Grupul american UPS, cea mai mare companie de curierat din lume, a anuntat ca renunta la oferta de 5,2 miliarde euro pentru preluarea concurentului olandez TNT Express, deoarece Comisia Europeana (CE) nu va aviza fuziunea din considerente antitrust.
Reprezentanti ai autoritatilor europene pentru concurenta au transmis saptamana trecuta celor doua companii ca solutiile propuse de acestea pentru a aplana motivele de ingrijorare ale CE sunt insuficiente, potrivit TNT, transmite Bloomberg.
Actiunile companiei olandeze s-au prabusit cu 51% luni la Amsterdam. Titlurile operatorului olandez de servicii postale PostNL, cel mai mare actionar al TNT, au pierdut 40% din valoare.
TNT va incasa 200 milioane euro de la UPS in contul clauzei de reziliere stipulata in contract, dupa ce Comisia va respinge oficial tranzactia.
Europa a mai trecut recent printr-o fuziune ratata, dupa ce combinatia mamut dintre BAE Systems si EADS a picat in octombrie deoarece guvernele Marii Britanii, Frantei si Germaniei nu au putut ajunge la un compromis.
„Sunt surprins ca tranzactia nu va fi incheiata. Este destul de multa competitie pe piata curieratului expres si, cu toate acestea, Uniunea Europeana continua sa fie foarte severa”, comenteaza pentru Bloomberg un analist al Rabobank.
Purtatorul de cuvant al CE Antoine Colombani a declarat ca Joaquin Almunia, comisarul european pentru concurenta, isi va anunta decizia pe 5 februarie.
De la preluarea portofoliului concurentei in 2010, Almunia a blocat numai doua tranzactii majore: preluarea NYSE Euronext de catre Deutsche Boerse si oferta de fuziune intre Aegean Airlines si Olympic Air.
Directorul general al UPS Scott Davis a declarat ca este „extrem de dezamagit” de esuarea tranzactiei, in urma careia grupul american ar fi dobandit in Europa o cota de piata apropiata de cea a gigantului Deutsche Post.
UPS a propus mai multe solutii pentru a aplana motivele de ingrijorare ale Comisiei Europene, inclusiv vanzarea unor active si facilitarea accesului companiilor concurente la reteaua de transporturi aeriene. (MEDIAFAX)