Business Breakfast la Palatul CCIB: Raportarea de sustenabilitate – provocări și soluții

0
199

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat un nou eveniment din seria Business Breakfast la Palatul CCIB, cu tema „Inovație și sustenabilitate – Cum transformăm cerințele ESG în avantaje competitive?”.

„Am organizat acest eveniment pentru a veni în sprijinul oamenilor de afaceri cu informații valoroase și soluții practice furnizate de profesioniști din mediul public și din cel privat cu scopul de a înțelege condiționalitățile impuse de reglementările privind raportarea de sustenabilitate și de a-și stabili din timp un plan de parcurs care să asigure nu numai cerințele de conformare, ci și optimizarea proceselor de afaceri”, a declarat Iuliu Stocklosa, președintele CCIB.

În prima parte a evenimentului prof. univ. dr. Adriana Duțescu, consilier pe probleme interne al președintelui Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) și Gabriela Ciulacu Bițan, consilier în cadrul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă, aflat în coordonarea Secretariatului General al Guvernului, au abordat principalele aspecte legale și tehnice privind raportarea de sustenabilitate. Participanții au avut oportunitatea de a primi informații detaliate privind: cadrul legal aplicabil, calendarul de implementare și criteriile pe baza cărora entitățile de interes public și firmele sunt încadrate într-unul dintre cele trei valuri de raportare, cu intrare în vigoare în 2025, 2026, respectiv în 2027.

Totodată, au fost detaliate noutățile aduse de pachetele de simplificare Omnibus, adoptate de Comisia Europeană la finele lunii februarie. În plus, au fost prezentate funcționalitățile și beneficiile Codului Român al Sustenabilității – platformă intuitivă, accesibilă gratuit, realizată de Secretariatul General al Guvernului, prin Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, în parteneriat cu Institutul Național de Statistică și Asociația Regională pentru Dezvoltare Antreprenorială Oltenia.

„Deși asistăm la o temperare a entuziasmului european pe probleme de sustenabilitate, legislația aplicabilă va avea un impact mare asupra tuturor categoriilor de entități, îndeosebi asupra IMM-urilor, și va conduce la resetarea, la restructurarea modelelor de business”, a subliniat prof. univ. dr. Adriana Duțescu.

În context, au fost foarte bine primite informațiile oferite de Simona Curpăn, șef Serviciu Promovare Regională (Agenția de Dezvoltare Regională București-Ilfov) privind oportunitățile de finanțare oferite companiilor prin Programului Regional București-Ilfov 2021-2027, cu accent pe cele dedicate creșterii competitivității prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice.

În cadrul discuțiilor s-a reliefat necesitatea unei bune pregătiri în domeniu a comunității de afaceri, punctându-se faptul că acele companii care vor fi capabile să furnizeze date relevante cu privire la sustenabilitatea produselor/serviciilor/activităților vor avea un avantaj competitiv pe piață.

În plus Irina Popescu, consultant sustenabilitate la Cash Consult, a subliniat că un raport de sustenabilitate bine întocmit, pe baza unor date colectate și analizate corect poate furniza informații deosebit de utile pentru optimizarea activității companiei, de exemplu în ceea ce privește: consumurile energetice, managementul deșeurilor, fluxul productiv. Identificând ce trebuie optimizat, pot fi gândite proiecte finanțabile prin diverse programe.

Următoarea ediție a Business Breakfast cu tema „ Impactul noilor tehnologii asupra pieței de afaceri: AI, blockchain și automatizare” va avea loc în Aula Carol I a Palatului CCIB, pe 4 iunie, la ora 9:30.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here