Bosch își menține direcția în timpul crizei coronavirus și obține rezultate pozitive

0
1649
Bilanzpressekonferenz Bosch 2019, am 09.05.2019, in Renningen, DEU, Deutschland, Germany, Copyright: Bosch

Neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon obținută – compania are rezultate mai bune decât cele prevăzute pentru 2020

 

  • Vânzări: 71,6 miliarde de euro / EBIT: 1,9 miliarde de euro
  • Volkmar Denner, CEO Bosch: „Sustenabilitatea și AIoT reprezintă cheia afacerii noastre viitoare.”
  • Stefan Asenkerschbaumer, CFO Bosch: „Eforturile noastre susținute pentru reducerea costurilor și sporirea competitivității asigură o bază financiară solidă, de la care putem porni către noi zone promițătoare.”
  • Mobilitate sustenabilă: în 2020 s-au obținut comenzi în valoare de 7,5 miliarde de euro numai pentru soluțiile de electrificare a sistemului de propulsie
  • Creșterea piețe AIoT: 10 milioane de scule electrice, aparate electrocasnice și sisteme de încălzire cu funcții de conectivitate deja vândute / peste 90 de procente din toate produsele electronice Bosch sunt deja prevăzute cu funcții de conectivitate
  • Toate unitățile Bosch au devenit neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primăvara anului 2020; un audit independent este în prezent în desfășurare

 

 

 

Stuttgart, Germania – În anul fiscal 2020, Grupul Bosch a obținut un rezultat pozitiv, în ciuda impactului crizei cauzate de coronavirus și a scăderii producției de autovehicule. De fapt, furnizorul de tehnologie și servicii a avut rezultate mai bune decât cele preconizate inițial. Conform cifrelor preliminare,[1] câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Astfel, marja EBIT estimată  se apropie de 2,5 procente. După ajustarea pentru cheltuielile de restructurare, valoarea EBIT estimată ajunge la 3,3 miliarde de euro – o marjă de aproximativ 4,5 procente. Vânzările totale ale Grupului Bosch s-au ridicat la suma de 71,6 miliarde de euro: o scădere de 4,4 procente față de anul anterior, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. „În ciuda impactului pandemiei, am putut obține un rezultat pozitiv neașteptat. Înainte de toate, trebuie să le mulțumim angajaților noștri pentru angajamentul lor extraordinar,” a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în cadrul prezentării rezultatelor preliminare. De asemenea, acesta a adăugat că ampla diversificare și amprenta globală a companiei și-au dovedit valoarea. „Prin investirea în zone de importanță pentru viitor, precum mobilitatea sustenabilă, Internetul lucrurilor și inteligența artificială, ne extindem și mai mult rolul de lider în inovație.” Bosch consideră că mai ales AIoT – combinația dintre inteligența artificială (IA) și Internetul lucrurilor (IoT) – va crea oportunități de creștere pe piețe care valorează miliarde. „Ne dorim să devenim un lider în materie de AIoT”, a declarat Denner. „Datorită cunoștințelor noastre solide în diferite domenii și expertizei vaste în electronică și software, dispunem de mai multe resurse decât majoritatea concurenților noștri.”

 

Acțiuni decisive – fluxul de numerar ridicat disponibil asigură libertate financiară

După ce vânzările Bosch s-au prăbușit în urma închiderii activității în primăvară, ce a afectat nenumărate țări și industrii, acestea au recuperat mult teren în a doua jumătate a anului 2020. „Suntem foarte mulțumiți de modul în care activitatea a decurs, în general, în 2020, în ciuda crizei,” a declarat Prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație. „Am luat rapid măsuri pentru a ne alinia costurile și cheltuielile de capital la scăderea vânzărilor – fără a neglija noile domenii de activitate promițătoare.” Drept urmare, Bosch a generat un flux de numerar disponibil de aproximativ 5 miliarde de euro, cel mai mare nivel din istoria companiei, asigurând astfel suficientă libertate financiară pentru companie pe perioada crizei. Cu o rată a cheltuielilor de capital de aproximativ 5 procente, Bosch a putut economisi aproximativ un miliard de euro în numerar, prin comparație cu anul anterior.

