Astăzi a avut loc Adunarea generală a membrilor Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB). Pe ordinea de zi a adunării – statutar constituită – s-au aflat atât probleme organizatorice, cât şi probleme de natură strategică.
În cadrul evenimentului a fost prezentat Raportul privind evoluţia comerţului, industriei, serviciilor şi a altor activităţi din municipiul Bucureşti, a fost dezbătut şi aprobat Raportul Președintelui și al Colegiului de Conducere privind activitatea CCIB în intervalul martie 2023 – martie 2024. De asemenea, au fost aprobate: deciziile adoptate de Colegiul de Conducere în această perioadă, execuţia bugetară aferentă anului 2023, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024, raportul de verificare al auditorului pentru anul 2023, precum și obiectivele generale ale CCIB pentru următorul an. Totodată au fost prezentate și aprobate rapoartele privind activitatea Fundației Fondul Carol I și a Curții de Arbitraj București aferentă perioadei martie 2023 – martie 2024.
Potrivit Raportului privind activitatea CCIB, prezentat de Iuliu Stocklosa, preşedintele Camerei București, în perioada analizată au fost foarte bine primite de comunitatea de afaceri a Capitalei evenimentele din seria „Business Breakfast la Palatul CCIB”, în cadrul cărora reprezentanţii mediului de afaceri au avut ocazia de a intra într-un dialog mai puţin convenţional, dar eficient cu specialişti, consultanţi şi politicieni de top, pe teme economice de interes, dar şi cele din ciclul „Ziua oportunităţilor de afaceri”, ce au oferit antreprenorilor şi managerilor posibilitatea de a se întâlni într-un cadru structurat cu factori decizionali, la nivel de miniștri, secretari de stat, conducători ai unor agenții guvernamentale şi reputaţi specialişti în comerţ exterior, precum şi cu ambasadori şi ataşaţi economici ai unor ţări în care au fost identificate oportunităţi de afaceri şi posibile proiecte de cooperare.
Totodată, a fost punctată atenția acordată punerii în valoare a Palatului CCIB, atât prin organizarea unor evenimente proprii, cât și prin încheierea de parteneriate și atragerea de noi clienți în Centrul nostru de conferințe, unul dintre cele mai frumoase din Bucureşti. „În ceea ce privește evenimentele premium marca CCIB, pe 22 mai vom organiza cea de a șasea ediție a conferinței anuale Focus București – Digitalizare și Dezvoltare Urbană, sub sloganul Conectând tehnologia cu sustenabilitatea pentru un București mai bun, în octombrie, Topul firmelor din capitală și Topurile de sectoare, evenimente-reper pentru comunitatea de business, iar în decembrie, a treia ediție a Balului CCIB”, a precizat președintele CCIB, Iuliu Stocklosa.
În perioada următoare se va urmări extinderea gamei de servicii oferite companiilor românești care vor să-și internaționalizeze afacerile, concomitent cu întărirea colaborării cu Ministerul Economiei, Antrepreneriatului și Turismului (MEAT), Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior (ARICE), Ministerul Afacerilor Externe, alte ministere și structuri guvernamentale cu sarcini economice. De asemenea, CCIB va continua organizarea Zilei Oportunităților de Afaceri, cu evenimente pe relația cu: Brazilia, Spania (Gran Canaria), Kuwait, Tunisia, Turkmenistan, Ucraina, precum și a seriei Business Breakfast la Palatul CCIB, următorul eveniment fiind dedicat valorificării potențialului inteligenței artificiale în afaceri. Totodată, se vizează continuarea promovării avantajelor soluționării litigiilor prin intermediul Curții de Arbitraj București de pe lângă CCIB, instituție al cărei corp arbitral include specialiști cu o reputație deosebită.
Biroul de Presă al CCIB