Cât timp lucrează efectiv cei mai productivi angajați?

0
1552

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/lemn-scaun-birou-afaceri-creative-926606/

 

Pe lângă planurile de dezvoltare și inovație, productivitatea este următoare pe lista celor mai importante aspecte ce ajută în creșterea unei afaceri. Află în cele ce urmează cum se poate face ca aceasta să fie mereu în continuă creștere, dar și cât timp lucrează efectiv cei mai eficienți angajați.

 

Timpul trebuie împărțit între munca efectivă, relaxarea și relațiile interumane. Cum se stabilește cât timp trebuie să petreacă angajatul lucrând astfel încât să fie extrem de productiv? Răspunsul ar fi pauzele lungi și dese, cheia marilor succese. Nu, nu este o frază spusă cu ironie. Potrivit mai multor studii efectuate privind productivitatea angajaților, a reieșit că cei mai eficienți dintre aceștia lucrează aproximativ 52 de minute, urmate de câte o pauză de aproximativ 17 minute. Astfel, rezultă că dintr-un program de 8 ore, fără să fie calculată pauza de masă, angajatul lucrează aproximativ 6 ore și restul de 2 ore sunt pentru relaxare.

Ce se poate face astfel încât pauza să fie una eficientă

Pentru ca angajatul să își încarce bateriile, ideal ar fi ca în timpul pauzei să-și desprindă ochii de ecranul calculatorului. Chiar dacă este tentat să intre pe rețelele de socializare sau să se uite la filmulețe amuzante, mult mai bine ar fi să folosească pauza pentru a se ridica de pe scaun și pentru a-și odihni ochii.

  • Poate să facă mici exerciții fizice ce au scopul de a-i îndrepta coloana, de a îi pune sângele în mișcare și pentru a-și decongestiona încheieturile mâinilor;
  • Mișcarea e extraordinar de benefică. Dacă vremea îi permite, acesta poate să iasă la o plimbare afară. Își va limpezi mintea și o va oxigena. Mai mult, vitamina D, care se asimilează prin expunerea pielii la razele soarelui, stimulează și ajută la creșterea capacității de concentrare;
  • Socializarea cu colegii poate să inducă o mai bună stare de spirit;
  • Să încerce, pe cât posibil, să excludă gândurile legate de muncă atâta vreme cât se află în pauză.

 

Odihna lucrează în favoarea organismului angajatului, acesta putând să lucreze mai eficient și mai bine. Astfel, cu ajutorul acestor momente de recreere folosite inteligent, vor avea de câștigat ambele părți implicate.

Factori care influențează productivitatea

Dacă am stabilit deja care este rolul pauzelor în productivitatea angajatului, eficienta celor 6 ore petrecute efectiv muncind poate fi, de asemenea, influențată de câțiva factori care țin atât de angajator, cât și de angajat.

 

  • Nimic nu poate pune bețe în roate unui angajat mai bine decât un calculator care merge greu și se blochează sau o imprimantă care dă erori. De aceea, atunci când vine vorba de tehnologia biroului și de aparatura folosită, este esențial ca acestea să funcționeze fără cusur pentru o productivitate bună.

 

  • Cu cât sunt mai bune condițiile de muncă, cu atât mai productivă este și munca angajaților. Să aibă aer condiționat pe timp de vară, posibilitatea de a-și face o cafea sau un loc unde să ia masa pot conta enorm. Mai mult, un aspect deloc de neglijat, mai ales pentru cei ce au muncă de birou, este calitatea scaunelor. Avantajele unui scaun de birou calitativ sunt extrem de multe, printre cele mai importante fiind cele legate de sănătatea celui care stă pe ele. acestea pot preveni apariția durerilor lombare, ajută la menținerea unei posturi corecte și sunt extraordinar de comode. Pe ro se găsesc zeci de modele de scaune ergonomice ce îndeplinesc toate condițiile unui scaun de calitate;

 

  • Bonusurile, pe lângă salariu, laudele, dar și alte avantaje, precum posibilitatea lucratului de acasă, pot fi niște metode care îi pot stimula pe angajați să fie mai productivi;

 

  • Cu cât sunt mai bine organizate departamentele și cu cat mai clare sunt stabilite obiectivele și sarcinile fiecăruia, cu atât mai eficientă este munca.

 

Pe de altă parte, angajatul poate să ia și el câteva măsuri pentru a se asigura că lucrează cât mai eficient, printre care:

 

  • Ține telefonul pe silent;
  • Renunță la multitasking. Atunci cand sunt prea multe sarcini în același timp, există riscul să nu se poată finaliza niciuna la timp și corect;
  • Folosirea căștilor pentru a nu fi distras

 

Zicala „Calitate, nu cantitate” pare să fie valabilă și în acest caz. Încă există discuții în contradictoriu în ceea ce privește natura productivității la locul de muncă. În vreme ce unii angajatori asociază prezența fizică a angajatului la birou cu productivitatea, alți angajatori sunt de părere că munca efectuată contează mult mai mult ca orele prestate. Astfel, este imposibil ca o persoană să fie productivă 100% în cele 8 ore petrecute la birou. Chiar dacă se dorește valorificarea fiecărui minut, o metodă de a face acest lucru și de a crește productivitatea este reîncărcarea bateriilor cu ajutorul pauzelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here