 

Creștere sustenabilă – cu ajutorul neutralității din punct de vedere al impactului asupra climei și al electromobilității

În ciuda crizei, Bosch continuă să își concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, cu un accent sporit pe practicile comerciale sustenabile. Compania a realizat un obiectiv semnificativ în primăvara anului 2020, când, nedescurajată de pandemie, a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în toate cele 400 de locații ale sale din întreaga lume. „Ne-am ținut de cuvânt. Conform calculelor pregătite la nivel intern, Bosch a devenit prima întreprindere industrială cu prezență la nivel mondial care a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în primăvara anului 2020 – mai devreme, cu mai puține decalări și mai rentabil decât era planificat,” a afirmat Denner, explicând faptul că în prezent se desfășoară un audit independent. De asemenea, a reafirmat și următorul obiectiv Bosch, respectiv reducerea de 15 procente a emisiilor de CO2 de-a lungul lanțului de aprovizionare, până în 2030.

 

Bosch își transmite mai departe propria experiență în atingerea neutralității din punct de vedere al impactului asupra climei, către alte companii, prin intermediul unității operaționale Bosch Climate Solutions, ai cărei clienți includ Freudenberg, Hansgrohe și Koehler Paper Group. „Noul nostru serviciu de consultanță deschide calea altor companii către neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei, alături de noi domenii de creștere,” a afirmat Denner.

Din acest motiv, un obiectiv Bosch este reprezentat de soluțiile tehnice noi și îmbunătățite pentru viitorul condusului. El a explicat că, în drumul către o mobilitate sustenabilă, compania a investit deja 5 miliarde de euro în sisteme de propulsie electrice. Iar în acest an Bosch va cheltui 700 de milioane de euro cu dezvoltarea soluțiilor de mobilitate electrice, inclusiv a celulelor de carburant. Această sumă este cu aproape 40 de procente mai mare decât cea de anul precedent. „În viitorul apropiat, electromobilitatea va deveni una dintre activitățile de bază ale Bosch. Țelul nostru este să devenim lider de piață în segmentul electromobilității pentru autovehicule pe bază de acumulatori și celule de carburant,” a declarat Denner. „Deja avem un portofoliu în materie de mobilitate electrică mai extins decât orice altă companie – de la biciclete electrice la camioane.” Investițiile inițiale mari făcute de Bosch în acest domeniu dau roade: activitatea companiei pentru electrificarea sistemului de propulsie crește de două ori mai repede decât piața și deja are o valoare de câteva miliarde de euro, a explicat Denner. Din anul 2018, Bosch a achiziționat 90 de proiecte de electrificare a sistemului de propulsie, dintre care numai cele 30 de anul trecut valorează 7,5 miliarde de euro. Peste 2,5 milioane de autovehicule din întreaga lume sunt în prezent prevăzute cu sisteme de propulsie electrice Bosch.

 

Schimbările structurale au nevoie de o tranziție fără probleme

Conform declarațiilor lui Denner, schimbările structurale de la nivelul industriei și iminenta introducere a regulamentului Euro7 împing sectorul auto într-o etapă de tranziție solicitantă. „Electromobilitatea este iminentă, iar Bosch s-a aflat la volanul acestei schimbări de ani de zile”, a afirmat acesta. „Dar investițiile inițiale pentru finanțarea sa trebuie să rezulte din activitatea noastră pentru sistemele de propulsie deja existente.” A adăugat și că, pentru a păstra cât mai mulți angajați pe parcursul acestei transformări, este esențial pentru Bosch și pentru alte companii ca tranziția să fie lină. „Autovehiculele electrice sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon dacă funcționează cu energie provenită din surse regenerabile, iar același lucru se poate spune și despre autovehiculele diesel sau pe benzină – atât timp cât funcționează cu carburanți sintetici. Nu ar trebui să permitem viitorului regulamentul Euro7 să rateze această șansă de a contracara încălzirea globală.” Chiar și în prezent, motoarele moderne diesel și pe benzină nu mai au același impact semnificativ asupra calității aerului din zonele urbane. „Doar pentru că o idee este corectă din punct de vedere social și economic, nu înseamnă că trebuie să fie neapărat greșită din punct de vedere ecologic,” a continuat Denner. „Trebuie să menținem un echilibru între considerentele economice, ecologice și sociale.” Obiectivul ar trebui să fie sprijinirea industriei auto în tranziția către o mobilitate ecologică, simultan cu garantarea locurilor de muncă, a spus el.

