CBRE Romania: Romanii vor sa manance mai sanatos la mall

0
805

Studiul “Food&Beverage in a shopping center” contureaza profilul unor consumatori exigenti care isi doresc oferte diversificate si mai multe facilitati 

CBRE Romania a realizat un amplu studiu privind preferintele si optiunile romanilor de petrecere a timpului liber in centre comerciale si mall-uri. Cercetarea “Food&Beverage in a shopping center”  a analizat raspunsurile a aproximativ 1000 de persoane, din toate zonele tarii, apartinand tuturor grupelor de varsta.

Din raportul intocmit de departamentul Research al CBRE Romania, se contureaza un profil detaliat al consumatorului roman care viziteaza centrele comerciale. Astfel, romanii sunt considerati vizitatori frecventi ai mall-urilor – peste 65% din cei chestionati merg in mall-uri cel putin o data pe saptamana. Preferintele a peste jumatate din respondenti se indreapta catre marile centre comerciale care au mai mult de 50 de magazine; centrele comerciale mici situate in oras sunt pe locul doi in topul vizitatorilor, urmate de marile centre de la marginea oraselor. Centrele comerciale situate in orase sunt preferate atat de vizitatorii frecventi cat si de cei ocazionali.

Cei mai multi romani isi doresc sa gaseasca mai multe optiuni pentru mancare sanatoasa, oferte inovative dar si facilitati pentru familiile cu copii. De asemenea, consumatorii isi doresc zone de relaxare cu mai mult confort, facilitati sporite in zonele de parcare, facilitati pentru copii si acces gratuit la retelele de internet Wi-Fi, arata studiul CBRE.

Cei mai importanti factori  in alegerea unei destinatii de shopping sunt accesibilitatea locatiei, mixul de magazine si servicii, prezenta unor magazine sau retaileri si cat de atractiva e zona de cafenele si restaurante”, spune Luiza Moraru, Head of Retail&Asset Services, CBRE Romania.
Saptezeci la suta din cei intervievati spun ca, desi scopul principal pentru care ajung in mall este sa ia masa, merg apoi sa viziteze si magazinele. Este cel mai mare procent inregistrat in toate cele 22 de tari in care a fost realizat un astfel de studiu. De asemenea, imensa majoritate a respondentilor – 94% – merg insotiti de prieteni, rude, copii sau colegi cand iau masa in centrele comerciale.

“Cercetarile noastre mai arata ca romanii apreciaza intr-o masura mai mare decat alti consumatori din Uniunea Europeana existenta unor optiuni de mancare sanatoasa, calitatea mancarii, servirea rapida, conceptele noi si interesante de restaurante”, explica Laura Dumea-Bencze, Head of Research, CEE, CBRE Romania.

Mai putin de jumatate dintre cei chestionati – aproximativ 36% – considera ca au avut experiente excelente sau foarte bune cand au luat masa la mall iar o treime dintre respondenti resimt lipsa unor restaurante de top in centrele comerciale pe care le viziteaza.

In privinta tipurilor de mancaruri pe care le savureaza romanii in mall-uri, 35% dintre acestia iau o gustare, 29% prefera sa ia pranzul si doar 1% merg in mall pentru mic dejun, acesta din urma fiind cel mai mic procent inregistrat intre toti respondentii din Uniunea Europeana.

Retelele de fast food nu sunt considerate optiuni majore in viitor pentru consumatori, mai precizeaza studiul CBRE, devreme ce doar 25% dintre acestia isi doresc mai multe retele de fast food in mall-uri in timp ce 35% dintre cei intervievati ar vrea sa existe mai putine astfel de unitati tip in centrele comerciale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here