Ce așteptări au pacienții de la cabinetul medical al viitorului

0
1121

Trăim rapid. Ne petrecem timpul dând scroll pe rețelele de socializare ca să omorâm timpul pe care ne chinuim să îl organizăm eficient. Pare că nici de vizita la medic nu mai avem timp – cine apucă să se programeze la doctor?

 

E din ce în ce mai dificil să ne punem pe pauză. Iar în acest context, dar și prin prisma pandemiei de Covid-19 cu care încă ne confruntăm, spațiile se schimbă.

 

Devin mai adaptate nevoii noastre de a ne mișca rapid, dar bine. În căutarea adevărului legat de relația spațiu – timp, am fost curioși să vedem care sunt așteptările pacienților de la un design interior clinica medicala în contextul actual. Arh. Radu Călin ne-a povestit despre noile tendințe de amenajare în cabinetele medicale, dar și care sunt nevoile oamenilor în această direcție.

 

Ni se pare franc să recunoaștem: nu ne place să mergem la medic. Și…nu mergem la medic de bine ce ne e. De aceea, cabinetul medical joacă un rol dual: pe de-o parte, să contribuie la vindecare pacientului și, pe de cealaltă parte, să îl liniștească. Spațiul acționează pur și simplu ca analgezic împotriva durerii, chiar dacă doar la nivel spiritual.

 

Pacienții tăi vin la medic pentru a se facem bine și au nevoie, în acest periplu, de micro-confirmări că vor fi bine – iar designul poate face acest lucru|: îi ajută să depășească niște bariere mentale pe care le poți întâmpina atunci când sănătatea ta are de suferit.

 

În afară de aceste capitole subtile și necesare, o clinică medicală trebuie obligatoriu să fie:

  • spațioasă,
  • luminoasă,
  • dotată cu echipamente de ultima generație,
  • curată. – arh. Radu Călin, co-fondator al buticului de design interior Pick Two

 

Cabinetul medical al viitorului, la granița dintre două elemente

 

Când vom vorbi de acum încolo despre ce așteptări au pacienții de la ​​servicii design interior pentru spații medicale, lucrurile vor fi cât se poate de clare și în esență banale:

 

  1. Avem nevoie de siguranță mai mult ca niciodată.
  2. În cabinet nu mai trebuie să ne simțim într-un mediu sobru, rece, detașat; avem nevoie să ne simțim confortabil, înconjurați de elemente calde și empatie
  3. Se practică o manieră de slow design: adică design cât mai uman, îndepărtat celui sobru și extraordinar de „sleek” adorat până acum în clinicile medicale – imperfect devine perfect.

 

Spații umanizate, realizate cu empatie

 

Deși suntem obișnuiți cu saloanele albe, septice, raportul KPMG amintit mai sus, recomandă personalizarea acestora fără a compromite siguranță. Acest lucru se poate face prin folosirea operelor de artă, a fito designului și a grădinilor interioare, a peisajelor și a acvariilor sau fluxurilor de apă, pentru a reduce stresul pacienților și al familiilor acestora.

 

Plantele pot însufleți cu adevărat saloanele și pot crea un spațiu primitor. Afișele cu mesaje pozitive pot avea, de asemenea, un impact rezonant asupra pacienților, îmbunătățindu-le moralul, implicarea și dându-le mai multă speranță. – arh. Radu Călin

 

Vizita la medic n-o să ne stârnească niciodată entuziasm. Și întocmai de aceea, atunci când amenajăm spații pentru pacienți, trebuie să avem în minte fix această idee: ne vor trece pragul oameni triști, cu probleme, cu griji legate de timp și bani. Merită un spațiu care să îi liniștească și care să le transmită, indirect, că totul va fi bine.

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here