 

AIoT ca oportunitate de creștere – asigurarea inteligenței produselor conectate

Prin combinarea inteligenței artificiale și a internetului obiectelor, Bosch dorește să își facă loc pe o piață extrem de valoroasă. Cu soluțiile AIoT inovatoare, compania va crea beneficii suplimentare pentru clienți, prin reducerea costurilor cu energia și creșterea nivelului de confort și siguranță. Conectivitatea generează informații despre modul de utilizare al produselor Bosch. Bosch dorește să beneficieze de aceste informații pentru a îmbunătăți modul de utilizare prin actualizări de software sau noi funcții și servicii.

În ultimii ani, Bosch a trasat cerințele tehnice: o suită IoT conectează dispozitivele, senzorii și gateway-urile, iar o infrastructură pe bază de cloud prelucrează datele. Mai mult, platforma IA permite dezvoltarea rapidă a aplicațiilor care utilizează inteligență artificială.

 

„Următorul pas este transformarea expertizei tehnice în afaceri,” a declarat Denner. Bosch deja a vândut aproximativ zece milioane de scule electrice, aparate electrocasnice și sisteme de încălzire cu funcții de conectivitate, iar numărul utilizatorilor activi este în creștere. Bazându-se pe experiența din domeniul inteligenței artificiale, compania a înființat Centrul Bosch pentru Inteligență Artificială, sau BCAI, la începutul anului 2017 – o măsură care dă rezultate. La doar trei ani de la deschidere, investiția inițială a fost deja acoperită; contribuția BCAI la rezultat se apropie de 300 de milioane de euro. BCAI are în prezent aproximativ 270 de experți în IA, care lucrează la peste 180 de proiecte în domenii precum mobilitatea, producția, casele inteligente și agricultura.

 

Noua divizie pentru Soluții Informatice Integrate care numără aproximativ 17.000 de angajați va avea și ea un rol important în călătoria Bosch către statutul de companie AIoT. „Noua divizie reunește noutățile în materie de hardware și software pentru noile arhitecturi ale componentelor electronice pentru industria auto”, a afirmat Denner. „Aceasta este poarta noastră către o piață emergentă bazată pe un nivel mai ridicat de inteligență a autovehiculelor.” Doar în a doua jumătate a anului 2020, Bosch a obținut comenzi de computere auto în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Alte acorduri similare în valoare de miliarde vor urma în acest an.

 

Bosch dezvoltă aplicații AIoT pentru toate sectoarele sale de activitate. Un exemplu este Aviotec, un sistem de detectare video a incendiilor care utilizează inteligența artificială pentru a detecta fum și flăcări, chiar și exclusiv cu surse de lumină în infraroșu. Un altul este o platformă pentru aplicații pentru inspecția vizuală a pieselor prelucrate, care folosește IA pentru detectarea chiar și a celor mai fine zgârieturi prezente pe suprafață. Iar în cazul dispozitivelor de urmărire pentru condiția fizică, un nou senzor cu funcție de autoînvățare cu IA de ultimă generație minimizează latența și consumul de energie. Aici, senzorul însuși este piesa inteligentă.

 

Contribuția diferitelor sectoare de activitate la dezvoltarea afacerii în 2020

Vânzările unităților operaționale Bosch au înregistrat scăderi ca urmare a pandemiei de coronavirus; singurul segment care a înregistrat creșteri a fost cel al bunurilor de consum. Sectorul de activitate pentru Soluții de Mobilitate, care a fost foarte afectat de închiderea unităților de producție din industria auto, a obținut venituri în sumă de 42,3 miliarde de euro. Cu toate acestea, în ciuda unei scăderi de 9,5 procente față de anul anterior, activitatea a crescut mai repede decât piața, unde producția auto s-a contractat cu 15 procente. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar rezultă o scădere de 8,1 procente. Sectorul Bunurilor de consum a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 5,2 procente, atingând 18,6 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, această sumă ajunge la 8,2 procente.

