cu precadere in aglomeratiile urbane, in cazul carora reducerea de emisii reprezinta un beneficiu pentru populatia locala.
in acelasi timp, noile motoare pentru autovehicule comerciale de tonaj mediu sunt extrem de economice multumita perioadei indelungate de viata, consumului scazut de combustibil, tehnologiei AdBlue si uleiului de motor si intervalelor lungi de intretinere. Tehnologia inovatoare a motoarelor garanteaza modelelor OM 93x acceleratie prompta si putere impresionanta. Unul dintre cele mai importante elemente tehnice este sincronizarea supapelor variabile, introdusa pentru prima data pe motoarele diesel.
„Am investit in jur de 500 de milioane de euro pentru dezvoltarea noilor motoare Mercedes-Benz OM 934 si OM 936 si pentru instalatiile de productie de la fabrica din Mannheim”, a afirmat Stefan Buchner, Director al Global Powertrain, Procurement and Manufacturing Engineering Daimler Trucks. „Acest angajament a fost rasplatit: noua serie de motoare OM93x reprezinta un punct de referinta in segmentul de motoare pentru autovehiculele comerciale de tonaj mediu si este potrivit pentru o gama larga de aplicatii – acestea sunt folosite pe camioane, autobuze, dar si ca motor industrial.” Acest motor face parte dintr-un sistem modular cu un grad inalt de componente partajate.
Motoarele OM 934 si OM 936 pentru autovehiculele comerciale de tonaj mediu, cu 4 respectiv 6 cilindri si cilindree de 5,1 si 7,7 litri, asigura o putere de la 115 kW (156 CP) la 260 kW (354 CP). Pe termen lung, cele doua motoare vor inlocui motoarele din seria 900 lansate in 1996, cu un volum de productie de pana la un milion de unitati.
Motorul OM 470 pentru autovehiculele de mare tonaj cu sase cilindri si cilindree de 10,7 litri genereaza o putere de la 240 kW (326 CP) la 315 kW (428 CP). Acesta este urmat de motorul OM 471 cu o capacitate de 12,.8 litri prezentat anul trecut.
Noile motoare sunt adaptate pentru transportul de distributie de tonaj mic pana la cel de tonaj mare, servicii de constructii de tonaj mic si mediu si pentru transportul pe distante lungi. De asemenea, OM 936 este proiectat și pentru autobuzele de transport din zonele urbane si rurale, in configuratii verticale si orizontale.
Momentan se planifica instalarea motoarelor pe alte marci si modele ale Daimler Trucks pe alte continente. De asemenea, se planuieste utilizarea motoarelor de ultima generatie de patru si sase cilindri in aplicatii off-highway ca motoare industriale. Productia de motoare de serie pentru autobuze de tip urban de la Mannheim va incepe in scurt timp.
Fabrica Mannheim opereaza conform principiului de „sincronizare a productiei”. Acest lucru inseamna ca cele trei zone de productie, cea de turnatorie, prelucrare si asamblare, functioneaza ca un sistem integrat ca parte a fluxului continuu de productie. De asemenea, managementul de furnizare globala este coordonat tot la Mannheim.

Stelian Campean
[email protected]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here