Diviziile de aparate electrocasnice și scule electrice au urmat și ele tendințele stabilite de clienți, concentrându-se asupra mediului casnic. În ciuda unei redresări la nivel de comenzi începând din toamnă, sectorul Tehnologiei Industriale nu s-a putut delimita de vulnerabilitatea pieței pe termen lung. Vânzările totale au scăzut cu 16 procente față de anul anterior, atingând 5,1 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, rezultă o scădere a vânzărilor de 15 procente față de anul anterior. Sectorul Energiei și Tehnologiei de construcții a obținut vânzări în valoare de 5,4 miliarde de euro. În timp ce programele de subvenționare au ajutat sectorul sistemelor de încălzire, anularea nenumăratelor evenimente a afectat sectorul produselor tehnologice pentru conferințe și sonorizare. Vânzările au scăzut cu 3,4 procente, sau 2 procente, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar.

 

Contribuția diferitelor regiuni la dezvoltarea afacerii în 2020

Bosch a resimțit impactul prăbușirii vânzărilor din primăvară în toate regiunile: veniturile din vânzări în Europa au ajuns la 38 de miliarde de euro. Acest lucru reprezintă o scădere de 5,7 față de anul anterior, sau 4,6 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Vânzările din America de Nord au scăzut cu 14 procente, la 10,8 miliarde de euro, respectiv o scădere de 12 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,1 miliarde de euro. În termeni nominali, acest rezultat reprezintă o scădere de 21 de procente. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, scăderea ajunge la doar 2,5 procente. În Asia Pacific, vânzările au ajuns la 21,7 miliarde de euro, cu doar 1,4 procente mai puțin decât în anul anterior. Ajustările în funcție de cursul de schimb valutar ne arată, de fapt, o creștere a vânzărilor de numai 0,5 procente. Redresarea rapidă a pieței și evoluția pozitivă din China au fost de ajutor. Vânzările din China le-au depășit pe cele din Germania, pentru prima dată în istoria Bosch.

 

Evoluția numărului de angajați în 2020: niveluri de efectiv în general stabil

La 31 decembrie 2020, Grupul Bosch număra aproximativ 394.500 de angajați la nivel mondial. Acest lucru demonstrează faptul că, în ciuda crizei, Bosch a putut menține stabilitatea nivelului de ocupare al locurilor de muncă, iar majoritatea schimbărilor au avut loc în China și Germania. Bosch a înregistrat o ușoară creștere a numărului de angajați în unitățile de cercetare și dezvoltare, creștere realizată pentru impulsionarea unor investiții strategice esențiale.

 

Perspective pentru 2021: obiectivul este ieșirea din criză pe o poziție mai puternică

Bosch se așteaptă ca economia globală să își reia mersul încet în 2021. După o contractare de aproximativ 4,5 procente în ultimul an, Bosch anticipează o creștere de până la 4 procente pe parcursul acestui an. „Criza nu s-a sfârșit,” a declarat Asenkerschbaumer. În opinia sa, creșterea nu va fi împiedicată doar de rata de infectare în continuare ridicată și de restricțiile sociale și economice aferente. El a explicat că și schimbările de ordin politic, precum Brexit-ul, și concurența strategică dintre SUA și China, cu potențiale restricții comerciale, pot afecta dezvoltarea economică la nivel global.

„În ciuda tuturor acestor provocări, obiectivul nostru rămâne un nivel de creștere care depășește piețele din domeniile și regiunile importante pentru noi.” Indiferent de evoluția pandemiei, Bosch intenționează să continue ajustările necesare pentru a răspunde schimbărilor de ordin structural și implementarea acestora într-un mod cât mai acceptabil posibil din punct de vedere social. „Eforturile noastre susținute pentru reducerea costurilor și sporirea competitivității asigură o bază financiară solidă, de la care putem porni către noi zone promițătoare.”

 

 

Persoană de contact pentru jurnalişti:

Miruna Andriesei
Telefon: +40 730 024 478

 

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

 

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 394.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 71,6 miliarde de euro în 2020. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 126 locaţii din lume, Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

 

Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.

 

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

 

 

 

 

 

 

[1] Conform rapoartelor interne.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here